סקודה קודיאק 2025

סקודה קודיאק 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    באוגוסט 2024 סקודה השיקה בישראל את הדור השני של קודיאק, דגם הפנאי בגודל בינוני (D-SUV) המוצע עם שבעה מושבים. העיצוב קרוב לזה של הדור הראשון, ובעיקר מביא עמו קווים עדכניים יותר, עם דגש אווירודינמי ומקדם גרר נאה של 0.28.

    הבסיס דומה לזה של המקורי, עדיין רצפת MQB של קבוצת פולקסווגן, אך כעת בגרסת איוו המשופרת.

    בסיס הגלגלים נותר 279 ס"מ, אך האורך צמח ב-6 ס"מ ל-476 ס"מ, ואילו הרוחב והגובה קטנו ב-2 ס"מ, ל-186 ס"מ ול-167 ס"מ בהתאמה. נפח תא המטען 293 ליטרים עם שבעה מושבים, 845 ליטרים עם קיפול השורה השלישית.

     

    בשלב זה ישווק קודיאק בישראל רק בגרסה לשבעה נוסעים, ומוצע עם מנועי בנזין ודיזל מוגדשים, כולם עם תיבה דו-מצמדית שיש לה 7 הילוכים.

    הגרסה הבסיסית מצוידת במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר עם מערך היברידי מתון המייצר 150 כ"ס וההנעה קדמית.

    גרסה נוספת היא טורבו-דיזל 2.0 ליטר; זו מייצרת אותו הספק של 150 כ"ס אך המומנט גדול בהרבה, 36.7 קג"מ לעומת 25.5 קג"מ בבנזין, וגם כאן ההנעה קדמית.

    בפסגת ההיצע אותו טורבו-דיזל 2.0 ליטר, אלא שכאן הוא מנפק 193 כ"ס ו-40.8 קג"מ וההנעה כפולה.

    גרסת 2.0 ליטר טורבו בנזין צפויה להצטרף בשנה הבאה.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב החיצוני דומה לזה של הדגם הפורש, אך הוא מלוטש יותר – מעודן ועדכני מקודמו, פחות מזוות וקשוח.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג חדשה, המבנה והעיצוב כמו הדגמים העכשוויים של סקודה, ובמרכז צג "13 גדול ועדכני המבוסס על מערך התפעול החדש ביותר של היצרנית, לצד לוח מחוונים מוקרן "10.25.

    הדשבורד גבוה מאוד, כמעט בומבסטי למראה וליצירת שדה ראייה לא אידיאלי, עם אותו "ניפוח" בצד הנוסע.

     

    מושב הנהג עוטף היטב את הגוף ונוח גם לאורך זמן. איכות החומרים טובה, וכך גם איכות ההרכבה. כצפוי מסקודה, דגש רב הושם על שימושיות ועל שיפורה. לומר שברכב יש "הרבה שטח ונפח אחסון" זה מה זה אנדרסטייטמנט.

     

    היושבים מאחור יגלו קונסולה אמצעית, באזור הרגליים, והיא נשלפת לטובת שיפור מרווח הרגליים לנוסע השלישי. המושבים האחוריים מחולקים שני-שליש/שליש, נעים על מסילה למרווח ברכיים נכון, לפעמים על חשבון היושבים בשורה השלישית או נפח תא המטען, תלוי בגרסת המושבים.

    המרחב גדול מאוד, מרווחי הראש והברכיים עצומים ממש. בסיס המושב נוח, כך גם משענת הגב כשהאחרונה מתכווננת זווית. הכניסה לשורה השלישית סבירה ולא יותר, והמושבים טובים לילדים קטנים בלבד. תא מטען גדול מאוד ושימושי מאוד.

  • מנוע וביצועים

    במנוע הבנזין (150 כ"ס) הביצועים סבירים בלבד במישור, מעט פחות כאשר יש עלייה. שילוב המנוע/תיבת-הילוכים נעים יחסית ומהירות התגובה סבירה בהחלט.
    במנוע הדיזל הבסיסי (150 כ"ס) הביצועים דומים, אך ההשהיה גדולה יותר בהורדת הילוך ושילוב ההילוכים פחות נעים.
    מנוע הדיזל הבכיר (193 כ"ס) פשוט מצוין. התפוקה מכובדת והיכולת טובה בכל תחום הפעולה שלו. פעולת התיבה חלקה, והעברת הכוח יעילה. אולם מרגע הלחיצה על המצערת יש השהייה קצרה עד שהמנוע והתיבה מתארגנים על עצמם ומזניקים את הרכב קדימה.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    בגרסת הבנזין הבסיסית (150 כ"ס) צרך הקודיאק 13.1 ק"מ/ל' בממוצע המבחן, כאשר בשיוט בכביש המהיר הצריכה נעה בין 14.5 לבין 16 ק"מ/ל'; בהחלט נאה.
    גרסת הדיזל הבסיסית (150 כ"ס), שנבחנה בהשקה בחו"ל, כבר הרשימה ממש עם נתון ממוצע של יותר מ-14 ק"מ לליטר.
    בגרסת הדיזל הבכירה (193 כ"ס), בחציו המאומץ של המבחן נמדדה צריכת דלק של 10.8 ק"מ/ל' (כולל מסלול שטח), ובחציו השני בנהיגה פחות מאומצת 13.5 ק"מ/ל'.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      16.4 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      13.3 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      55 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      9
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר אינה מצטיינת. השיכוך סביר על פני טלאים ושיבושים קטנים, אך הרכב אינו סופג פגמים חדים ושיבושים גדולים כנדרש, ותנועת המרכב אינה מרוסנת לאחר מפגש עם פסי האטה.

