פולקסווגן ID.4 2022 - אוטו

פולקסווגן ID.4 2022 יד שניה

פולקסווגן ID.4 2022 יד שניה

קטגוריה: פנאי/שטח בינוני
גירסה מומלצת:
519 ק"מ
שנת השקה: 2022

פולקסווגן ID.4 2022 יתרונות וחסרונות

יתרונות טווח, מרחב לנוסעים, תא מטען
חסרונות נוחות נסיעה, הנדסת אנוש, מחיר
בשורה התחתונה מוצלח אך יקר

פולקסווגן ID.4 2022 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד

  • רקע כללי

    באוקטובר 2022 החל שיווק דגם הפנאי החשמלי פולקסווגן ID.4, הממוצב בדומה לסקודה אניאק וחולק עמו את המכלולים העיקריים.

    פולקסווגן ID.4 הוא רכב פנאי קומפקטי, בסיס הגלגלים שלו הוא 276.6 ס"מ, אורכו 458 ס"מ, רוחבו 185 ס"מ וגובהו 164 ס"מ. נפח תא המטען 543 ליטרים ומשקלו 2208 ק"ג בגרסה המשווקת כאן.

    הדגם מוצע בתחילת דרכו כאן עם מנוע יחיד המייצר 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ, וההנעה אחורית. בגרסה זו סוללה של 82 קוט"ש (77 קוט"ש נטו), והטווח הרשמי הוא 519 ק"מ. ניתן לטעון את הסוללה בישראל במטען מהיר בהספק עד 135 ק"ו.

    פולקסווגן ID.4 מוצע בשלוש רמות גימור, ובמפרט הבטיחות בכולן: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט.

    ברמת הגימור הבסיסית 'פרו', תאורת לד, חישוקי 19 אינץ', מצלמות היקפיות, מפתח חכם, מושבים עם ריפוד אלקנטרה, מולטימדיה עם צג 10 אינץ' וממשק אפל 'קארפליי', מחוונים מוקרנים ובקרת אקלים דו-אזורית.

    ל'פרו אדוונסד', בנוסף, מושבי "נוחות" עם תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית, צג מולטימדיה 12 אינץ', מערכת שמע משודרגת וצביעה דו-גוונית.

    'פרו פרמיום' מוסיפה לזה תאורת לד מתקדמת הכוללת גם עמעום אוטומטי, חישוקי 20 אינץ', גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה בפקקים, מעבר נתיב אוטונומי ועוד.

  • עיצוב ונוכחות

    למעט החזית המעט-אנמית, מדובר ברכב נאה בעל פרופורציות טובות ונגיעות עיצוביות – צביעה דו-גונית, תאורת לד נאה – המוסיפות להופעה.

  • תא נוסעים ומטען

    עם הכניסה פנימה, הרושם החיובי נותר. המושבים נאים במיוחד, החומרים לרוב ראויים, אך יש גם לא מעט פלסטיק נוקשה. איכות ההרכבה מצוינת.

     

    מול הנהג לוח מחוונים קטנטן (5.3 אינץ') והוא עמוס במידע, כאשר לצידו מסך מולטימדיה גדול (12 אינץ'). זהו סידור שהופך נפוץ יותר ויותר בכלל, בתחום החשמלי בפרט, והתוצאה הכללית לא לגמרי משכנעת.

    הנדסת האנוש, בעיקר, טעונה שיפור; מרבית הפעולות מחייבות התעסקות עם המסך והורדת העיניים מהכביש בזמן הנהיגה. יש גם מספר מוזרויות לא אופייניות, כמו שני כפתורים לחלונות מלפנים וכפתור נוסף להחלפת הפיקוד לאלה האחוריים (למה לסבך?)

