קיה נירו 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    קיה נירו, דגם פנאי קומפקטי שהוצג ב-2016, היה חלוץ של ממש בעולם הרכב – הוא התבסס על רצפה ייחודית לזמנה, כזאת שתוכננה מראש לשלושה סוגי הנעה: מנועי בעירה פנימית, מערך היברידי רגיל או נטען, וגם להנעה חשמלית.

    הדור השני של נירו הוצג ב-2021, זכה למידות נדיבות יותר ולעיצוב מודרני, ונחת בישראל ב-2023.

    בתחילת הדרך הוצעה הגרסה ההיברידית נטענת, אך כיום משווקות בארץ רק הגרסה החשמלית (204 כ"ס) והגרסה ההיברידית ה"רגילה".

    לזו מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר ומנוע חשמלי להספק משולב של 129 כ"ס, והתיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים.

    לגרסה החשמלית סוללת 64.8 קוט"ש המספיקה ל-460 ק"מ בין טעינות ואפשרות לטעינה מהירה עד 100 ק"ו.

  • עיצוב ונוכחות

    אנחנו אוהבים את עיצוב הדור החדש של קיה נירו ומעדיפים אותו על-פני זה של הדגם הקודם שהיה מעט אנמי.
  • תא נוסעים ומטען

    עיצוב סביבת הנהג מקורי ונאה, וחבל רק כי הגוון הכולל שלה כהה מדי וכי איכות החומרים אינה אחידה.

    במרכז צג "10.25 וזה שולט על ממשקי קישור אלחוטיים ואפליקציית ווייז מובנית. לוח השליטה שמתחת לצג המרכזי יכול לשרת את בקרת האקלים או את קיצורי הדרך למערכת השמע ולניווט. הבעיה במבנה הזה שלעיתים רצון לשנות דבר אחד (טמפרטורה, עוצמת שמע) עשוי להפעיל מרכיב נוסף.

     

    התצוגה בצג המרכזי מעט מיושנת וגם עולה באיטיות. תנוחת הנהיגה נמוכה ביחס למקובל בדגמי פנאי, אך מספקת וטובה לכשעצמה.

     

    מושב הנהג פשוט במבנהו, ועם זאת הוא נוח למדי גם בנהיגה ממושכת. המרחב מאחור נדיב לשניים, אך המושב מעט נמוך.

    הנוסעים מאחור ישמחו בפתחי מיזוג יעילים וגם בשקעי USB הממוקמים באופן מקורי בגב המושבים הקדמיים.

    נפח תא המטען נאה, המבנה יעיל ושימושי אבל הכיסוי הדקיק ממש מעליב באיכותו.

  • מנוע וביצועים

    לגרסה ההיברידית נתוני הספק וביצועים צנועים (141 כ"ס עם תחילת השיווק שירדו ל-129 כ"ס).

     

    במצב הנהיגה הרגיל, 'חיסכון', הזינוק סביר והרכב מגיע באופן נאות למהירות שיוט, שם הוא משמר קצב טוב. תחת עומס הביצועים בינוניים. בעליות ארוכות צבירת המהירות איטית, חטיבת הכוח מתאמצת וכאשר הסוללה מתרוקנת הדבר בולט עוד יותר – ויש לכך גם השפעה על האצות ביניים תחת עומס או לעקיפות בתוואי מאתגר.

     

    פעולת תיבת ההילוכים חלקה ונעימה, והשילוב בין מנוע הבנזין ובין מנוע החשמל נעשה באופן מעודן. הגרסה החשמלית חזקה משמעותית (204 כ"ס) – וזה מורגש עם ביצועים טובים מאוד בכל מצב. ביחס לדור הקודם היחידה החשמלית פועלת באופן נעים ומעודן יותר.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg

    לגרסה ההיברידית צריכת דלק מצוינת. ביום המבחן ובתוואי מאמץ, הצריכה הייתה 16.9 ק"מ/ל', ואילו בשיוט עמדה על 18 ק"מ/ל'.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      22.7 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      19.3 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      42 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      3
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      1.32 קוט"ש
  • נוחות והתנהגות

    קיה נירו מציע נוחות נסיעה טובה בעיר, לא מעט בגלל כיול מתלים רך, ומטפל היטב בשיבושים קטנים וגם גדולים.

    מנגד, הבולמים אינם מרוסנים מספיק לאחר מפגש עם שיבושים והדבר מורגש בנדנוד מרכב. הבולמים גם רועשים במפגש עם מהמורות.

    נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה אף היא, ואותו ריסון מרכב לוקה בחסר מורגש בכביש גלי. רעשי הכביש והרוח בולטים.

