פולקסווגן טי קרוס 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    פולקסווגן טי קרוס הוא רכב פנאי קטן (B-SUV) שהושק ב-2019, ועבר מתיחת פנים ב-2023.
    הטי קרוס חולק אותה רצפה עם הסופרמיני פולו (MQB A0) ואורך בסיס הגלגלים, 255.1 ס"מ, זהה – אך הוא ארוך, רחב וגבוה משמעותית ממנה.

    לפי פולקסווגן, תא הנוסעים הוא מהמרווחים בקטגוריה, בן היתר בזכות האפשרות להזיח את המושב האחורי. נפח תא המטען, שיש לו רצפה כפולה, נע בהתאם בין 380 ל-455 ליטרים.

    באוגוסט 2024 החל שיווקו בישראל של טי קרוס במהדורתו המעודכנת.
    במסגרת מתיחת הפנים נוסף פס תאורה לרוחב החזית, יחידות התאורה חדשות מלפנים ומאחור, וכך גם הפגושים. בתא הנוסעים חומרים חדשים ואיכותיים יותר, ובסביבת הנהג מולטימדיה עם צג "8 או "9.2, בצימוד לממשקי קישור אלחוטיים לאפל ולאנדרואיד.הדגם מוצע עם אותו מנוע כבעבר, אך הוא מעט חזק יותר; טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים המייצר 115 כ"ס (110 כ"ס קודם) ו-20.4 קג"מ.
    התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, וההנעה קדמית.

    באוגוסט 2025 הצטרפה רמת גימור חדשה ומוזלת, 'לייף', אשר תהווה את רמת הכניסה לטי קרוס. 

  • עיצוב ונוכחות

    פולקסווגן, כדרכה, לא שינתה הרבה בעיצוב החיצוני במתיחת הפנים. התוצאה שמרנית, גנרית, אך נאה.
  • תא נוסעים ומטען

    בסביבת הנהג השינוי במתיחת הפנים גדול בהרבה ממה שנראה ברושם הראשוני. כל חלקי הפלסטיק העליונים, שזכו לביקורת על איכותם, הוחלפו ברכים ובנעימים יותר, ופריטים רבים (פתחי האוורור, בית המחוונים, צג המדיה) שונים.

     

    הנדסת האנוש מצוינת, מזכירה שהרכב תוכנן בסוף העשור הקודם, ממש לפני שגם פולקסווגן החלה להתחכם. במרכז צג "8 – שונה מקודמו, אותן מידות – קטן ביחס למקובל כיום אבל הוא איכותי ומשקף היטב את הסלולרי, וסביבו לחצנים של קיצורי דרך נאים ונוחים.

    בסך הכל לא צריך להתעסק איתו הרבה, גם כי בקרת האקלים נשלטת חיצונית. יש אפילו חוגה אמיתית לעוצמת השמע. הללויה. אפילו את ניתוק תיקון ההיגוי ניתן לבצע מהפקדים הנוחים והברורים שעל ההגה ולקבל על כך מידע מהמחוונים המוקרנים הנאים.

     

    כאן אגב, ניטור השטחים המתים האקטיבי מעט אגרסיבי מדי. תנוחת הנהיגה גבוהה, מעניקה שדה ראייה טוב לפנים, ומושב הנהג נוח. לפי פולקסווגן, לטי קרוס אחד מתאי הנוסעים המרווחים בקטגוריה – ולא רק בגלל ממד הגובה; ניתן להזיח לאחור את המושב האחורי ב-14 ס"מ. במצב זה מתקבל מרווח רגליים מעולה לרכב מסוגו, נוסף למרווח ראש מצוין.

     

    לנוסע במרכז יהיה נוח פחות בגלל מבנה המושב ובגלל מנהרת ההינע ברצפה. נפח תא המטען נע בין 385 ל-455 ליטרים בהתאם למצב המושב. כלומר, גם כאשר המושב נע לאחור, נותר נפח מספק, במצב הרגיל הוא גדול בהרבה מהמקובל ומוסיף על כל אלה מבנה מאוד שימושי.