    המרחב מצוין מלפנים והתחושה אוורירית בזכות שטח חלונות גדול. תנוחת הנהיגה טובה, אף היא. הכניסה לשורה השנייה פחות נוחה – אולם לאחר שנכנסים מגלים מרחב מצוין. מעל ראשי הנוסעים גג שמש פנורמי ענק (לא נפתח) וכיסוי מחורר אך מוצלח למדי. פתחי המיזוג האחוריים ממוקמים ממש נמוך, כמעט בגובה הרצפה, וזה לא אידיאלי.

    תפעול דלת תא המטען חשמלי, הפתח עצמו רחב והנפח (543 ל') יותר ממספק.

     

  • מנוע וביצועים

    ה-ID.4 מוצע עם אותו מנוע המוכר מסקודה אניאק – 204 כ"ס, 31.6 קג"מ – וכמוהו גם כאן ההנעה אחורית ולתיבה הילוך יחיד. יחידת הכוח פועלת באופן זורם בנהיגה יום-יומית, עם כוח זמין ותגובות מידיות. ככל שעולה המהירות הקצב דועך והביצועים נוטים יותר לצד המספק פלוס, אך בשום שלב לא מורגש מחסור בכוח.

  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים של ID.4 נוקשה ממש, גם כדי להתמודד עם המשקל של הרכב המגודל.

    הנוחות בינונית לכל היותר. בשבילים כבושים הוא מרוסן ונעים, אולם מעבר על שקעים או אבנים שתולות הוא עניין ממש לא נעים.

    על אלה מוסיף הפולקסווגן המגודל רמה לא גבוהה אך עדיין נוכחת של רעשי רוח וכביש.

    התנהגות הכביש נשכרת מאותו כיול נוקשה וצמיגים רחבים –ההתנהגות ניטרלית, ריסון המרכב טוב גם בעומס גבוה והאחיזה גבוהה. ההגה הארוך בעל משקל סביר במצב 'ספורט'. קוטר הסיבוב קטן באופן קומי ביחס לממדי הרכב – 10.2 מטרים בלבד – יעיל מאוד לתמרון ולחנייה.

    דוושת הבלם מעט עצית בפעולתה, אך העוצמה טובה וההתנגדות לדעיכה מרשימה לאור המשקל (מעל 2.2 טון). הבלימה הרגנרטיבית לא מציעה מצב של "נהיגה בדוושה אחת" ואינה מספיק עוצמתית.

     

  • תמורה למחיר

    פולקסווגן ID.4 הוצג בעולם לפני קצת יותר משנתיים, אז היה מראשוני הנציגים של היצרניות הוותיקות בתחום החשמלי.

    אלא שכיום הוא מוצא את עצמו בישראל מול תחרות קשה, מבוססת ומרובת מתחרים. מול כל אלה מתייצב מחירו הגבוה, ואפילו ברמת הגימור הבסיסית התמורה לא מצטיינת.

     

  • טווח נסיעה

    בסיום ימי המבחן נתון הצריכה הממוצע עמד על 5.1 ק"מ לקוט"ש המשקפים טווח של כ-397 ק"מ, לא רע בהתחשב בעומס המבחן.

  • מה חדש בפולקסווגן ID.4 2022

    באוקטובר 2022 החל שיווק פולקסווגן ID.4 2022 בישראל בגרסה אחת ובשלוש רמות גימור.

  • סיכום

    רכב פנאי חשמלי בהחלט מרשים, אך לא נטול קצוות חדים – בעיקר נוחות נסיעה והנדסת אנוש הטעונות שיפור. לזכותו מרחב מצוין לנוסעים ולמטען, וטווח נסיעה טוב עד מצוין.

פולקסווגן ID.4 2022 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג פולקסווגן ID.4
פולקסווגן ID.4 גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
519 ק"מ (WLTP)
204
לקבלת הצעה
-
519 ק"מ (WLTP)
204
לקבלת הצעה
-
519 ק"מ (WLTP)
204
לקבלת הצעה
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים פולקסווגן ID.4

ברשותך פולקסווגן ID.4?

ציון ותגובת גולשים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5