פורד פוקוס 2025

פורד פוקוס 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    הדור הרביעי של פורד פוקוס הוצג באפריל 2018 והוא מבוסס על פלטפורמה חדשה.

    הפוקוס הנוכחית מציעה בסיס גלגלים ארוך מבעבר — 270 ס”מ, תוספת של 5 ס”מ ביחס לדור הקודם – והיא גם ארוכה יותר. באירופה ובישראל שווקה הפוקוס בתחילת הדרך גם במרכב האצ'בק, אך כיום משווקת רק גרסת הסטיישן.

     

    היצע המנועים בעולם רחב וכולל מגוון מנועי טורבו-בנזין ודיזל בנפחים 1.0-1.5 ל' בהספקים של עד 182 כ"ס.

    קיימת גם גרסת ST ספורטיבית עם 280 כ”ס ממנוע 2.0 ל’ טורבו-בנזין.

     

    בישראל משווקת כיום הפוקוס לאחר מתיחת פנים שעברה (2021) עם מנוע אחד – 1.0 ל', טורבו, 3 ציל', היברידי-מתון (48V) המפיק 155 כ"ס. מנוע זה משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.

    שיווק פורד פוקס החדשה בישראל לאחר מתיחת פנים החל במאי 2022.

  • עיצוב ונוכחות

    הפוקוס המעודכנת מציגה הופעה משופרת ומעניינת בהרבה מזו היוצאת. מדובר במכונית נאה למדי, גם אם לא נועזת במיוחד.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג שודרגה במתיחת הפנים. התחושה הכללית מודרנית ומתקדמת יותר, והצג הענק בהחלט תורם לכך. מנגד, הנדסת האנוש לא תמיד מצטיינת: מתגים רבים ממוקמים נמוך מדי ותפעול בקרת האקלים מהצג פחות נוח, למשל. המרחב מלפנים ראוי. מושב הנהג נוקשה אך נוח בנסיעות ארוכות. המרחב בשורה השניה נאה עבור שני נוסעים. תא המטען בגרסת הסטיישן גדול ובעל מבנה יעיל ושימושי.
  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.0 ל' המחודש (היברידי-מתון, טורבו, 155 כ"ס) מנפק ביצועים טובים ונמרצים ביום-יום ומעבר לכך. לזכותו גם אופי פעולה נעים, חלק ושקט. תיבת ההילוכים – רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסים – פועלת לרוב באופן יעיל ונעים אם כי מעט איטי. פעולתה חלקה פחות במהירות נמוכה.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק סבירה: 10.5 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ, כ-13.5 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת ונינוחה יותר.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      18.5 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      15 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      52 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      5
  • נוחות והתנהגות

    פורד פוקוס מתוחת הפנים נבחנה אצלנו רק בגרסת 'ST-ליין' בעלת כיול מתלים ספורטיבי הנוטה לצד הנוקשה (אינה משווקת יותר). בהתאם, נוחות הנסיעה בעיר הייתה בינונית. מחוץ לעיר הנוחות כבר טובה למדי, למעט במעבר על שברים חדים. רעשי הרוח בולטים אך רעשי הכביש מוחרשים היטב. התנהגות הכביש הייתה ונותרה נקודת חוזק משמעותית של הפוקוס - והיא אפילו די מהנה לנהיגה בהשוואה למתחרות.
  • תמורה למחיר

    כבעבר, פורד פוקוס מציעה תמורה מצוינת למחיר.
  • גרסאות ורמות גימור

    פורד פוקוס משווקת ב-2025 עם מנוע אחד – 1.0 ל', היברידי-מתון, טורבו, 155 כ"ס – בתצורת סטיישן בלבד (טורר) וברמת גימור אחת בלבד (טיטאניום). ברשימת האבזור: מולטימדיה "13.2 עם קישוריות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, חישוקי "16, מפתח חכם והתנעה ללא מפתח, תאורת לד מלפנים ומאחור, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.
  • בטיחות

    פורד פוקוס נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על מבוגרים – 96%, ציון של 87% בהגנה על ילדים ו-72% בהגנה על הולכי רגל. היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה, עמעום אורות גבוהים אוטומטי ועוד.
  • מה חדש בדגם

    שיווק הדגם בתצורת סטיישן בלבד (טורר) ב-2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    חרף גילה, פורד פוקוס היא עדיין אחת המשפחתיות המוצלחות בסגמנט.