  • מנוע וביצועים

    בימים אלה כאשר פוגשים גם בנתוני הספק גדולים בדגמים עממיים, קשה להאמין שכאן מדובר ב-115 כ"ס בלבד, רק 5 כ"ס יותר מאשר לפני החידוש. אבל המנוע הזה מייצר מומנט נאה בטווח פעולה נרחב יחסית, הוא עולה בקלות לסל"ד גבוה, ומשקל הרכב אינו גדול (1362 ק"ג). בזינוק מעמידה ישנו היסוס קל, אבל מעבר לכך היכולת נאותה בהחלט. פעולת התיבה נעימה יותר מאשר לפני החידוש. היא לא זריזה בתגובות שלה, אך בהחלט מספקת.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק טובה: 13.8 ק"מ/ל' ביום המבחן, 16.3 ק"מ/ל' בשיוט מתון. יחסי העברה קצרים בתיבה גורמים לכך שצריכת הדלק מבריקה פחות במהירויות כביש 6.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      16.7 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      13.5 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      40 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      12
  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים הוא מהסוג שפעם היינו מכנים 'גרמני' – נוקשה עם תחילת מהלך הבולם, סופג בהמשך, וריסון טוב של תנודות המרכב. ואכן, בעיר ובמהירות לא גבוהה מורגשים שיבושים בינוניים וגדולים.

    מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, אך חיבורים של משטחי אספלט או רצף שיבושים עלולים להפריע לנוסעים. רעשי הכביש והרוח מפריעים פחות בזכות בידוד רעשים שהשתפר.

     

    היכולת הדינמית של טי קרוס טובה. אותו כיול מתלים מוצק שומר כי בפניות הרכב לא ירכון מדי למרות גובהו, והיציבות הכיוונית מכובדת בהתאם. ההגה מביא למערך הדינמי משקל נכון ויכולת הפנייה נחושה. פעולת הבלמים טובה.

  • תמורה למחיר

    כצפוי, טי קרוס המחודש מתמקם בחלק היקר של הקטגוריה, ומחירו התייקר משמעותית ביחס לעבר; עם זאת, כעת מפרט האבזור עשיר יותר, כך שהעלייה מתקזזת בחלקה. התמורה בינונית.

  • גרסאות ורמות גימור

    פולקסווגן טי קרוס משווק בישראל בגרסה אחת המוצעת בשלוש רמות גימור.

     

    רמת הגימור 'לייף' כוללת מולטימדיה "8 עם ממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים מוקרן "8, תאורת לד, חישוקי "16, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, מצלמת חניה ועוד. 

    רמת הגימור 'סטייל' מוסיפה לוח מחוונים מוקרן "10.25, בורר מצבי נהיגה, תאורת לד מטריקס, חישוקי "17, מושבי משופרים, תאורת אווירה ואיפור חיצוני ופנימי. 

    ברמת גימור 'R ליין' הבכירה מתווספים חישוקי "18, צג מרכזי "9.2, מערכת שמע של ביטס, מושבים משודרגים ופריטי עיצוב ספורטיבי בחוץ ובפנים.

  • בטיחות

    פולקסווגן טי קרוס נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות, עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על מבוגרים (97%) וציון גבוה בהגנה על ילדים (86%). מערכות הבטיחות שודרגו ביכולתן במהלך מתיחת הפנים, ובמפרט: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
  • מה חדש בדגם

    באוגוסט 2025 הצטרפה רמת גימור מוזלת, 'לייף', אשר תהווה את רמת הכניסה החדשה.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    פולקסווגן טי קרוס הוא בדיוק רכב הפנאי הקטן הצפוי מהמותג הגרמני: סולידי, שמרני, יוצר רושם של רכב גדול יותר, ומציע יכולת גבוהה ומאוזנת ברוב התחומים. מתיחת הפנים אפשרה לשפר את נקודות התורפה בתחום האיכות, וכעת הוא מוצע עם אבזור נדיב יותר.

