יונדאי קונה 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    בסוף 2023 החל שיווקו של יונדאי קונה החדש בישראל. הדור השני לקונה נכנס לנעליו של דגם שהפך מצליח ביותר מבחינת מכירות בעולם וגם בארץ, ומבוסס על פלטפורמה המשותפת לקיה נירו החדש. למעשה זו גרסה משודרגת בכבדות של הדור היוצא. קונה החדש צמח במידותיו באופן משמעותי ביחס לדור המוחלף, ובזכות תוספת הסנטימטרים ותכנון מוקפד יותר ביונדאי מדווחים על מרחב משופר לנוסעים ולמטען.

     

    יונדאי קונה הוצע בתחילת הדרך עם מגוון יחידות הנעה - אך החל מ-2025 משווקת בישראל רק הגרסה ההיברידית. לגרסה זו יחידת הכוח המוכרת של הקבוצה — מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר ולצידו מנוע חשמלי, וההספק המשולב הוא 139 כ“ס ו-27 קג“מ. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב של הדור החדש שונה מאוד מזה של קודמו. ההופעה עדכנית, קרובה מאוד לזו של הדגמים החשמליים של יונדאי – והחזית האטומה מדגישה זאת באופן בוטה.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג נאה ומודרנית. מול הנהג לוח מחוונים גדול ואיכותי, לצידו מערך מולטימדיה מושקע ונאה. הנדסת האנוש טעונה שיפור, אך היא טובה מן המקובל כיום. איכות החומרים סבירה. תנוחת הנהיגה גבוהה והמושב מוצלח. המרחב מאחור נאה ויש פתחי מיזוג. תא המטען (466 ל') גדול מאוד, דומה לזה של דגמים מקטגוריה גדולה יותר, ומבנהו שימושי.
  • מנוע וביצועים

    הגרסה ההיברידית מציעה ביצועים הולמים ליום יום. בעומס מתמשך (עליה ארוכה, למשל) או בעקיפה, התחושה מאומצת והביצועים פחות מרשימים.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg

    צריכת הדלק בגרסה ההיברידית שנבחנה טובה למדי: 13.8 ק"מ לליטר ביום מבחן מאומץ, 15.5 ק"מ לליטר בשיוט מהיר בכביש 6, וכ-18.5 ק"מ לליטר בשיוט נינוח.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      21.7 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      18.4 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      47 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      3
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      1.32 קוט"ש
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה הכוללת טובה, גם אם לא מצטיינת. בעיר הקונה מתמודד היטב עם שיבושים קטנים, פחות טוב עם הגדולים. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת, אך התחושה "עסוקה" על רצף שיבושים. בידוד הרעשים בינוני. היכולת הדינמית טובה. עם זאת, במהירות ממש גבוהה היציבות הכיוונית אינה מרשימה. ההיגוי קל מדי במצב רגיל ואינו חד, אך משתפר במצב 'ספורט'. לבלמים פעולה נאותה ביחס לכלים היברידיים, אך במצבים מסוימים הם מאבדים מהדיוק. תיקון הסטייה מנתיב פעלתן מדי ובכלל המערכות נוטות לצפצפנות יתר.
  • תמורה למחיר

    יונדאי קונה החדש גדל גם במחיר, וכעת הוא מתקרב לגזרה של טוסון הגדול יותר. התמורה לא מצטיינת.
  • גרסאות ורמות גימור

    יונדאי קונה 2025 החדש מוצע בישראל בגרסה אחת - היברידית המשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ל' למנוע חשמלי המפיקים יחד 139 כ"ס. התיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים וההנעה קדמית. היצע רמות הגימור עשיר ומגוון – יותר מ-6 רמות גימור שונות כולל N-ליין בעלת ההופעה הספורטיבית.
  • בטיחות

    יונדאי קונה נבדק ע"י יורו NCAP וזכה ל-4 כוכבי בטיחות. היצע מערכות הבטיחות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט. ברמות הגימור הגבוהות תוספת של ניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית לאחור והתרעה על יציאה מסוכנת מהרכב.
  • מה חדש בדגם

    הפסקת שיווק גרסאות הטורבו-בנזין בתחילת 2025 והתמקדות בגרסה ההיברידית בלבד.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    הדור החדש של יונדאי קונה גדל, התעדן והשתפר ביחס לקודמו - חבל רק שהמחיר גבוה מדי.