פורד פוקוס שאלות ותשובות

מחיר פורד פוקוס 2025 ברמת הגימור טיטאניום (Titanium Tourer) עומד על 165,900 ₪. זוהי רמת הגימור היחידה המשווקת בישראל לשנת 2025, בתצורת סטיישן בלבד.
היבואן הרשמי דלק מוטורס מציע מעת לעת מבצעים והנחות שיכולות להגיע עד 15,000 ₪ ממחיר המחירון וחבילות אבזור במתנה. מומלץ לבדוק עם מרכזי התצוגה לקבלת הצעת מחיר עדכנית.
המחיר כולל: מערכת מולטימדיה 13.2 אינץ' עם Apple CarPlay ו-Android Auto, חישוקי אלומיניום 16 אינץ', מפתח חכם והתנעה ללא מפתח, תאורת LED מלפנים ומאחור, חיששני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת ומערכות בטיחות מתקדמות.
פורד פוקוס חדשה מגיעה עם אחריות יצרן ל- 3 שנים. מומלץ לבדוק עם דלק מוטורס את תנאי האחריות המדויקים כולל כיסוי למנוע, תיבת הילוכים ורכיבי חשמל.
פורד פוקוס מציעה תמורה מצוינת למחיר. במחיר של 165,900 ₪ היא מגיעה עם אבזור עשיר: מסך 13.2 אינץ', מערכות בטיחות מתקדמות, חישוקי אלומיניום, מפתח חכם, תאורת LED, חיישני חניה ומצלמה, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. זהו אחד הרכבים המשתלמים בסגמנט המשפחתי.
היבואן הרשמי של פורד בישראל הוא דלק מוטורס. החברה מפעילה רשת של 21 אולמות תצוגה ברחבי הארץ ומרכזי שירות. ניתן ליצור קשר במוקד שירות לקוחות בטלפון 08-9139995 או באתר הרשמי ford.co.il.
פורד פוקוס נבדקה על ידי יורו NCAP בשנת 2019 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות. הציון בהגנה על מבוגרים היה גבוה במיוחד - 96%, בהגנה על ילדים 87%, ובהגנה על הולכי רגל 72%.
פורד פוקוס כוללת: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה, עמעום אורות גבוהים אוטומטי, חיישני חגורות בטיחות, מערכת לסיוע בהתחמקות מפני התנגשות ומערכת MyKey לשליטה הורית.
פורד פוקוס מצוידת ב- 6 כריות אוויר המערכת מקיפה וכוללת כריות קדמיות לנהג ולנוסע, כריות צד וכריות וילון, במטרה לספק הגנה מירבית לנוסעים במקרה של תאונה.
לפי מידע היצרן אין אזכור למערכת התראה וזיהוי כלי רכב בשטח מת.
צריכת הדלק הממוצעת לפי נתוני יצרן היא 18.5 קמ"ש לליטר (5.4 ליטר ל-100 קמ"ש). במבחני הדרכים של אוטו, הצריכה נעה בין 10.5 קילומטר לליטר בנהיגה דינמית ועד כ-15 קילומטר לליטר.
נפח מיכל הדלק של פורד פוקוס הוא 52 ליטר. במחיר דלק ממוצע של כ-7 ₪ לליטר, מילוי מלא יעלה כ-364 ₪. טווח נסיעה תיאורטי עם מיכל מלא הוא כ-960 קילומטר לפי נתוני יצרן.
דרגת זיהום האוויר של פורד פוקוס היא 5 לפי נוסחת משרד התחבורה. זהו דירוג בינוני שמשקף את רמת פליטת המזהמים של המנוע היברידי המתון.
כן, פורד פוקוס 2025 נחשבת חסכונית למדי. עם צריכה של 18.5 קמ"ש לליטר לפי יצרן וכ-13-15 קמ"ש לליטר בפועל, היא מציעה חיסכון טוב בדלק בזכות המנוע הקטן והיעיל עם טכנולוגיית היברידי מתון.
פורד פוקוס 2025 מצוידת במנוע יחיד: 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, טורבו-בנזין, היברידי מתון (48V) המפיק 155 כוחות סוס. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית ''רטובה'' עם 7 הילוכים.
המנוע 1.0 ליטר טורבו-בנזין מפיק 155 כוחות סוס (114 קילוואט) ו-24.46 קג''מ.
פורד פוקוס עם מנוע 1.0 ליטר טורבו (155 כ"ס) מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-8.6 שניות, ביצועים טובים וספורטיביים לרכב משפחתי בסגמנט זה.
המהירות המרבית של פורד פוקוס עם מנוע 1.0 ליטר טורבו 155 כ"ס היא כ-208 קמ"ש, ביצועים סבירים לרכב משפחתי במגזר זה.
המנוע ההיברידי מתון (MHEV) משתמש במערכת 48 וולט הכוללת מנוע-גנרטור חשמלי קטן. המערכת מסייעת במיחזור אנרגיה בבלימה, תומכת במנוע בתאוצה ומפחיתה צריכת דלק. זו לא מערכת היברידית מלאה ולא ניתן לנסוע על חשמל בלבד.
תיבת ההילוכים הרובוטית דו-מצמדית (DCT) עם 7 הילוכים מציעה העברות הילוכים מהירות וחלקות, שמירה על צריכת דלק נמוכה ונוחות של תיבה אוטומטית. המערכת פועלת ביעילות בנסיעה מהירה, אם כי במהירויות נמוכות בעיר היא עשויה להיות מעט פחות חלקה.
לא. גרסת פורד פוקוס ST הספורטיבית עם מנוע 2.0 ליטר טורבו 280 כ"ס אינה משווקת בישראל. בישראל זמינה רק גרסת טיטאניום עם מנוע 1.0 ליטר 155 כ"ס. בעבר שווקה גרסת ST-Line בעלת מראה ספורטיבי, אך גם היא אינה זמינה ב-2025.
