אודי A1 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
הדור השני מבוסס על פלטפורמת MQB A0 המודרנית של קונצרן פולקסווגן שמשותפת גם לפולקסווגן פולו, סיאט איביזה ואחרות. הוא מציע עיצוב חדש ומידות גדולות יותר, ומשווק רק במרכב חמש דלתות, לאחר שבאודי וויתרו על ייצור מרכב שלוש דלתות בדור החדש.
בישראל A1 מוצע בשתי גרסאות: '30 TFSI' עם מנוע שלושה ציל' בנפח 1.0 ליטר, מוגדש טורבו, 116 כ"ס ו-'35 TFSI', עם מנוע ארבעה ציל' בנפח 1.5 ליטר, מוגדש טורבו, ו-150 כ"ס. לשתי הגרסאות תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה קדמית.
מפרט האבזור בשתי הגרסאות כולל חישוקי "16, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25 ומערכת מולטימדיה עם מסך "8.8. אבזור הבטיחותי בכל רמות הגימור כולל רק תיקון סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית.
-
עיצוב ונוכחות
A1 בדורה השני נראית פחות מיוחדת מקודמתה. היא יותר ריבועית ופחות עגלגלה, כשהממדים שגדלו מדגישים את העיצוב המאסיבי יותר. סה"כ התוצאה נאה ומזכירה במעט את אודי Q2 (במיוחד מאחור). בעיצוב הפנים נעשה שינוי גדול – הקונסולה המרכזית מוטה לעבר הנהג ושני פתחי האוורור שמול הנוסע מחוברים באלמנט גרפי. חלל הפנים כעת הרבה יותר מושך ומיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
איכות החומרים אינה ברמה הצפויה. הדשבורד וגם דיפון הדלתות, עשויים פלסטיק קשיח שלא מתאמים למותג יוקרה. מערך המולטימדיה אינו נוח לתפעול, פעולתו איטית והפעלה של חלק מהתפקודים דורשת יותר מדי פעולות. גם רשימת האבזור קצרה.
המרחב בתא הנוסעים גדול מבעבר, במיוחד מאחור. המושבים קשיחים, וסה"כ נוחים לאורך זמן. תא המטען שגדל ב-65 ל', מציע כעת נפח נאה לסגמנט.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל' מפיק 116 כ"ס (ולא 115 כ"ס כמו בדגמים אחרים של קבוצת פולקסווגן), ומציע ביצועים טובים. פעולת מערכת הדימום/התנעה מורגשת מדי. צריכת הדלק במבחן עמדה על 13 ק"מ/ל', כשבחיי יום-יום ניתן לרשום 15.5 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית. A1 מצליחה לספוג חלק מהשיבושים, אבל ברוב הזמן, היא זזה ו"עסוקה" מדי ולעיתים אף קופצנית. מחוץ לעיר, רעשי הכביש והרוח מורגשים.
כיול מתלים נוקשה והגה די מהיר יוצרים תחושה של מכונית תוססת. במצב ספורט תחושת ההיגוי טובה יותר. הבלמים מאבדים קצת מחץ ודיוק תחת עומס.
-
תמורה למחיר
היא טובה מקודמתה. צעירה, תוססת ויוצרת תחושה של מכונית יוקרתית-שימושית במידה קטנה. אבל התמורה לא גבוהה בשל נוחות נסיעה שאינה מתעלה, רמת אבזור לא גבוהה ורמת איכות שלא מתאימה למותג יוקרה.
-
סיכום
מכונית קטנה ממותג פרימיום, והמחיר הנדרש משקף זאת.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.