סקודה סופרב 2013
הדור השני של סקודה סופרב נמצאת איתנו כבר כ-5 שנים – מה שהופך אותה לוותיקה במונחים מוטוריים. כעת, וכפי שכבר סיפרנו לכם בעבר, מציגה היצרנית הצ'כית מתיחת פנים לספינת הדגל שלה. על פניו, כפי שאתם רואים, אין הרבה שינויים מהותיים. אבל סקודה מבטיחה שההבדל נמצא בפרטים הקטנים.

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, המטרה הברורה: יישור קו עם שני הדגמים החדשים שהציגה סקודה בשנה האחרונה – הראפיד והדור החדש של האוקטביה. בחזית המכונית ניתן לראות פגוש חדש, עדכון קו מכסה המנוע והטייה קלה של הפנסים כלפי מעלה. בחלק האחורי ניתן להבחין בהבדל משמעותי יותר, עם פנסים חדשים בעלי צורה הפוכה ופגוש חדש.
במקביל, זוכה גם גרסת הקומבי (סטיישן) לטיפול דומה, עם הבדלים קלים בקווים מאחור, בעיקר על מכסה תא המטען.
סקודה סופרב מתמתחת: אצלנו עוד השנה
צילום: מנהל

היצע המנועים של הסופרב נשאר כשהיה. מנועי הדיזל, וכן ה-1.4 ליטר TSI הבסיסי, זוכים לתוספת של מערכת 'עצור והתנע'. המשמעות – חסכון של כ-19% בצריכת הדלק, אם כי סקודה לא מציינת בדיוק כמה ובאילו מנועים.
לרשימת האבזור נוספה אפשרות להזזת המושב הקדמי של הנוסע בעזרת לחצן אלקטרוני, לרווחת זה שנמצא מאחוריו. פריט נוחיות קטן נוסף הוא כפתור נפרד לכל אחד ממצבי הפתיחה של תא המטען.

הסופרב המחודשת תוצג בתערוכת הרכב של שנחאי שבסין, שתתקיים בעוד כשבועיים. שיווקה יחל ברחבי העולם בחודש יוני, כאשר אצלנו היא צפויה לנחות במהלך המחצית השנייה של השנה.