    גם הרעשים שמייצרת פעולת המתלים/בולמים אינם מבודדים היטב. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה בהרבה, אך גם שם הרכב מתנודד מדי, דבר המורגש בעיקר בככביש גלי. רעשי הכביש בולטים מדי.

    היכולת הדינמית לכשעצמה גבוהה. למרות רכינת מרכב מורגשת בפניות, הרכב צולח בביטחון עיקולים, ומגיב היטב לשינויים בעומס גם במעמקי הפיתול.

    חבל רק שדוושת הבלם רכה מדי, והתגובה לבלימה חזקה אינה עוצמתית מספיק.

  • תמורה למחיר

    מחירו של הקודיאק אינו נמוך, אך בהשוואה למתחרים, חלקם יקרים יותר, אלה מציעים שורה שלישית צפופה בהרבה ושימושית פחות. מעבר לכך הוא מביא עמו מוניטין מכובדים של שנים בהובלת השוק עם דגם מוצלח - כך שהתמורה טובה.
  • גרסאות ורמות גימור

    סקודה קודיאק 2025 מוצע בשלוש רמות גימור.

    ברמת 'סלקשן' הבסיסית הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים תלת אזורית, לוח מחוונים מוקרן 10.25 אינץ', מולטימדיה 10 אינץ' עם ממשקי אפל ואנדרואיד אלחוטיים, טעינה אלחוטית לסלולרי, מושבים קדמיים מחוממים, חישוקי 17 אינץ' ועוד.

    רמת גימור 'אדוונס' מוסיפה לרשימה גג שמש, חלונות כהים מאחור ומסך מולטימדיה בגודל 13 אינץ'.

    רמת הגימור 'סטייל' הבכירה מוסיפה תפעול חשמלי לדלת תא המטען ללא מגע, מפתח חכם, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות, תאורת לד מטריקס, מצלמות היקפיות, סייען לחניה אוטומטית, חישוקי 18 אינץ', סבכה מוארת, וילונות נגללים מאחור, ריפוד עור ומערכת שמע משודרגת.

  • בטיחות

    סקודה קודיאק החדש זכה לדירוג של 5 כוכבים במבחן הריסוק של יורו NCAP, עם ציון של 89% בהגנת מבוגרים, 83% בהגנת ילדים, 82% בהגנת הולכים רגל ו-78% על מערכות בטיחות. במפרט הבטיחות מערכות משופרות בתפקודן ביחס לאלה שבדגם הפורש ואלה כוללות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק דור שני בישראל באוגוסט 2024. אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    הדור הראשון של סקודה קודיאק היה סוס מנצח, וכידוע, סוסים מנצחים לא מחליפים. קודיאק, אפוא, הוא רכב ראוי מאוד, וכעת הוא מלוטש יותר.

