זיקר 7X 2025

זיקר 7X 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

זיקר 7X חשמלי (75 קוט"ש), Essence ,2x4 2025

  • רקע כללי

    זיקר 7X הוא רכב פנאי חשמלי קומפקטי, בצד הגדול יותר של הקטגוריה (D-SUV), המבוסס על פלטפורמת SAE המוכרת של קונצרן ג'ילי.

    לגרסה הגלובלית של זיקר 7X אורך של 478.7 ס"מ, רוחב של 193 ס"מ, גובה של 165 ס"מ מ"מ ובסיס גלגלים של 290 ס"מ, מידות גדולות במקצת מאלו של טסלה מודל Y, למשל, והוא מוצע עם 5 מושבים בלבד.

    תא המטען האחורי מציע 539 ליטר, ומלווה בתא מטען קדמי קטן בנפח שנע בין 42 ל-66 ליטר, בהתאם לגרסה.

    זיקר 7X מוצע בגרסת מנוע יחיד/הנעה אחורית עם שתי סוללות לבחירה ובגרסת 'קריפטון' עם שני מנועים והנעה כפולה.

     

    בגרסאות ההנעה האחורית התפוקה היא 422 כ"ס ו-44.9 קג"מ, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש 5.8 שניות.

    בגרסת הבסיס סוללת 75 קוט"ש לטווח של 476 ק"מ והספק הטעינה 450 קילוואט. לגרסת הטווח הארוך סוללת 100 קוט"ש, הטווח 610 ק"מ והספק הטעינה 420 קילוואט.

     

    בגרסת ההנעה הכפולה 646 כ"ס ו-72.4 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 3.8 שניות ובזו גם קפיצי אוויר הכשירים להגביה את מרווח הגחון עד ל-23 ס"מ, ומערכת בלימה משודרגת מבית 'אקבונו'. בגרסה זו מוצעת רק הסוללה הגדולה והטווח הוא 544 כ"ס.

     

    השיווק בישראל החל ביולי 2025.

  • עיצוב ונוכחות

    זיקר יצאה לדרכה עם עיצובים פחות שגרתיים ויותר בולטים מהמקובל בדגמי סין. לאלה, לעיתים יש נטייה להתיישן. 

    זיקר 7X אינו מעז כמו האחרים, ומשלב קווים נקיים והרמוניים שיעמדו טוב יותר במבחן הזמן. התוצאה נאה, אך החזית קצת מאתגרת.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג בגוונים הבהירים יוצרת אווירה נעימה ברכב. איכות החומרים טובה ברובה, הריפוד והדיפון נאים. בתא  הרבה חללי אחסון מקוריים.

    בשמש היוקדת הפריעו השתקפויות על השמשה הקדמית, בעיקר בגלל בסיס התצוגה העילית. בין השאר, גם בדגם זה שמשות ללא מסגרת, והמתגים לפתיחת החלונות מבלבלים.  

     

    במרכז צג "16 גדול ואיכותי ודרכו נעשה עיקר התפעול של מערכות הרכב. אומנם, נוספו מעט מתגים חיצוניים תחתיו, אבל זה ממש לא מספיק. 

    אנחנו כבר מכירים את נפלאות התפעול הסיני שכולל שפע מייגע של תפריטים ואפשרויות - וכאן זה לא שונה. בנוסף, כיוון פתחי המיזוג, המראות וההגה נעשה, בהשראת טסלה, דרך הצג (בשילוב תפעול מההגה) – וזה מציק. פתחי המיזוג קטנים וצרים, ובימים המאוד לוהטים המזגן התקשה. 

     

    במושבים הקדמיים שפע של אפשרויות כיוון בתפעול חשמלי, אבל הם אינם מספיק נוחים, במיוחד עבור נהגים נמוכים. 

    תנוחת הנהיגה גבוהה, שדה הראייה לפנים טוב אך זה לאחור מוגבל; השמשה האחורית הקטנה ומשענות הראש גורמות לכך שהמראה כמעט חסרת ערך. למראות הצד הקטנות טווח כיסוי מוגבל. 

    המרחב מאחור גדול מאוד ומרווח הרגליים ממש מצטיין. תנוחת הישיבה נוחה גם אם מעט נמוכה. 