     

    היכולת הדינמית נאה וראויה. למרות שהרכב רוכן באופן מורגש בעיקולים בעומס, הוא צולח אותם באופן נכון וצפוי.

    ההגה מהיר ומדויק, אך חסר תחושה ומשקל. הבלמים מספקים בנהיגה יום-יומית, אך חסרים חדות ודיוק תחת עומס.

  • תמורה למחיר

    במחירו הגבוה הנירו משחק מחוץ למרכז המגרש של רכבי פנאי מונעי בנזין, וקרוב במחירו למתחרים ההיברידיים. כך שהחבילה הכללית אולי מרשימה, אך התמורה סבירה בלבד.
  • גרסאות ורמות גימור

    הגרסה החשמלית EV כוללת כסטנדרט תאורת לד, מפתח חכם, צג מולטימדיה 10.25 אינץ', בקרת אקלים דו-אזורית, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד בד משולב דמוי עור, משטח טעינה אלחוטי, לוח מחוונים מוקרן, חישוקי 17 אינץ', חיישני חניה קדמיים ועוד.

     

    הגרסה ההיברידית מוצעת ברמת האבזור 'LX', ובמפרט: חישוקי "16, חיישני חנייה מאחור, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת, צג מרכזי "10.25 עם ממשקי קישור לסלולרי, ווייז מובנה.

     הדגם יוצע בהמשך גם ברמת האבזור 'EX' הגבוהה יותר, הכוללת ריפוד משולב עור, חיישני חניה מלפנים וניטור אקטיבי של שטחים מתים.

  • בטיחות

    קיה נירו נבדק בשנת 2022 ע"י יורו NCAP וקיבל דירוג של 5 כוכבים כשהוא מצויד ב"חבילת הבטיחות" (מוצעת בארץ כסטנדרט) עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-79% במערכות בטיחות מתקדמות.

     

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים (למעט ברמת הגימור הבסיסית, LX), מערכת אקטיבית למניעת תאונה בפניה שמאלה ובקרת שיוט אדפטיבית.

  • מה חדש בדגם

    אין שינויים בשנת הדגם 2025.
  • טווח נסיעה

    לגרסה החשמלית טווח שנע בין כ-360 ק"מ בתנאים מכבידים ויותר מ-400 ק"מ בנסיעה שגרתית ורגועה.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    קיה נירו מוצלח, חסכוני ושימושי - אך יקר מדי.