סקודה קודיאק שאלות ותשובות

המחיר מתחיל ב-221,000 שקלים ומגיע ל-310 אלף שקלים בהתאם למנוע ולרמת הגימור.
רמות הגימור למנוע ה-1.5 ליטר מתחילות ב"סלקשיין" שמחירה 221 אלף ש״ח, "אדוונס" במחיר של 238 אלף ש״ח, ו"סטייל" ב-258,500 ש״ח. למנוע ה-2 ליטר הנעה כפולה המחיר מתחיל ב-280 אלף ש״ח לרמת הגימור "סטייל" ועולה ל-303 אלף ש״ח לרמת הגימור "ספורטליין". גרסת ה-2 ליטר דיזל הנעה כפולה ברמת הגימור סטייל עולה 310 אלף ש״ח.
מחיר גרסה זו הוא 221 אלף שקלים
מחיר גרסה זו הוא 238 אלף שקלים
מחיר גרסה זו הוא 258,500 שקלים
מחיר גרסה זו הוא 310,000 שקלים
1.5 טורבו היברידי‑מתון, 7 מושבים, Selection, הנעה קדמית (2x4).
MQB בגרסת Evo המשופרת; שדרוגים באווירודינמיקה, בתא הנוסעים ובממשקי התפעול.
דוושה רכה יחסית, ותגובה לבלימה חזקה אבל אינה עוצמתית דיה.
הדגם קיבל 5 כוכבים: 89% הגנת מבוגרים, 83% ילדים, 82% הולכי רגל, 78% מערכות בטיחות.
בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי אקטיבי של "שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
היצרנית מצהירה על 16.4 ק"מ לליטר בממוצע
כ‑13.1 ק"מ/ל' בממוצע; בשיוט מהיר 14.5–16 ק"מ/ל'.
יותר מ‑14 ק"מ/ל' בממוצע.
בנהיגת שטח ונהיגה מאומצת רשם הדיזל 10.8 ק"מ לליטר, בנהיגה רגועה עמדה הצריכה על 13.5 ק"מ לליטר.
מיכל 55 ליטר; דרגת זיהום 9.
בנזין 1.5 טורבו היברידי מתון 150 כ"ס (2x4), בנזין 2.0 204 כ"ס (2x4), דיזל 2.0 193 כ"ס (4x4).
תיבה דו‑מצמדית עם 7 הילוכים.
דיזל 2.0 עם 193 כ"ס והנעה כפולה – חזקה, חלקה ויעילה.
מספק ביצועים סבירים במישור, מעט מתקשה בעליות; שילוב מנוע/תיבה נעים ותגובה סבירה.
ההספק הגבוה משמעותית (43 כ"ס יותר) ונתון המומנט הגבוה משמעותית גם הוא מביאים לעדיפות בזמינות הכוח ובביצועים
יש השהיה קצרה בתחילת לחיצה, אך לאחריה דחף חזק והעברת כוח יעילה.
אורך גדל ל‑476 ס"מ (+6), רוחב 186 ס"מ (‑2), גובה 167 ס"מ (‑2); בסיס הגלגלים נותר 279 ס"מ.
7 מושבים בכל הגרסאות בשלב זה.
293 ל' עם כל 7 המושבים בשימוש, או 845 ל' עם קיפול השורה השלישית.
ילדים קטנים; הכניסה סבירה אך לא מעבר לכך.
גבוהה מאוד: הרבה תאי אחסון, מושבים אחוריים נעים על מסילה, משענת מתכווננת ונפח אחסון נדיב.
חדשה ומודרנית, לוח מחוונים 10.25" וצג מרכזי עד 13"; דשבורד גבוה המביא לשדה ראייה לא אידיאלי.
מחיר לא נמוך אך תמורה טובה: 7 מושבים שימושיים יותר ממתחרים כמו מיצובישי אאוטלנדר וניסאן אקסטרייל, איכות בנייה וחומרים עדיפים וכן עדיפות בשימושיות, תאי האחסון ומוניטין חזק של הדגם.
מרווח, איכות, שימושיות, יכולת דינמית וצריכת דלק טובה.
נוחות עירונית, ביצועי גרסת הבסיס, תחושת דוושת הבלם ומחיר.
משפחות שצריכות 7 מושבים שימושיים ותא מטען גדול ביום‑יום (עם קיפול השורה השלישית).
סבירה על טלאים קטנים, פחות טובה על שיבושים חדים ופסי האטה; פעולת הבולמים נשמעת בתא הנוסעים
טובה יותר, אך יש נטיית מרכב ונדנוד בכביש גלי; רעשי כביש בולטים יחסית.
בטוחה ומהודקת; צולח עיקולים בביטחון ומגיב היטב לשינויי עומס.
דור שני החל באוגוסט 2024; לשנת דגם 2025 אין שינויי מפרט.
גודל המסכים משתנה בין רמות הגימור 10 אינץ' באדוונס ו-13 אינץ' בסלקשיין. שניהם עם צימוד אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי

סקודה קודיאק מחירון וגרסאות

סקודה קודיאק השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    סקודה קודיאק
    סקודה קודיאק (דור חדש) 1.5 ל' טורבו, היברידי-מתון, 7 מק', Selection ,2x4
    הספק כוח סוס 150
    מחיר מחירון ₪216490
  • KGM רקסטון
    KGM רקסטון, 2.2 ל' דיזל, אוט', 2x4
    הספק כוח סוס 202
    מחיר מחירון ₪219900
  • מיצובישי אאוטלנדר
    מיצובישי אאוטלנדר (מתיחת פנים) 2.5 ל', אוט', 7 מק', Intense, 2x4
    הספק כוח סוס 181
    מחיר מחירון ₪191990
  • energy_2.svg
    ג'אקו 8
    ג'אקו 8, אוט', 1.5 ל' טורבו, פלאג-אין הייבריד, Luxury ,4x4
    מחיר מחירון ₪229900
  • energy_2.svg
    on
    קיה סורנטו
    קיה סורנטו היברידי 1.6 ל' טורבו, אוט', EX
    מחיר מחירון ₪319900
  • צ'רי טיגו 8 פרו
    צ'רי טיגו 8 פרו 1.6 ל' טורבו, אוט', Noble
    הספק כוח סוס 186
    מחיר מחירון ₪189990
  • ניסאן אקס טרייל
    ניסאן אקס טרייל e-Light Hybrid, אוט', 1.5 לי טורבו, היברידי מתון, 7 מק', Acenta Top , 2x4
    הספק כוח סוס 163
    מחיר מחירון ₪209990

חוות דעת גולשים על סקודה קודיאק

4.3/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (5)

הנאת נהיגה

4.6

עלויות תחזוקה

3.4

נוחות השימוש ואבזור

4.4

מרווח ישיבה

5

תא המטען

4.8

יש לכם סקודה קודיאק? כתבו חוות דעת

סקודה ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.