פולקסווגן טי קרוס שאלות ותשובות

רמת לייף (Life) במחיר 148,900 ש"ח כוללת: מולטימדיה 8 אינץ' עם אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים, לוח מחוונים דיגיטלי 8 אינץ', תאורת לד, חישוקי 16 אינץ', חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, מצלמת חניה, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים.
רמת R ליין (R-Line) במחיר 169,900 ש"ח מוסיפה לרמת סטייל: חישוקי 18 אינץ' בעיצוב ספורטיבי, צג מרכזי 9.2 אינץ', מערכת שמע Beats עם 6 רמקולים, מושבים משודרגים עם ריפוד מיוחד, עיצוב ספורטיבי בחוץ ובפנים (פגושים ספורטיביים, הגה ספורטיבי, פרטי עיצוב R-Line).
טי קרוס ממוקם בחלק היקר של קטגוריית הקרוסאוברים הקטנים. במחיר 148,900-169,900 ש"ח, הוא יקר ממתחרים כמו באיון (138,900 ש"ח), סטוניק (138,900 ש"ח) וארונה (132,900 ש"ח). עם זאת, איכות הבנייה הגבוהה, האבזור העשיר, ומוניטין פולקסווגן מצדיקים את המחיר. התמורה מכובדת.
פולקסווגן טי קרוס 2025 שייך לקבוצת רישוי 3. זהו סיווג בינוני שמתאים לרכב פנאי קטן. אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,030 ש"ח. המחיר הסופי כולל אגרת רישוי נע בין 150,930 ל-171,930 ש"ח בהתאם לרמת הגימור. דרגת הזיהום 12 - בינונית לרכב בנזין.
פולקסווגן ישראל מעניקה אחריות יצרן של 3 שנים או 100,000 ק"מ לפי המוקדם. האחריות כוללת תיקונים והחלפות במקרה של תקלות ייצור. מומלץ לבחון הרחבת אחריות ל-5 שנים בתשלום נוסף. לפולקסווגן מוניטין אמין עם רשת שירות נרחבת בישראל.
טי קרוס מצויד במערכת כריות אוויר מקיפה: 6 כריות אוויר לנוסעים במושבים הקדמיים והאחוריים, כריות וילון צדדיות וכריות ראש. מערכת הכריות הוכיחה את יעילותה במבחני הבטיחות של יורו NCAP ותרמה לציון הגבוה של 97% בהגנה על מבוגרים.
כן, טי קרוס חסכוני מאוד בדלק. מנוע ה-1.0 ליטר טורבו משלב יעילות עם ביצועים טובים. המשקל הנמוך (1,362 ק"ג) ואווירודינמיקה טובה תורמים לחיסכון בדלק. יחסי העברה הקצרים בתיבה גורמים לכך שבמהירויות כביש 6 הצריכה גבוהה מעט, אך בנהיגה עירונית ובינעירונית התוצאה מצוינת.
עם מיכל דלק בנפח 40 ליטר ומחיר דלק נוכחי של כ-6.5 ש"ח לליטר (בנזין 95), מילוי מלא עולה כ-260 ש"ח. עם צריכת דלק אמיתית של 13.8-16.3 ק"מ/ליטר, המילוי מספיק ל-550-650 ק"מ. המשמעות: כ-0.40-0.47 ש"ח לקילומטר, צריכת דלק חסכונית מאוד לקטגוריה.
המהירות המרבית של פולקסווגן טי קרוס 2025 היא 192 קמ"ש. זמן האיץ מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 10 שניות. ביצועים אלה מתאימים היטב לנהיגה עירונית ובינעירונית. המנוע עולה בקלות לסל"ד גבוה ומציע כישורי עקיפה טובים.
מנוע ה-1.0 ליטר טורבו 3 צילינדרים של קבוצת פולקסווגן הוכיח את אמינותו במיליוני רכבים ברחבי העולם. המנוע משמש בדגמים רבים של פולקסווגן, סיאט, סקודה ואודי. עם תחזוקה שוטפת (חילופי שמן ומסננים במועד), המנוע אמין ועמיד. הוא פועל בטמפרטורות נמוכות ומספק ביצועים טובים.
מידות טי קרוס 2025: אורך 413 ס"מ, רוחב 177 ס"מ, גובה 156 ס"מ. בסיס גלגלים 255 ס"מ, משקל 1,362 ק"ג. המידות מצביעות על רכב פנאי קומפקטי עם נוכחות ומרווח פנימי טוב. הגובה הנדיב מעניק תנוחת נהיגה גבוהה ושדה ראייה מצוין.
נפח תא המטען של טי קרוס נע בין 385 ל-455 ליטר בהתאם למיקום המושב האחורי. ניתן להזיז את המושב האחורי ב-14 ס"מ - במצב הזזה לאחור מתקבלים 455 ליטר, ובמצב רגיל 385 ליטר. עם קיפול המושבים האחוריים הנפח מגיע עד 1,281 ליטר. לתא המטען רצפה כפולה ומבנה שימושי מאוד.
כן, טי קרוס מרווח מאוד לרכב בגודלו. לפי פולקסווגן, לטי קרוס אחד מתאי הנוסעים המרווחים בקטגוריה. האפשרות להזיז את המושב האחורי ב-14 ס"מ מאפשרת להתאים את המרווח לצרכים. מרווח רגליים מעולה, מרווח ראש מצוין, ומושבים נוחים. לנוסע המרכזי מאחור יהיה פחות נוח בגלל מנהרת ההינע.
טי קרוס מיועד ל-5 נוסעים. בפועל, הוא נוח מאוד ל-4 מבוגרים. המושבים הקדמיים מרווחים ונוחים, בשורה האחורית מרווח ראש ורגליים מצוין לשני נוסעים. המושב המרכזי פחות נוח בגלל מנהרת ההינע ברצפה, אך מתאים לנסיעות קצרות או לילדים.
כן, אפשר לקפל את המושבים האחוריים ליצירת משטח טעינה של עד 1,281 ליטר. בנוסף, ניתן לקפל את מושב הנוסע הקדמי יחד עם המושבים האחוריים ליצירת משטח אחיד להעברת חפצים ארוכים. לתא המטען רצפה כפולה שמאפשרת אחסון מוסתר.