יונדאי קונה שאלות ותשובות

יונדאי קונה החדש משווק בישראל רק בגרסה היברידית עם מנוע 1.6 ליטר טורבו המשולב עם מנוע חשמלי להספק כולל של 129 כ"ס. המערכת מבטיחה ביצועים טובים וחסכון בדלק.
הביצועים סבירים עם המערכת ההיברידית המפיקה 129 כ"ס משולב. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-11.7 שניות. הביצועים מספיקים לשימוש יומיומי והתנהגות הכביש טובה.
מצוינת לנהיגה עירונית בזכות המערכת ההיברידית היעילה בתנועה איטית שחוסכת בדלק, המומנט המיידי מהמנוע החשמלי, המזגן היעיל והממדים היחסית קטנים המסייעים לתמרוני חנייה. מתאים במיוחד לעיר ולפקקים.
משקל עצמי: כ-1,410 ק"ג. משקל סביר לקרוסאובר היברידי.
מהירות מקסימלית: 165 קמ"ש. מספיק לכל סוגי הנסיעה.
מצוינת בנסיעות ארוכות בזכות הנוחות הטובה (גם אם לא מצטיינת בקטגוריה), החסכון בדלק, ובידוד הרעשים הסביר. מתאימה למשפחות ולנסיעות עבודה ארוכות.
כן, יונדאי קונה נחשב לרכב אמין עם מעט תקלות משמעותיות מדווחות. המערכת ההיברידית אמינה ומוכחת, עלויות התחזוקה סבירות וחלקי החילוף זמינים. אחריות רחבה של 5 שנים על הרכב ו-7 שנים על המערכת ההיברידית מחזקות את האמינות.
עלויות התחזוקה של קונה סבירות - טיפול שגרתי עולה כ-500-700 שקלים. המרווח בין טיפולים 15,000 ק"מ או שנה. חלקי החילוף זמינים ובמחיר סביר. המערכת ההיברידית זוכה לאחריות מורחבת של 7 שנים.
אחריות יצרן רחבה של 5 שנים או 100,000 ק"מ. למערכת ההיברידית אחריות נפרדת של 7 שנים. אחריות מקובלת בשוק.
שירות איכותי וזמין ברחבי הארץ עם רשת מוסכים מורשים רחבה. חלקי חילוף זמינים וטכנאים מוסמכים למערכות היברידיות. מרכזי שירות מתקדמים בערים הגדולות.
בעיות קלות: רעשים ממנוע הטורבו ברמות נמוכות, לעיתים נדירות בעיות במערכת המולטימדיה. חלק מהבעיות נפתרות בעדכוני תוכנה. ככלל זהו רכב אמין.
קונה ההיברידי מציע צריכת דלק רשמית של 21.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. במבחני דרכים בפועל הושגו נתונים של 18-17 ק"מ לליטר. נתון מצוין לקרוסאובר בקטגוריה.
מיכל דלק בנפח 38 ליטר – בזכות המערכת ההיברידית שחוסכת בדלק טווח הנסיעה גדול.
קונה מציג עיצוב מודרני ונועז עם קווים דינמיים ופרופורציות מרשימות. החרטום הייחודי והתאורה המעוצבת יוצרים נוכחות בולטת על הכביש. העיצוב צעיר ואטרקטיבי שמושך מבטים.
קונה זמינה במגוון רחב של צבעים כולל לבן, כסף, שחור, אדום, כחול וצבעים מיוחדים. ברמות גימור מסוימות זמין גם גג בצבע שחור ופרטים דקורטיביים. מבחר רחב לטעם אישי.
הפסקת שיווק גרסאות הטורבו-בנזין בתחילת 2025 והתמקדות בגרסה ההיברידית בלבד. אין שינוי בגרסה ההיברידית.
קונה מגיעה בשש רמות גימור: Premium, Premium Plus, Prestige ו-Supreme וכן open sky ו- N line הספורטיבית למראה. כל רמה מוסיפה אבזור ונוחות נוספים כמו מושבים מחוממים, חלון גג ומערכות בטיחות מתקדמות. מגוון רחב של רמות גימור לכל תקציב.
קונה קיבל 5 כוכבי בטיחות מיורו NCAP עם ציונים גבוהים בכל הקטגוריות. הוא כולל חבילת בטיחות Hyundai SmartSense עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
האבזור בקונה כולל מסך מרכזי 12.3 אינץ', מערכת מולטימדיה מתקדמת, חיבורי Android Auto ו-Apple CarPlay, מערכות בטיחות מתקדמות ובגרסאות הגבוהות גם מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, זיכרונות למושב הנהג, חלון גג , מושבים מחוממים ועוד.