פורד פוקוס מגיעה בישראל בתצורת סטיישן בלבד (Tourer) עם תא מטען גדול ומרווח 575 ליטרים. תא המטען בגרסת הסטיישן מציע נפח שימושי ומבנה יעיל למשפחות ולנסיעות ארוכות, עם אפשרות להרחבה משמעותית בהורדת שורת המושבים האחורית.
בגרסת הטורר (היחידה שנמכרת) האורך הכללי הוא 4,672 מ''מ.
כן, המרחב בשורה השנייה נאה ונוח עבור שני נוסעים מבוגרים. בסיס הגלגלים המוארך (270 ס"מ) תורם למרחב רגליים סביר. לשלושה נוסעים יהיה צפוף יותר, במיוחד במסעות ארוכים.
פורד פוקוס גרסת 2025 היא רכב קומפקטי עם מידות של כ-4,672 מ"מ באורך, 1,844 מ"מ ברוחב ו-1,494 מ"מ בגובה. בסיס הגלגלים של 2,700 מ"מ מעניק יציבות ומרחב פנימי טוב.
כן בהחלט. פורד פוקוס סטיישן 2025 היא רכב משפחתי מצוין. תא המטען הגדול, המרחב הסביר בשורה השנייה לשני ילדים, צריכת הדלק הנמוכה, מערכות הבטיחות המתקדמות והנוחות בנסיעות ארוכות הופכים אותה לבחירה חכמה למשפחות.
פורד פוקוס 2025 מצוידת במערכת מולטימדיה SYNC 4 עם מסך מגע ענק בגודל 13.2 אינץ'. המערכת כוללת קישוריות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, ממשק ידידותי ותפעול אינטואיטיבי.
כן, פורד פוקוס 2025 כוללת תמיכה מלאה בטכנולוגיות Apple CarPlay ו-Android Auto, המאפשרות חיבור ושילוב מלא של הסמארטפון עם מערכת המולטימדיה של הרכב.
המסך המרכזי במערכת המולטימדיה של פורד פוקוס 2025 הוא בגודל 13.2 אינץ', מסך גדול ואיכותי שמעניק תחושה מודרנית ומתקדמת לתא הנוסעים.
כן, פורד פוקוס 2025 ברמת הגימור טיטאניום כוללת בקרת אקלים מפוצלת, המאפשרת לנהג ולנוסע הקדמי לשלוט באופן עצמאי על טמפרטורת האוויר בצדם.
פורד פוקוס 2025 ברמת הגימור טיטאניום מגיעה עם חישוקי אלומיניום 16 אינץ'. החישוקים מעניקים מראה ספורטיבי ותורמים לאיזון בין נוחות לביצועים.
שני הרכבים הם משפחתיות מצוינות בסגמנט C. פוקוס מציעה תא מטען גדול יותר (סטיישן) ומחיר תחרותי יותר (165,900 ₪ לעומת 161,500-266,990 ₪ למאזדה 3). מאזדה 3 מציעה עיצוב פנים מפואר יותר ומבחר מנועים רחב יותר. בהתנהגות כביש, שניהם מצוינים ומהנים לנהיגה.
גולף יקרה יותר (החל מ-176,900 ₪) ומציעה תדמית פרמיום יותר. פוקוס מציעה תמורה מעולה למחיר עם אבזור עשיר יותר במחיר נמוך יותר. שניהן מציעות מנועים דומים (1.0-1.5 ליטר טורבו היברידי מתון), אך פוקוס זמינה רק כסטיישן בעוד שגולף היא האצ'בק 5 דלתות.
שניהם רכבים תחרותיים. אופל אסטרה (167,990 ₪) דומה במחיר, עם מנוע 1.2 ליטר טורבו 130 כ"ס לעומת 155 כ"ס בפוקוס. פוקוס מציעה יותר כוח, צריכת דלק טובה יותר בזכות ההיברידי המתון ותא מטען גדול יותר (סטיישן). אסטרה מציעה עיצוב מודרני ואבזור טוב, אך פוקוס מנצחת בתמורה למחיר.
קיה סיד סטיישן (166,900 ₪) דומה מאוד במחיר ובמפרט לפוקוס: מנוע 1.5 ליטר טורבו היברידי מתון, 160 כ"ס, תצורת סטיישן. קיה מציעה אחריות ארוכה יותר (7 שנים), בעוד שפוקוס מציעה תדמית ספורטיבית יותר והתנהגות כביש מהנה יותר. שניהן בחירות מצוינות - עדיפות האחריות של קיה לעומת חווית הנהיגה של פורד.
פורד פוקוס הדור הרביעי (2018-) משופרת באמינות לעומת דורות קודמים שסבלו מבעיות בתיבת הגיר הדו-מצמדית. המנוע 1.0 ליטר EcoBoost נחשב אמין, והמערכת ההיברידית המתונה פשוטה ובוגרה. חשוב לבצע תחזוקה שוטפת במוסך מורשה ולעקוב אחר לוחות זמנים של היצרן.
כן, פורד פוקוס מצוינת לנסיעות ארוכות. מושב הנהג נוקשה אך נוח, המנוע שקט וחלק, והמרחב מלפנים ראוי. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה למדי. בקרת השיוט האדפטיבית מצוינת ותורמת לנוחות בכבישים בינעירוניים.
התנהגות הכביש היא נקודת חוזק משמעותית של פוקוס. הרכב מציע חווית נהיגה ספורטיבית, מהנה וביטחונית בהשוואה למתחרות בסגמנט. הכיול מאוזן ומעניק תחושת ביטחון גם בנהיגה דינמית.
רעשי הכביש מוחרשים היטב בפורד פוקוס, מה שתורם לשקט בתא הנוסעים. רעשי הרוח בולטים מעט במהירויות גבוהות, אך באופן כללי רמת הבידוד טובה. המנוע בעל אופי פעולה נעים, חלק ושקט.
נוחות הנסיעה בעיר תלויה בכיול המתלים. הדגם הנוכחי מציע איזון סביר. המתלים מעט נוקשים במעבר על שברים חדים, אך באופן כללי הרכב מתמודד יפה עם תנאי עיר.