טי קרוס 2025 מגיע עם מערכת מולטימדיה משודרגת. רמת לייף: צג מרכזי 8 אינץ', רמת סטייל ו-R ליין: 9.2 אינץ'. כל הגרסאות כוללות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים. רמת לייף: לוח מחוונים דיגיטלי 8 אינץ', רמת סטייל ו-R ליין: 10.25 אינץ'. המערכת איכותית, משקפת היטב את הסלולרי ונוחה לתפעול.
כן, כל רמות הגימור של טי קרוס 2025 כוללות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים. הממשקים מאפשרים שיקוף אלחוטי של הסמארטפון למערכת המולטימדיה, שימוש באפליקציות ניווט, מוזיקה ושיחות טלפון באמצעות הצג המרכזי. זו אחת מהפיצ'רים החשובים ברכב מודרני.
טי קרוס כולל חבילת מערכות עזר נהג מקיפה ששודרגה במתיחת הפנים 2023: בלימה אוטונומית שמזהה הולכי רגל ורכבים, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה חכמה לד מטריקס (בסטייל ו-R ליין), חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת חניה ובורר מצבי נהיגה (בסטייל ו-R ליין).
כן, ברמות הגימור סטייל ו-R ליין יש תאורת לד מטריקס כסטנדרט. התאורה החכמה מתאימה עצמה באופן אוטומטי לתנאי הדרך, מעבירה בין אור נמוך לגבוה מבלי לסנוור רכבים מנגד, ומספקת תאורה מיטבית בדרכים חשוכות. ברמת לייף יש תאורת לד רגילה. המערכת מציגה היטב את היכולות שלה במבחני הדרכים.
טי קרוס וטי רוק שונים במידות ומיקום. טי קרוס קטן יותר (413 ס"מ לעומת 427 ס"מ), זול יותר ומתאים לעיר. טי רוק גדול ומרווח יותר, מציע מנועים חזקים יותר (1.0 ו-1.5 ליטר, 115-150 כ"ס), ומתאים למי שרוצה רכב גדול יותר. מחיר טי קרוס: 148,900-169,900 ש"ח, טי רוק: 167,900-185,900 ש"ח.
טי קרוס וסיאט ארונה רכבים-אחים על אותה רצפה ואותו מנוע (1.0 ליטר 115 כ"ס). היתרון המרכזי של טי קרוס: איכות גבוהה יותר בתא הנוסעים, חומרים טובים יותר, ומערכות מתקדמות יותר. היתרון של ארונה: מחיר זול יותר (מ-132,900 ש"ח). איכות הבנייה של פולקסווגן גבוהה יותר.
השוואה תלויה בצרכים. טי קרוס מציע: איכות בנייה גבוהה יותר, חומרים איכותיים יותר בתא הנוסעים, אבזור עשיר, נהיגה דינמית טובה. באיון מציע: מחיר זול יותר בכ-10,000 ש"ח, אחריות ארוכה יותר של יונדאי, צריכת דלק טובה (מנוע 1.0 טורבו 100 כ"ס). מחיר באיון: מ-138,900 ש"ח.
השוואה תלויה בצרכים. טי קרוס מציע: איכות בנייה גבוהה יותר, חומרים איכותיים יותר בתא הנוסעים, אבזור עשיר, נהיגה דינמית טובה. קאמיק מציע: מחיר יקר זול בכ-9,000 ש"ח, צריכת דלק דומה (מנוע 1.0 טורבו 115 כ"ס). מחיר קאמיק: החל מ-139,990 ש"ח.
נוחות הנסיעה בטי קרוס טובה. כיול המתלים הוא בסגנון 'גרמני' - נוקשה בתחילת מהלך הבולם עם ספיגה טובה בהמשך. בעיר ובמהירות נמוכה מורגשים שיבושים בינוניים וגדולים. מחוץ לעיר הנוחות טובה יותר. בידוד הרעשים שופר ורעשי כביש ורוח מפריעים פחות.
כן, טי קרוס מתאים היטב לנסיעות ארוכות. מושב הנהג נוח עם תמיכה טובה, מרווח ראש מצוין, מערכת מולטימדיה איכותית עם אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים. בקרת שיוט אדפטיבית מקלה בנסיעות בכבישים מהירים. צריכת הדלק הטובה ומיכל 40 ליטר מאפשרים טווח נסיעה סביר.
איכות תא הנוסעים בטי קרוס 2025 שופרה משמעותית במתיחת הפנים. כל חלקי הפלסטיק העליונים הוחלפו ברכים ונעימים למגע. המושבים מרופדים בבד נעים למגע (ברמות הגימור הגבוהות אפשרות דמוי-עור). הנדסת האנוש מצוינת עם פקדים ברורים ונוחים. תאורת אווירה מוסיפה לאווירה.
היכולת הדינמית של טי קרוס טובה לרכב פנאי קומפקטי. כיול המתלים המוצק שומר שהרכב לא ירכון מדי בפניות למרות גובהו. ההגה מציעה משקל נכון ויכולת פנייה נחושה. היציבות הכיוונית מכובדת, ופעולת הבלמים טובה. בכבישי הגולן הוא הפגין יכולת מעולה.
טי קרוס מתאים לשבילים קלים ודרכים לא סלולות בינוניות. תנוחת הנהיגה הגבוהה מעניקה יתרון בשטח. הוא מעביר פנימה זעזועים מאבנים גדולות, אך מפגין חוסן מבני טוב. יש לזכור שההנעה קדמית בלבד, ללא הנעה כפולה, כך שהוא לא מיועד לשטח קשה אלא לדרכי עפר ושבילים קלים.
לא, טי קרוס לא מוצע עם גג פנורמי בישראל. הוא מגיע עם גג רגיל ממתכת. עם זאת, מרווח הראש בתא הנוסעים מצוין ותחושת המרווח טובה. יש תאורת אווירה ברמות הגימור הגבוהות שמוסיפה לאווירה. בשווקים אחרים בעולם יש אפשרות לגג פנורמי אך לא בישראל.
טי קרוס הוא קרוסאובר קלאסי, טאיגו הוא קופה-קרוסאובר ספורטיבי יותר. טי קרוס מציע 5 מקומות ישיבה ותא מטען גדול (385-455 ליטר), טאיגו מציע 4 מקומות ישיבה ותא מטען קטן יותר (440 ליטר). טאיגו יותר ספורטיבי בעיצוב ובנהיגה, טי קרוס מעשי ומשפחתי יותר.