קיה נירו שאלות ותשובות

קיה נירו מתחיל ממחיר של 179,000 ש"ח בגרסת LX ועד 180,000 ש"ח בגרסת EX המאובזרת. המחיר כולל מע"מ וללא אגרת רישוי.
נירו נמכר בגרסה היברידית בלבד ובשתי רמות גימור. ברמת האבזור 'LX' חישוקי "16, חיישני חנייה מאחור, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת, צג מרכזי "10.25 עם ממשקי קישור לסלולרי, ווייז מובנה. ברמת אבזור 'EX' הגבוהה יותר, ריפוד משולב עור, פתחי מיזוג מאחור, חיישני חניה מלפנים וניטור אקטיבי של שטחים מתים.
מבצעים משתנים מזמן לזמן. מומלץ לפנות למשווק קיה בישראל לקבלת פרטים על מבצעים נוכחיים, לעיתים כוללים הנחות מזומן או חבילות אבזור.
המחיר כולל מע"מ, אחריות יצרן ל-7 שנים או 150 אלף ק"מ
עלות הביטוח משתנה לפי גיל הנהג, ותק, אזור מגורים ורמת הכיסוי. בממוצע, ביטוח חובה ומקיף יעלה בין 3,000-6,000 ש"ח בשנה לנהג ממוצע.
עלויות תחזוקה צפויות: כ-2,500-3,500 ש"ח בשנה כולל טיפולים תקופתיים, החלפת שמנים ומסננים, בדיקות בלמים. מערכת ההיברידי מצריכה מעט פחות תחזוקה של מערכת הבלמים הודות לבלימה רגנרטיבית.
קיה נירו נבדק בשנת 2022 ע"י יורו NCAP וקיבל דירוג של 5 כוכבים כשהוא מצויד ב"חבילת הבטיחות" (מוצעת בארץ כסטנדרט) עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-79% במערכות בטיחות מתקדמות.
הרשימה כוללת מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים (למעט ברמת הגימור הבסיסית, LX), מערכת אקטיבית למניעת תאונה בפניה שמאלה ובקרת שיוט אדפטיבית.
כן, מערכת FCA (Forward Collision Avoidance) מזהה רכבים, הולכי רגל ורוכבי אופניים, ובלמת אוטומטית במקרה של סכנת התנגשות.
בגרסת EX נוספות: מערכת אזהרת פתיחת דלת, ניטור "שטח מת" וניטור תנועה חוצה מאחור.
8 כריות אוויר: 2 קדמיות, 2 צידיות, 2 וילון, כרית מרכזית קדמית לחציצה בין הנהג לנוסע וכרית להגנה על ברכי הנהג. 8 כריות האוויר מגיעות כסטנדרט בכל רמות הגימור
מערכת LKA (ראשי תיבות Lane Keeping Assist) משתמשת במצלמה לזיהוי סימוני הנתיבים והדרך ומבצעת תיקוני היגוי עדינים להחזרת הרכב לנתיב. פועלת ממהירות של כ-60 קמ"ש ומעלה.
צריכת הדלק המשולבת היא 22.7 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. בפועל, צפויה צריכה של כ-19-20 ק"מ לליטר. נתון מציון ומנקודות החוזקה של הרכב.
הוא משלב מנוע בנזין 1.6 ליטר (93 כ"ס) עם מנוע חשמלי (43.5 כ"ס). ההספק המשולב הוא 129 כ"ס. המנוע החשמלי פועל במהירויות נמוכות ומסייע לחיסכון בצריכת הדלק.
נפח מיכל הדלק הוא 42 ליטר, המאפשר טווח נסיעה של כ-900 ק"מ עם מיכל מלא בשימוש מעורב עירוני ובינעירוני.
עם מיכל דלק מלא (42 ליטר) וצריכה ממוצעת של 19-20 ק"מ לליטר, הטווח הצפוי הוא כ-900 ק"מ בתנאי נסיעה מעורבים.
תלוי מול מי. ביחס לדגמי בנזין כן, ביחס לדגמים היברידיים אחרים – הצריכת הדלק דומה. קיה נירו נחשב לאחד הרכבים החסכוניים ביותר בקטגוריית הקרוסאוברים. הוא חוסך כ-30-25% בדלק לעומת רכבי בנזין רגילים באותו גודל.
דרגת זיהום אוויר 4 מתוך 9 (פליטה נמוכה יחסית). קיה נירו נחשב לידידותי לסביבה עם פליטת CO2 של כ-101 גרם לק"מ, זאת הודות למנוע ההיברידי החסכוני והמתקדם.
המנוע החשמלי מאפשר נסיעה על חשמל לפרקי זמן קצרים ולעשרות מטרים בלבד בכל פעם. משמש בעיקר לסיוע למנוע הבנזין ולא לנסיעה עצמאית למרחק ארוך.
ההספק המשולב הוא 129 כ"ס (מנוע בנזין 105 כ"ס + מנוע חשמלי 43.5 כ"ס). המומנט המשולב הוא 27 קג"מ, המספק תאוצה חלקה ויעילה.
זמן התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 11.3 שניות. המהירות המרבית היא 160 קמ"ש. הביצועים סבירים וממוצעים לקטגוריה.
תיבת הילוכים DCT כפולת מצמד עם 6 הילוכים. התיבה מספקת החלפות הילוכים חלקות ומהירות.
הנהיגה חלקה ושקטה, עם מעבר חלק בין המנוע החשמלי לבנזין. הביצועים סבירים וממוצעים לקטגוריה. נוחות הנסיעה טובה ובידוד הרעשים סביר. ההגה מדויק והתנהגות הכביש טובה
הנעה קדמית (FWD) בלבד.
תחת עומס הביצועים בינוניים, ובעליות ארוכות צבירת המהירות איטית, וחטיבת הכוח מתאמצת. להספק הצנוע יש גם השפעה על האצות ביניים כמו בעקיפות ובמיוחד בתוואי מאתגר. פעולת תיבת ההילוכים חלקה ונעימה, והשילוב בין מנוע הבנזין ובין מנוע החשמל נעשה באופן מעודן.
אורך: 4,420 מ"מ, רוחב: 1,825 מ"מ, גובה: 1,545 מ"מ, בסיס גלגלים: 2,720 מ"מ. המידות הופכות אותו לקרוסאובר קומפקטי מספיק מרווח למשפחה ומספיק קטן כדי לתמרן בעיר ולמצוא חניה.
נפח תא המטען הוא 425 ליטר עם המושבים האחוריים במצב זקוף, ו-1,419 ליטר כאשר המושבים מקופלים. נפח טוב לקרוסאובר בגודלו. כיסוי המטען ממש דק.
הרכב מיועד ל-5 נוסעים: 2 במושבים הקדמיים ו-3 במושבים האחוריים. המרחב מאחור נדיב לשניים, אך המושב מעט נמוך אם כי המושבים נוחים. מאחור יש פתחי מיזוג יעילים וגם שקעי USB הממוקמים באופן מקורי בגב המושבים הקדמיים.
המשקל העצמי הוא 1,594 ק"ג. משקל סביר לקרוסאובר היברידי בקטגוריה.
מרווח הגחון הוא 160 מ"מ - גבוה מספיק לנסיעה על דרכים לא סלולות קלות.
יכולת גרירה עד 1,010 ק"ג עם נגרר מצויד בלמים, או עד 600 ק"ג ללא בלמים. מתאים לגרירת קרוואנים קטנים או נגררים לפעילות פנאי. נדרש התקנת וו גרירה מקורי.
מסך מגע "10.25, ממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, דיבורית בלוטות', מערכת ניווט וויז מובנית.
כן, מפתח חכם סטנדרטי בשתי רמות הגימור. מאפשר פתיחה וסגירה של הרכב ללא הוצאת המפתח מהכיס.
שקע USB בקונסולה המרכזית, Bluetooth לחיבור טלפון, Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטי, ושליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה.
כן, מצלמת רוורס סטנדרטית המשולבת עם מסך המולטימדיה. בגרסת EX יש גם חיישני חניה מלפנים (בנוסף לאחוריים שקיימים ברמת גימור LX).
בשתי רמות הגימור חישוקי סגסוגת קלה בגודל "16
נירו מציע עיצוב קרוסאובר לעומת תצורת נוצ'בק של הפריוס, מקום פנימי רחב יותר ותא מטען גדול יותר. שני הרכבים דומים בחסכון דלק ובאמינות.
נירו חסכוני יותר בדלק, מרווח יותר לנוסעים ולמטען ומחיר תחרותי יותר. C-HR מציע עיצוב ייחודי יותר אך פחות פרקטי.
נירו חסכוני יותר ומוצע במחיר תחרותי יותר. ניסאן קשקאי מרווח וחזק יותר.
חיסכון דלק של 30-25%, נהיגה שקטה יותר בעיר, פליטה נמוכה יותר, מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, ורמת אבזור גבוהה יחסית למחיר.
בגרסת LX ריפוד בד איכותי, בגרסת EX ריפוד משולב בד ועור. המושבים נוחים לנסיעות ארוכות עם תמיכה טובה.
כן, הגה מתכוונן לגובה ולעומק (טלסקופי) עם ציפוי עור וכפתורי שליטה על מערכת השמע ובקרת השיוט.
יש מקום טוב לראש ולרגליים, הרוחב דומה לקיים בקטגוריה ולשלושה מבוגרים יהיה צפוף
כן, מערכת DRIVE MODE המאפשרת בחירה בין מצבי נהיגה שונים: אקו לחיסכון, נורמל וספורט.
מערכת בקרת אקלים דיגיטלית דו-אזורית המאפשרת הגדרת טמפרטורה נפרדת לנהג ולנוסע הקדמי. בגרסת EX יש גם פתחי מיזוג אחוריים.
אין אבזור בולט שלא קיים אצל המתחרים. נירו מציע רמה דומה של אבזור מבלי להחסיר פריטים. למשל הוא כולל מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, צג מרכזי "10.25 עם ממשקי קישור לסלולרי, ווייז מובנה ועוד.

