מיני קאנטרימן ALL4 רייסינג
בשנת 2010 הודיעה מיני על חזרתה לספורט המוטורי באילפות הראלי העולמית. כמעט במקביל (למעשה, מעט לפני כן), ובאופן פחות מתוקשר, הודיעה היצרנית על השתתפותה בראלי דקאר המאתגר. ובעוד גרסת ה-WRC של המיני משתרכת מאחורי המובילות, גרסת הדקאר דווקא זוכה להצלחה נאה, עם שני ניצחונות רצופים בראלי דקאר בשנים 2012 ו-2013.
את הזכייה בדקאר חייבת היצרנית, בין היתר, לנהג המוביל שלה – סטפן פטרהנסל. הצרפתי בן ה-48 מתחרה בדאקאר משנת 1988 (זה אומר כ-20 מרוצים), ונחשב לאחד מנהגי הראלי המצליחים של המרוץ, עם 11 ניצחונות לזכותו (6 פעמים כרוכב אופנוע ו-5 בתור נהג מכונית). כאמור, מיני זכתה עם הקאטנרימן בדקאר לראשונה בשנת 2012, כאשר בשנת 2013 שחזרה את ההישג כשפטרהנסל מאחורי ההגה. היצרנית הבריטית-גרמנית מאמינה (כנראה) שסוס מנצח לא מחליפים, והיא מתכוונת לשלוח גם בשנת 2014 את הנהג הצרפתי יחד עם הקאנטרימן ALL4 רייסינג להתמודד עם הדקאר.
צילום: מנהל
מיני קאנטרימן ALL4 רייסינג באימונים
המיני הקטנה-גדולה תוכננה בעזרת סדנת X-רייד המתמחה בבניית רכבי מרוץ (אותה סדנה אגב תכננה גם את ה-X3 שהתחרה עבור ב.מ.וו בדקאר). התוצר הסופי אומנם דומה חיצונית למיני קאנטרימן, אך שם נגמר הדמיון. היא ארוכה (433 ס"מ), רחבה (200 ס"מ) וגבוהה (196.5 ס"מ) מהמכונית הסדרתית – וגם בסיס הגלגלים (שנמתח על פני 290.5 ס"מ) והמשקל העצמי (1,900 ק"ג) רחוקים מאוד מהמקור הקטן יחסית. בחזית שוכן מנוע דיזל כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר – אלו מפיקים 307 כ"ס -71.3 קג"מ – זאת בהשוואה למנוע הדיזל החזק שבקנטרימן הסדרתית, שמפיק 143 כ"ס מנפח של 2.0 ליטר. בנוסף, תכננה הסדנה שלדה חדשה (שלא מתבססת על התכנון המקורי) שתוכל לעמוד בעומס של המרוץ האינטנסיבי והארוך (מעל 9,000 ק"מ), רכיבי מתלה חדשים המתאימים למרוץ, וכך גם מערכת בלימה, תיבת הילוכים (6 יחסי העברה), מנגנון היגוי ועוד. התוצאה אומנם רחוקה מהמקור – אך מביאה תוצאות.
צילום: מנהל
סטפן פטרהנסל (משמאל). יצליח לזכות בדקאר בפעם ה-12?
ראלי דקאר 2014 יוזנק ב-5 בינואר מסנטה-פה שבארגנטינה ויסתיים ב-18 בינואר בעיר ולפראיסו שבצ'ילה, כאשר אורכו של המסלול יעמוד על 9,374 ק"מ מפרכים. כאמור, מיני תשתתף גם בדקאר 2014, והיא מתכוונת לחזור גם הפעם עם תואר אלופת הדקאר.
לא רק קן בלוק - גם סטפן פטרהנסל יכול
ועוד קצת אקשן עם מיני