     

    תא המטען עצמו גדול ושימושי מאוד, הרצפה איכותית ותחתיה שני תאים.

  • מנוע וביצועים

    בגרסת ההנעה האחורית של 7X מנוע חזק במיוחד - 422 כ"ס ו-44.9 קג"מ. בפועל, ומעבר לתאוצה המאוד משכנעת מהמקום, האצות הביניים הן מהסוג שעד לא מכבר ניתן היה לקבל רק במכוניות ספורט ממש קיצוניות. הרכב מציע תפוקה די והותר לכל נהג שפוי, גם לאלה שלא, וזה כולל ביצועים מרשימים גם בנהיגה בעומס בעלייה תלולה, גם בעקיפה בתנאים מכבידים.

  • תמורה למחיר

    במחירו של 7X הוא מציע חבילה כוללת מרשימה ביחס למה שמקובל בכלל, גם ביחס למה שמאפיין דגמים סיניים רבים. התמורה טובה.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg

    בגרסת הטווח הארוך שנבחנה, בנסיעה בקצב התנועה האיטית יחסית הצריכה הייתה סביב ל-4.8 ק"מ/קוט"ש – בפועל, טווח מרשים של 480 ק"מ. 

    תחת עומס או על כביש 6 בשעות פנויות יותר הצריכה ירדה ל-4.6 ק"מ/קוט"ש, 460 ק"מ.

    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      476 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      75 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      450 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:13 שעות
  • גרסאות ורמות גימור

    גרסת הבסיס מוצעת ברמת גימור 'אסנס' הכוללת תאורת לד מטריקס, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת תא המטען למושבים הקדמיים וגם לאחוריים, צג "16 עם ממשק שיקוף, בקרת אקלים תלת- אזורית ועוד.

    גרסת הטווח הארוך מוסיפה גם תצוגה עילית, אוורור ועיסוי במושבים הקדמיים, תפעול חשמלי לגלגל ההגה, מערכת שמע משודרגת, ריפוד מהודר יותר ועוד.

    גרסת קריפטון הבכירה מוסיפה חישוקי "20, תפעול חשמלי לווילונות הצד וריפוד בעור נאפה.

  • בטיחות

    זיקר 7X נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2025 וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 91% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 78% בהגנת הולכי רגל ו-83% על מערכות בטיחות. 

    האבזור הבטיחותי מלא וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

     

    במבחן הרכב הגזים בהתרעה קולית על קרבה בתנועה או בחניה, והלשין על נהג שאינו מרוכז או אוחז בהגה, גם כשאתם אוחזים... תיקון הסטייה אקטיבי מדי והמצלמות מצידן ששות להשתלט על הצג, אך לפחות התמונה גדולה ואיכותית.

     

    במבחן הרכב הגזים בהתרעה קולית על קרבה בתנועה או בחניה, והלשין על נהג שאינו מרוכז או אוחז בהגה, גם כשאתם אוחזים... תיקון הסטייה אקטיבי מדי והמצלמות מצידן ששות להשתלט על הצג, אך לפחות התמונה גדולה ואיכותית.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק בישראל, בחודש יולי 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    זיקר 7X מביא עמו את המיטב שמציעה תעשיית הרכב הסינית: הוא גדול ומרווח, מאובזר למשעי, הביצועים מרשימים והטווח מצוין. 

    אבל כמו בדגמים סינים כה רבים - התחושה היא שהרכב אינו מלוטש ומגובש דיו, ויש הרבה תחומים שדורשים שיפור: החל בהנדסת האנוש ותפעול המערכות, דרך פעולת המזגן ונוחות הנסיעה, ועד תחושות דוושת הבלימה וההיגוי. הסינים אומנם מפיקים לקחים ומעדכנים מהר - אבל כרגע ה-7X עדיין לא מספיק איכותי ובשל.