קיה נירו מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

קיה נירו השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    ` on
    קיה נירו
    קיה נירו HEV, אוט', 1.6 ל' היברידי, LX
    מחיר מחירון ₪178900
  • electric.svg
    BYD אטו 3
    BYD אטו 3 חשמלי (מתיחת פנים), Comfort
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 420
    מחיר מחירון ₪171500
  • electric.svg
    JAC 40
    JAC 40 חשמלי
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 410
    מחיר מחירון ₪139900
  • פיג'ו 3008
    פיג'ו 3008 (דור חדש), 1.2 ל' טורבו היברידי-מתון, Allure
    הספק כוח סוס 145
    מחיר מחירון ₪186990
  • on
    סיאט אטקה
    סיאט אטקה 1.5 ל' טורבו, אוט', Style
    הספק כוח סוס 150
    מחיר מחירון ₪167900
  • ניסאן קשקאי
    ניסאן קשקאי 1.3 ל' טורבו, היברידי מתון, אוט', Acenta
    הספק כוח סוס 156
    מחיר מחירון ₪178990
  • רנו ארקנה
    רנו ארקנה (מ. פנים) 1.3 ל' טורבו, היברידי-מתון, Evolution
    הספק כוח סוס 158
    מחיר מחירון ₪161990

חוות דעת גולשים על קיה נירו

4.4/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (10)

הנאת נהיגה

4.2

עלויות תחזוקה

3.6

נוחות השימוש ואבזור

4.2

מרווח ישיבה

4.7

תא המטען

4.2

יש לכם קיה נירו? כתבו חוות דעת

קיה ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.