פולקסווגן טי קרוס מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

פולקסווגן טי קרוס השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • ` on
    פולקסווגן טי קרוס
    פולקסווגן טי קרוס (מ. פנים) 1.0 ל' טורבו, Life
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪148900
  • אומודה C3
    אומודה C3, אוט', 1.5 ל'
    הספק כוח סוס 114
  • סיאט ארונה
    סיאט ארונה 1.0 ל' טורבו, אוט', Style
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪132900
  • on
    קיה סטוניק
    קיה סטוניק 1.0 ל' טורבו, אוט', LX
    הספק כוח סוס 100
    מחיר מחירון ₪138900
  • energy_2.svg
    on
    יונדאי קונה
    יונדאי קונה 1.6 ל' היברידי, אוט', Premium
    מחיר מחירון ₪176375
  • energy_2.svg
    טויוטה יאריס קרוס
    טויוטה יאריס קרוס 1.5 ל' היברידי (מ. פנים), אוט', Eco
    מחיר מחירון ₪158990

חוות דעת גולשים על פולקסווגן טי קרוס

יש לכם פולקסווגן טי קרוס?

בואו תהיו הראשונים לכתוב ביקורת

כתבו ביקורת על הרכב
bg-image.png

יש לכם פולקסווגן טי קרוס? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.