זיקר 7X שאלות ותשובות

הזיקר 7X מגיע ב-3 גרסאות: גרסת הבסיס Essence (75 קוט"ש, הנעה אחורית) - ₪233,990, גרסת Long Range (100 קוט"ש, הנעה אחורית) - ₪262,990, וגרסת הבכירה Krypton (100 קוט"ש, הנעה כפולה) - ₪289,990.
יוניון מוטורס הוא היבואן הרשמי של זיקר בישראל, והחל בשיווק הזיקר 7X ביולי 2025.
הוא מתחרה ישירות בטסלה מודל Y (מ-₪240,000), אקספנג G6 (מ-₪189,990), BYD סיליון 7 (מ-₪199,990) ואקספנג G9 (מ-₪239,990) בקטגוריית רכבי הפנאי החשמליים.
המחיר כולל אחריות יצרן 5 שנים, ציוד סטנדרטי לפי רמת גימור, אך לא כולל רישוי, ביטוח או תוספות אופציונליות.
הזיקר 7X טרם נבדק במבחני יורו NCAP, אך הוא מצויד בחבילת בטיחות מתקדמת הכוללת מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות מתקדמות.
הוא כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על תנועה חוצה ועוד מערכות בטיחות מתקדמות.
כן, הוא כולל נקודות ISOFIX במושבים האחוריים להתקנת כסאות בטיחות לילדים, מערכת בטיחות מתקדמת ומבנה קרוסאובר יציב ובטוח.
טווח הנסיעה משתנה לפי גרסה: Essence (75 קוט"ש) - 476 ק"מ, Long Range (100 קוט"ש) - 610 ק"מ, Krypton (100 קוט"ש, הנעה כפולה) - 544 ק"מ, כולם לפי תקן WLTP.
גורמים המשפיעים כוללים סגנון נהיגה, שימוש במזגן/חימום, תנאי מזג אוויר, משקל העמסה, לחץ אוויר בצמיגים ותחזוקה כללית של הרכב.
גרסאות ההנעה האחורית (Essence ו-Long Range) מפתחות 422 כ"ס ו-44.9 קג"מ, בעוד גרסת Krypton עם הנעה כפולה מפתחת 646 כ"ס ו-72.4 קג"מ.
גרסאות ההנעה האחורית מאיצות מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.0 שניות, בעוד גרסת Krypton כפולת ההנעה משיגה זאת ב-3.8 שניות בלבד.
הזיקר 7X גרסת Krypton מאיצה מהר יותר מטסלה מודל Y Performance (3.8 שניות מול 3.7 שניות), בעוד גרסאות ההנעה האחורית דומות לטסלה RWD.
כן, הוא כולל מספר מצבי נהיגה הכוללים Eco, Comfort, Sport ו-Individual, עם התאמות לתגובת המנוע, מתלים ובקרת יציבות.
גרסת Krypton מציעה ביצועים ספורטיביים מרשימים עם קפיצי אוויר מתכווננים, מערכת בלימה משודרגת מבית אקבונו ותגובה מהירה הודות למנועים כפולים.
עם טעינה מהירה DC, גרסת 75 קוט"ש מטענת בהספק של עד 450 קילוואט, וגרסת 100 קוט"ש בהספק של עד 420 קילוואט, מה שמאפשר טעינה מ-10% ל-80% תוך כ-30 דקות.
ניתן לטעון בכל עמדות הטעינה הציבוריות בישראל שתומכות בתקן CCS2, כולל רשתות סונול, פז, אלקטרה ועוד. גם טעינה ביתית באמצעות Wall Box.
הוא מצויד במחבר CCS2 (Combined Charging System) התקני באירופה וישראל, התומך בטעינה איטית ומהירה כאחד.
כן, ניתן לטעון מחשמל ביתי רגיל (220V) באמצעות כבל הטעינה הנלווה, אך בקצב איטי של כ-10 קילוואט. מומלץ להתקין Wall Box לטעינה מהירה יותר (עד 22 קילוואט).
אורכו 479 ס"מ, רוחבו 193 ס"מ, גובהו 165 ס"מ ובסיס גלגלים של 290 ס"מ. הוא מעט גדול יותר מטסלה מודל Y ובגודל דומה לאקספנג G9.
הוא מיועד ל-5 נוסעים בלבד, עם מושבים מפוארים וחלל פנים רחב יחסית הודות לבסיס הגלגלים הארוך.
תא המטען האחורי מציע 616 ליטר, שמתרחב ל-1,978 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. בנוסף יש תא מטען קדמי קטן בנפח 62 ליטר.
הוא מתאים למשפחות של עד 5 נפשות עם חלל פנים נוח ותא מטען גדול. למשפחות הזקוקות ל-7 מושבים, מומלץ לשקול את קיה EV9 או אקספנג G9.
החלל הפנימי רחב ובמיוחד נוח לנוסעים האחוריים הודות לבסיס הגלגלים הארוך. תא המטען גדול יותר מטסלה מודל Y (616 ליטר מול 571 ליטר).
הוא מצויד במסך מגע "16 עם ממשק שיקוף לסמארטפון (Apple CarPlay ו-Android Auto), מערכת שמע איכותית ובקרה קולית מתקדמת.
הוא כולל חבילת בטיחות מתקדמת עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה וניטור שטחים מתים, אך לא נהיגה אוטונומית מלאה כמו בטסלה.
זיקר מציעה אפליקציית סמארטפון לבקרה מרחוק, כולל בדיקת סטטוס טעינה, הפעלת מזגן מרחוק, נעילה ופתיחה של הרכב וניווט למקומות חנייה.
כן, הוא תומך בעדכוני תוכנה אלחוטיים (Over-The-Air) המאפשרים שדרוג מערכות הרכב ללא צורך בביקור במוסך.
הזיקר 7X מציע טווח ארוך יותר (610 ק"מ מול 533 ק"מ), חלל פנים רחב יותר, מחיר דומה (₪262,990 מול ₪267,990), אך ללא מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת כמו בטסלה.
הוא מציע רמת נוחות גבוהה עם מושבים מתכווננים חשמלית, אוורור ועיסוי (בגרסאות הגבוהות), בקרת אקלים תלת-אזורית וגג פנורמי לחוויית נסיעה נעימה.
כן, בגרסאות Long Range ו-Krypton יש אוורור ועיסוי במושבים הקדמיים, מה שמשפר משמעותית את הנוחות בנסיעות ארוכות.
הגימור הפנימי איכותי ומודרני עם חומרים איכותיים. גרסת Krypton כוללת ריפוד בעור נאפה מהודר, בעוד שאר הגרסאות מציעות ריפוד סינטטי איכותי.
כוללת תאורת LED מטריקס, חישוקי "19, גג זכוכית פנורמי, מצלמות היקפיות, צג "16, שליטה חשמלית במושבים, בקרת אקלים תלת-אזורית ועוד.
הוא מציע בידוד קולי טוב המתאים לרכב פנאי פרימיום, עם זכוכית אקוסטית ובידוד מתקדם המקטין רעשי דרך ורוח לחוויית נסיעה שקטה.

