מרצדס GLC 2025

מרצדס GLC 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    הדור השני של מרצדס GLC, רכב הפנאי הבינוני (D-SUV) של היצרנית, הוצג לראשונה בקיץ 2022, שבע שנים לאחר קודמו. נזכיר כי דגמי GLC ירשו את רכב הפנאי הבינוני המקורי של היצרנית, GLK, אשר הוצג בשנת 2008.

     

    הדור הנוכחי של הדגם מבוסס על פלטפורמת MRA המוכרת של היצרנית במהדורה העדכנית שלה, וכן היא שימשה גם את הדור היוצא. בסיס הגלגלים שלו ארוך יותר ב-1.5 ס"מ (289 ס"מ סה"כ), המרכב ארוך ב-6 ס"מ (472 ס"מ) ונתוני הרוחב והגובה כמעט ללא שינוי.

    מקדם הגרר שופר משמעותית מ-0.31 ל-0.29. תא המטען נע בין 470 ל' בלבד בגרסאות הנטענות ועד 620 ל' בגרסאות הבנזין.

     

    היצע הגרסאות בעולם רחב ומגוון אולם הוא מתבסס על שני מנועים בנפח 2.0 ל' – בנזין או דיזל, גרסאות היברידיות-נטענות לשניהם – בהספקים שמגיעים עד 381 כ"ס בגרסת 400e הבכירה שבהיצע.

    לכל הגרסאות ההיברידיות-נטענות סוללת 31 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עד 120 ק"מ בהתאם לרמת הגימור ואפשרות לטעינה מהירה עד 60 ק"ו.

     

    השיווק בישראל החל בסוף דצמבר 2022.

  • עיצוב ונוכחות

    במבט ראשון הדור החדש נראה כמו עדכון של היוצא, אבל שורה ארוכה של פריטים חדשים מביאה למופע מרשים, עדכני ואלגנטי בהרבה.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מציגה שינוי גדול ביחס לדור היוצא והיא איכותית ומתקדמת בהרבה. לוח המחוונים המוקרן נאה, מסך המגע של מערכת המולטימדיה איכותי והוא גם נוח למדי לתפעול. גלגל ההגה עמוס פקדים. תנוחת הנהיגה טובה, המושבים נוחים והמרחב מלפנים נאות.

    המרחב בשורה השניה מצוין לשני נוסעים – לשלישי יהיה פחות נוח בגלל מנהרת הינע רחבה.

    תא המטען גדול מאוד – 620 ל' – ושימושי.

  • מנוע וביצועים

    בגרסת 300 שנבחנה – 2.0 ל', טורבו, 258 כ"ס – ביצועים טובים מאוד ותחת עומס המנוע מייצר צליל בולט בעל אופי ספורטיבי. בהתנעה קרה הצליל דווקא פחות מעודן. תיבת ההילוכים פועלת באופן נעים אך מעט איטי.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק סבירה ביחס למימדים ולביצועים – 8.9 ק"מ לליטר במבחן, 12.5 ק"מ לליטר בשיוט.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      12.8 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      10.3 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      62 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      14
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה לרוב טובה בעיר ומחוצה לה, למעט במעבר על שיבושים חדים מדובר ברכב נעים למדי. בידוד הרעשים מצוין. התנהגות הכביש טובה מאוד, לא מעט בזכות ההיגוי האחורי האקטיבי שהיה ברכב המבחן. היגוי הגלגלים האחוריים תורם גם לתמרון עירוני. דווקא בשבילים GLC אינו נוח או נינוח במיוחד.
  • תמורה למחיר

    מדובר ברכב מצוין, אך המחיר גבוה באופן ניכר מזה של המתחרים הישירים.
  • גרסאות ורמות גימור

    מרצדס GLC משווק בישראל בשתי גרסאות בנזין – 200 עם 204 כ"ס או 300 עם 258 כ"ס – ובגרסה היברידית-נטענת אחת (300e עם 313 כ"ס).

     

    כל הגרסאות מוצעות בשלוש רמות גימור כמעט זהות.

    'פרימיום' כוללת תאורת לד, חישוקי "19 ("18 בהיברידית-נטעת), גג זכוכית, בקרת אקלים מפוצלת, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, ריפוד דמוי עור, מסך מגע בגודל 11.9 אינץ'.

    'פלטינום' מוסיפה במפרט הטכני קפיצי אוויר, היגוי אחורי (4.5 מעלות) ובאבזור: תאורה אדפטיבית, חישוקי "20, מצלמות היקפיות, שמשות המעניקות בידוד משופר, בקרת אקלים ארבעה-אזורית, תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת של בורמיסטר; הגימור החיצוני שונה.

    רמת 'AMG-ליין' מוסיפה בעיר פרטי עיצוב בחוץ ובפנים.

  • בטיחות

    מרצדס GLC בדק ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 92% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה על ילדים ו-74% בהגנה על הולכי רגל. היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    מרצדס GLC הוא רכב פנאי משובח ומאוד יקר.