מערכת המיזוג יעילה ומתמודדת היטב עם הקיץ הישראלי. בכל הגרסאות יש בקרת אקלים דו-אזורית, ופתחי מיזוג למושב האחורי.
ברמות הגימור הבסיסיות: צמיגי 16 אינץ', ברמות הגימור הגבוהות: צמיגי 18 אינץ'.
קונה מציע מרחב פנימי טוב ל-4 נוסעים עם מושבים נוחים ותא מטען בנפח 466 ליטר. ל-5 נוסעים יהיה צפוף, ועדיין הוא אחד מהקרוסאוברים הגדולים בקטגוריה ויכול להתאים למשפחות קטנות. גובה הרכב מקל על כניסה ויציאה.
נוחות הנסיעה הכוללת טובה, גם אם לא מצטיינת. בעיר הקונה מתמודד היטב עם שיבושים קטנים, פחות טוב עם הגדולים. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת, אך מעבר על רצף שיבושים מורגש מידי. בידוד הרעשים בינוני, אבל סה"כ דומה לקטגוריה.
חנייה קלה בזכות המימדים הסבירים (4.35 מטר אורך) ומערכות סיוע לחנייה. יש מצלמה אחורית וחיישנים בגרסאות הגבוהות. רדיוס פנייה סביר לקרוסאובר.
כן, קונה מתאימה היטב למשפחות עם 2-4 בני אדם. מרחב טוב לנוסעים וציוד, תא מטען גדול ומערכות בטיחות מתקדמות. 6 כריות אוויר ובטיחות 5 כוכבים. מתאימה למשפחות שמחפשות קרוסאובר חסכוני.
אורך: 435 ס"מ, רוחב: 182.5 ס"מ, גובה: 157 ס"מ, בסיס גלגלים: 266 ס"מ. מימדים גדולים לקרוסאובר בקטגוריה, ומכאן המרחב המתאים למשפחה קטנה.
מתאים למשפחות צעירות, זוגות שמחפשים קרוסאובר מודרני וחסכוני, מי שרוצה רכב עם טכנולוגיה מתקדמת ומי שמעדיף עיצוב בולט על פני מינימליזם.
קונה קטן מהטוסון ומציע עיצוב מודרני, חסכון בדלק (היברידית לעומת טורבו בלבד) ואבזור מתקדם. טוסון מציע ממדים גדולים יותר, נוחות נסיעה טובה יותר, ביצועי מנוע עדיפים. הבחירה תלויה בצרכים שלכם.
עלות ביטוח סבירה לקרוסאובר עם דירוג בטיחות גבוה ורשומת תאונות נמוכה. חברות הביטוח מעריכות את האמינות ומערכות הבטיחות המתקדמות.
זמינות אפשרויות מימון מגוונות כולל ליסינג תפעולי ופרטי, מימון בנקאי והלוואות. יונדאי מציעה תנאים משתלמים ומבצעים במידת הצורך.
קונה שומר על ערך טוב בשוק היד השנייה בזכות העיצוב המודרני, האבזור העשיר וחסכון הדלק. ביקוש גבוה לרכבים היברידיים.
ביקוש גבוה לקרוסאוברים היברידיים בכלל ולקונה בפרט. זמני המתנה עשויים להיות מספר חודשים בגלל הפופולריות. ביקוש גבוה בשוק היד השנייה.
כן, קונה מציע תמורה מעולה למחיר עם שילוב של עיצוב מודרני, אבזור עשיר, חסכון בדלק ואמינות. אחריות רחבה ושירות טוב. בחירה חכמה בקטגוריה.
פופולרי בזכות השילוב המוצלח של עיצוב צעיר ומודרני, טכנולוגיה מתקדמת, חסכון בדלק ומחיר תחרותי.
מצב טוב עם ביקוש גבוה. הרכב שומר על ערך טוב ומתמכר מהר בשוק. שתי הגרסאות, גם ההיברידית וגם הבנזין מומלצות.
כן, ממליצים בחום למי שמחפש קרוסאובר מודרני, חסכוני ומאובזר. הוא מציע שילוב טוב של טכנולוגיה, עיצוב וחסכון בקטגוריה. אחריות רחבה מחזקת את הבחירה.
יונדאי מתכננת להמשיך בפיתוח קונה עם טכנולוגיות מתקדמות יותר, עדכוני עיצוב ואפשרות גם גרסה חשמלית. המטרה לשמור על המובילות בקטגוריה.
יונדאי קונה היא בחירה מומלצת בקטגוריית הקרוסאוברים הקטנים. הוא מציע שילוב מוצלח של עיצוב, טכנולוגיה, חסכון ואמינות שהופך אותו לאחד ממובילי השוק.
יתרונות עיקריים: עיצוב מודרני, אבזור טכנולוגי עשיר, צריכת דלק נמוכה(בגרסה ההיברידית), אחריות רחבה ומחיר תחרותי. מתעלה על רוב המתחרים בקטגוריה.
כן, קונה מציע תמורה מצוינת למחיר. השילוב של עיצוב מתקדם, אבזור עשיר, חסכון בדלק ואחריות רחבה הופך אותו לאחד הדגמים עם התמורה הטובה ביותר בקטגוריה.

