פינינפארינה (Pininfarina), מגדולי סדנאות העיצוב של איטליה, עוברת לידיים הודיות. בדומה לסדנת ברטונה הוותיקה (נוסדה ב-1912), גם פיניפרינה הצעירה ממנה (נוסדה רק ב-1930. ממש תינוקת) נקלעה לקשיים כלכליים. וכמו לא מעט מותגים (יגואר ולנד רובר או וולוו, לדוגמה), היא נרכשה בידי חברת ענק מהמזרח. הפעם זו 'מהינדרה' ההודית שרשמה את השיק.
הודו: פינינפארינה בידינו
צילום: מנהל

סתם בשביל לסבר את האוזן, או את העיניים במקרה זה, הרי לכם רשימה חלקית של מכוניות שעוצבו בידי הסדנה: אמריקה? 'נאש הילי' וקאדילק אלדוראדו ברוגהאם. בריטניה? בנטלי אזורה. שבדיה? וולוו C70 קופה. צרפת? פיג'ו 404 קופה, פיג'ו 205 קבריולה, פיג'ו 504 קופה, פיג'ו 306 קבריולה ופיג'ו 406 קופה. אך עם כל הכבוד למדינות אלו, באיטליה, המולדת, פינינפארינה די שלטו - בלנצ'יה היו את אורליה, הפולביה, פלמיניה, בטה קופה; בפיאט היו את ה-124 ספיידר, דינו, 130 קופה וזכור כמובן, תא הנוסעים של פיאט קופה משנות התשעים.
הודו: פינינפארינה בידינו
צילום: מנהל
ועדיין לא נגענו באלפא רומיאו, מזראטי וכמובן פרארי, איתן פינינפארינה מזוהים יותר מכל. שוב, זוהי רשימה חלקית בלבד: מזראטי A6 1500, אלפא רומיאו 6C קבריולה, פרארי 375 ספיידר, אלפא רומיאו ג'וליה, פרארי 250GT, פרארי 365 GTC, פרארי טסטרוסה ועוד.

פינינפארינה נמכרה תמורת 168 מיליון יורו למהינדרה, שמצידם מקווים שרכישת הסדנה תשפר את עיצוב דגמי הקבוצה (ביניהן סאנגיונג, לדוגמה). כולנו תקווה שהסדנה האגדית הזו תעמוד שוב על רגליה ותפיק לנו עוד יצירות אלוהיות.
הודו: פינינפארינה בידינו
צילום: מנהל