מרצדס GLC שאלות ותשובות

מחירי מרצדס GLC 2025 נעים בין 536,900 ש"ח לגרסת GLC 200 Premium ועד 729,900 ש"ח לגרסת GLC 300e Platinum AMG Line.
שלוש רמות: Premium (בסיסית, חישוקי 19 אינץ', מסך 11.9 אינץ'), Platinum (מוסיפה בולמי אוויר, היגוי אחורי 4.5 מעלות, חישוקי 20 אינץ', מערכת שמע Burmester), AMG Line (מוסיפה עיצוב ספורטיבי).
השבחה מ-GLC 200 ל-GLC 300 עולה 43,000 ש"ח ומעניקה 54 כ"ס נוספים (258 כ"ס מול 204 כ"ס) וביצועים משופרים - 6.2 שניות 0-100 קמ"ש מול 7.8 שניות.
גרסת GLC 300e הפלאג-אין עולה 70,000 ש"ח יותר מה-300 הרגיל: 649,900-729,900 ש"ח בהתאם לרמת הגימור.
שווי שימוש רציף נע בין 14,382-16,972 שקל.
אגרת הרישוי עומדת על 5,365 ש"ח לכל הגרסאות (קבוצה 7).
ה-GLC מגיע עם אחריות של 4 שנים מהיצרן.
שווי שימוש רציף 14382-16972 שקל בהתאם לגרסה.
ה-GLC קיבל 5 כוכבים במבחן Euro NCAP ב-2022 עם 92% בהגנת מבוגרים, 90% בהגנת ילדים, 74% בהגנת הולכי רגל ו-84% במערכות בטיחות.
כסטנדרט: 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים ובלימה בנסיעה לאחור.
כן, ה-GLC כולל עיגוני ISOFIX במושבים האחוריים להתקנת מושבי בטיחות לילדים.
8 כריות אוויר בכל הגרסאות.
כן, מערכת עזר לזינוק בעליה כלולה.
כן, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרחק כלולה כסטנדרט בכל גרסאות ה-GLC.
כן, מערך מצלמות 360 מעלות כלול בכל הגרסאות כסטנדרט, לצד חיישני חנייה קדמיים ואחוריים.
8 כריות אוויר בכל הגרסאות.
כן, מערכת עזר לזינוק בעליה כלולה.
הצריכה הרשמית היא 12.8 ק"מ/ליטר. במבחן אוטו נמדדה צריכה של 10.3 ק"מ/ליטר בנהיגה מעורבת ו-8.9 ק"מ/ליטר במבחן. בשיוט: 12.5 ק"מ/ליטר.
עם מיכל דלק של 62 ליטר (GLC 200/300), הטווח הרשמי הוא כ-794 ק"מ. בפועל תוכלו לצפות לכ-639 ק"מ.
כל גרסאות ה-GLC מצוידות במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר (1999 סמ"ק) עם 4 צילינדרים. GLC 200/300 הם היברידים מתונים, ו-GLC 300e הוא פלאג-אין היברידי.
GLC 200 מפיק 204 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ, עם ביצועי 0-100 קמ"ש תוך 7.8 שניות ומהירות מרבית 221 קמ"ש.
GLC 300 מפיק 258 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ, עם ביצועי 0-100 קמ"ש תוך 6.2 שניות בלבד ומהירות מרבית 240 קמ"ש.
GLC 300e הפלאג-אין מפיק 313 כ"ס ומומנט מרשים של 56.1 קג"מ, עם ביצועי 0-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות ומהירות מרבית 218 קמ"ש.
כל גרסאות ה-GLC מצוידות בתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 9 הילוכים.
כן, כל גרסאות ה-GLC בישראל מגיעות עם הנעה כפולה (4MATIC) כסטנדרט.
לפי חוות הדעת אוטו, ב-GLC 300 הביצועים טובים מאוד ותחת עומס המנוע מייצר צליל בולט עם אופי ספורטיבי. תיבת ההילוכים נעימה אך מעט איטית.
כן, כל הגרסאות כוללות בורר מצבי נהיגה כסטנדרט.
ההתנהגות טובה מאוד לפי מבחן אוטו, לא מעט בזכות ההיגוי האחורי האקטיבי (ברמות הגבוהות).
מתלה רב-חיבורי עם מוטות. ב-Platinum יש קפיצי אוויר.
כן, בלם יד אלקטרוני כלול.
הטווח החשמלי הרשמי של GLC 300e הוא 119 ק"מ עם סוללה בת 31.2 קוט"ש. זהו אחד הטווחים החשמליים הגבוהים בסגמנט.
ה-GLC 300e תומך בטעינה מהירה DC עד 100 קילוואט. טעינה ביתית רגילה תיקח מספר שעות, וטעינה מהירה ל-80% תיקח כ-30 דקות.
הסוללה היא 31.2 קוטש ב-300e.
הסוללה היא 31.2 קוטש בגרסת 300e.
ה-GLC ארוך 472 ס"מ, רחב 189 ס"מ, גבוה 164 ס"מ עם בסיס גלגלים של 289 ס"מ. מדובר ברכב פנאי בינוני בגודל ה-D-SUV.
תא המטען גדול: 620 ליטר בגרסאות הבנזין (200/300), ו-470 ליטר בלבד בגרסת הפלאג-אין (300e) בגלל הסוללה.
ה-GLC מציע 5 מקומות ישיבה. המרחב בשורה השנייה מצויין לשני נוסעים, לשלישי פחות נוח בגלל מנהרת הינע רחבה.
משקל ה-GLC 200/300 עומד על 1,925 ק"ג. ה-GLC 300e שוקל יותר - 2,355 ק"ג, בגלל הסוללה הגדולה.
300e שוקל 2,355 ק"ג - 430 ק"ג יותר מ200/300 בגלל הסוללה.
300e שוקל 2355 ק"ג - 430 ק"ג יותר מ200/300.
בGLC 300e המיכל 49 ליטר, מול 62 ליטר בגרסאות הבנזין.
ברמת Premium מסך מגע 11.9 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ'. ברמת Platinum המסך 10.25 אינץ' עם תצוגה עילית (HUD).
כן, משטח טעינה אלחוטית כלול.
כן, מספר שקעי USB.
GLC יקר יותר מה-Q5 אך מציע איכות גבוהה ואבזור עשיר.
הדור השני של ה-GLC הוצג בקיץ 2022 והגיע לישראל בסוף דצמבר 2022, שבע שנים לאחר הדור הראשון.
GLC יקר יותר אך מציע איכות גבוהה ואבזור עשיר.
נוחות הנסיעה טובה בעיר ומחוצה לה, מדובר ברכב נעים למדי. בידוד הרעשים מצויין. בשבילים ה-GLC אינו נוח או נינוח במיוחד.
סביבת הנהג איכותית ומתקדמת בהרבה מהדור הקודם. לוח המחוונים 12.3 אינץ' נאה, מסך מגע 11.9 אינץ' איכותי ונוח לתפעול. המושבים נוחים.
כן, כל גרסאות ה-GLC כוללות גג שמש פנורמי נפתח כסטנדרט.
כן, בכל הגרסאות המושבים הקדמיים מכוונים חשמלית עם זיכרונות.
כן, חימום למושבים הקדמיים כלול בכל הגרסאות. הריפוד הוא עור איכותי.
כן, גימור פנימי עץ כלול בכל הגרסאות.
בידוד הרעשים מצוין לפי מבחן אוטו.
כן, תאורת אווירה כלולה בכל הגרסאות כסטנדרט.
כן, מראה צד שמאלית ומראה מרכזית עם עמעום אוטומטי למניעת סינוור כלולות בכל הגרסאות.
כן, חיישני גשם ותאורה אוטומטיים כלולים.
כן, חלונות אחוריים כהים ובידוד משופר.
כן, בלחיצת כפתור.
כן, גימור פנימי עץ כלול בכל הגרסאות.
בידוד הרעשים מצוין לפי מבחן אוטו.