יונדאי קונה מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

יונדאי קונה השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    ` on
    יונדאי קונה
    יונדאי קונה 1.6 ל' היברידי, אוט', Premium
    מחיר מחירון ₪176375
  • פיג'ו 2008
    פיג'ו 2008 אוט', 1.2 ל', טורבו, Active
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪147990
  • KGM טיבולי
    KGM טיבולי, 1.5 ל' טורבו
    הספק כוח סוס 163
    מחיר מחירון ₪139900
  • סוזוקי ויטארה
    סוזוקי ויטארה (מתיחת פנים) 1.4 ל' טורבו היברידי מתון, אוט', GLX, ADAS, 2x4
    הספק כוח סוס 129
    מחיר מחירון ₪156990
  • on
    סיאט ארונה
    סיאט ארונה 1.0 ל' טורבו, אוט', Style
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪132900
  • רנו קפצ'ור
    רנו קפצ'ור 1.3 ל' טורבו, היברידי מתון, אוט', Evolution
    הספק כוח סוס 158
    מחיר מחירון ₪151990
  • on
    מאזדה CX-30
    מאזדה CX-30 אוט', 2.0 ל', Comfort
    הספק כוח סוס 165

חוות דעת גולשים על יונדאי קונה

3.8/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (6)

הנאת נהיגה

3.8

עלויות תחזוקה

3.5

נוחות השימוש ואבזור

3.7

מרווח ישיבה

3.7

תא המטען

3.3

יש לכם יונדאי קונה? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.