זיקר 7X מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

זיקר 7X השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    זיקר 7X
    זיקר 7X חשמלי (75 קוט"ש), Essence ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 476
    מחיר מחירון ₪233990
  • electric.svg
    סקייוול ET5
    סקייוול ET5 XR86 חשמלי, Comfort
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 489
    מחיר מחירון ₪178900
  • electric.svg
    אקספנג G9
    אקספנג G9 חשמלי (78 קוט"ש), Standard Range, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 460
    מחיר מחירון ₪284990
  • electric.svg
    on
    BYD טאנג
    BYD טאנג חשמלי, Flagship, 4x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 530
    מחיר מחירון ₪327990
  • electric.svg
    ליפ מוטור C10
    ליפ מוטור C10 חשמלי (69.9 קוט"ש), Style ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 424
    מחיר מחירון ₪169900
  • electric.svg
    SERES M5
    SERES M5 חשמלי, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 480
    מחיר מחירון ₪226900
  • electric.svg
    הונגצ'י EHS7
    הונגצ'י EHS7 חשמלי, Core ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 475
    מחיר מחירון ₪229900

חוות דעת גולשים על זיקר 7X

3.7/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (5)

הנאת נהיגה

3.8

עלויות תחזוקה

3.4

נוחות השימוש ואבזור

3.4

מרווח ישיבה

4.2

תא המטען

3.6

יש לכם זיקר 7X? כתבו חוות דעת

זיקר ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.