מרצדס GLC מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

מרצדס GLC השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    מרצדס GLC
    מרצדס GLC 200, אוט', 2.0 ל' טורבו, היברידי מתון, Premium ,4x4
    הספק כוח סוס 204
    מחיר מחירון ₪536900
  • energy_2.svg
    WEY קופי 01
    WEY קופי 01, אוט', 2.0 ל' טורבו, פלאג אין הייבריד, Premium, 4x4
    מחיר מחירון ₪299900
  • electric.svg
    טסלה מודל Y
    טסלה מודל Y (מ. פנים), חשמלי, Rear-Wheel Drive, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 500
    מחיר מחירון ₪243944
  • energy_2.svg
    לקסוס NX
    לקסוס NX 350h אוט', 2.5 ל' היברידי, Kyushu, 2x4
    מחיר מחירון ₪329990
  • energy_2.svg
    לקסוס RX
    לקסוס RX 350h אוט', 2.5 ל' היברידי, Kyushu, 4x4
    מחיר מחירון ₪409990
  • וולוו XC60
    וולוו XC60 B5 אוט', 2.0 ל' טורבו היברידי-מתון, Core, 4x4
    הספק כוח סוס 250
    מחיר מחירון ₪324898
  • ב.מ.וו X3
    ב.מ.וו X3 xDrive20 (דור חדש), 2.0 ל' טורבו, היברידי-מתון, M-Sport
    הספק כוח סוס 208
    מחיר מחירון ₪424900

חוות דעת גולשים על מרצדס GLC

5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (1)

הנאת נהיגה

5

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

5

מרווח ישיבה

5

תא המטען

5

יש לכם מרצדס GLC? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.