פורד פוקוס מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

פורד פוקוס כתבות ומבחני דרכים

פורד פוקוס השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    פורד פוקוס
    פורד פוקוס 1.0 ל' טורבו היברידי מתון, אוט', סטיישן, Titanium Tourer
    הספק כוח סוס 155
    מחיר מחירון ₪165900
  • סקודה אוקטביה
    סקודה אוקטביה RS, אוט', 2.0 ל' טורבו (265 כ"ס)
    הספק כוח סוס 265
    מחיר מחירון ₪266990
  • מאזדה 3
    מאזדה 3 סדאן 2.0 ל', אוט', Comfort ,2x4
    הספק כוח סוס 165
    מחיר מחירון ₪161500
  • אופל אסטרה
    אופל אסטרה 1.2 ל' טורבו, GS Line
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪167990
  • on
    פולקסווגן גולף
    פולקסווגן גולף (מ. פנים) 1.5 ל' טורבו היברידי מתון, אוט', Life
    הספק כוח סוס 116
    מחיר מחירון ₪176900
  • on
    קיה סיד
    קיה סיד סטיישן 1.5 ל' טורבו, אוט', היברידי מתון
    הספק כוח סוס 160
    מחיר מחירון ₪166900
  • electric.svg
    on
    MG 5
    MG5 חשמלית, Luxury
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 380
    מחיר מחירון ₪158888

חוות דעת גולשים על פורד פוקוס

4.8/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (14)

הנאת נהיגה

4.9

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.7

מרווח ישיבה

4.6

תא המטען

4.8

יש לכם פורד פוקוס? כתבו חוות דעת

פורד ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.