יצרן היוקרה האיטלקי מזראטי מייצר מעט דגמים, בהיקף לא גדול ליצירת היצע אקסקלוסיבי של פאר בנופך ספורטיבי.
החברה נוסדה ב-1914 על-ידי חמשת האחים מזראטי. כבר בשנות העשרים זכו דגמיה במירוצים, ומזראטי מצדה ייצרה מנועים מ-4 ועד 16 צילינדרים. מזראטי השתתפה במירוצי F1 בשנות החמישים, עם מנואל פנגיו, וזכתה בתארים עד 1961, אז פרשה מהמסלול. ב-1963 הציגה החברה, לראשונה, מכונית פאר ספורטיבית עם 4 דלתות, קווטרופורטה, ולאחר מכן הצטרפה לגל מכוניות העל האיטלקיות עם גיבלי (1967) וחמסין (1974).באחד ממסעי המכירה/רכישה, נקנתה על-ידי סיטרואן, ויחד אתה קרסה בגלל מיזם SM; לאחר מכן נקנתה על-ידי דה-תומאסו וב-1993 על-ידי פיאט, הבעלים שלה גם כיום במסגרת פיאט קרייזלר אוטומוביל (FCA). במהלך השנים פעלה תחת פרארי, כחטיבת הלוקסוס שלה, ולאחר מכן במסגרת אלפא רומיאו – בכל המקרים תחת כנפי פיאט. מזראטי מייצרת את מכונית הפאר קווטרופורטה, דור שישי לדגם מתחילת שנות השישים; את הקופה GT גראנספורט המוצעת גם בגרסת גראנקבריו פתוחה (2007); את מכונית הסלון החדשה (עם השם הוותיק) גיבלי (2013) – ובאופן שונה ממורשת החברה ודומה למה שעושים מותגים דומים, רכב פנאי גדול ומפואר, לבנטה (2016). מכונית ספורט של ממש, אלפירי, צפויה עקרונית עד סוף העשור.מזראטי מיובאת מאז תחילת העשור על-ידי אוטו איטליה, כיום בבעלות UMI (דרך קרדאן) וסמל"ת, יבואנית מותגי פיאט קרייזלר.

המשך קריאה