רנו לטיטיודהשמועות על עדכון המס הירוק לקראת ינואר 2013 והחמרה ביעדים הנדרשים ממנועי דיזל, הקפיצו בחודשים האחרונים את מכירותיהם של דגמים לוגמי סולר. אחת היבואניות שהרוויחה מהמהלך של משרד האוצר היא, קרסו, יבואנית רנו, שמכירות רנו פלואנס דיזל נסקו. מעודדים מההצלחה של גרסת הדיזל לאורך השנה, החליטו אנשי קרסו להרחיב את היצע לוגמי הסולר רגע לפני עליית המחירים הצפויה. חלק מהפרטים אמנם כבר סיפרנו לכם בעבר, אלא שכעת חושפת היבואנית פרטים נוספים וגם מחירים.
גרנד סניק
על התחלת השיווק של הגרנד סניק דיווחנו לכם לא מכבר, מדובר בגרסה המחודשת של הגרנד סניק אשר הוצגה לפני כחצי שנה בתערוכת ז'נבה. עד עתה מוביל הנוסעים הקומפקטי בעל שבעת המושבים שווק בישראל עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר (140 כ"ס) ותיבה אוטומטית רציפה. כעת מתווסף להיצע המקומי מנוע הדיזל 1.5 ליטר המפיק 110 כ"ס (המוכר מהסניק הרגיל) אשר משודך לתיבה כפולת המצמדים של רנו בעלת 6 ההילוכים.
רגע לפני עליית המחיר רנו ישראל מסתערת על הדיזל
צילום: מנהל
רנו גרנד סניק ישווק ברמת אבזור גבוהה למדי אשר תכלול בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע עם תפעול מההגה, חיבור בלוטות' מקורי, חיישני אור וגשם ותאורת לד חיצונית. תמורת 10,000 שקלים נוספים ניתן יהיה לקבל גם את גג הזכוכית הפנורמי. מחיר הגרנד סניק עלה מעט מהפעם הקודמת עליו דיווחנו וגם ביחס לקודמו, אך לא השתנה מהותית. גרסת הבנזין תעלה 164,500 שקלים ואילו לוגם הסולר יעלה 168,000 שקלים. יש להניח שתוך זמן קצר תחל קרסו גם בשיווק הסניק המחודש.

מגאן האצ'בק (מעודכנת) ומגאן סטיישן (אסטייט)
בעוד כחודש (נובמבר) תגיע גרסת הדיזל של המגאן כשבינואר 2013 תגיע תצורת הסטיישן של המשפחתית (אסטייט, בלשון רנו). לגרסת הסטיישן תא מטען בנפח 524 ליטר (או 1,595 ליטר כשהמושבים שכובים) כשהשתיים משלימות את היצע המגאן ומצטרפות למגאן בגרסאות הבנזין 1.6 ו-2.0 במרכב האצ'בק ולמגאן קופה, ומגאן RS.
רגע לפני עליית המחיר רנו ישראל מסתערת על הדיזל
צילום: מנהל
גם את תצורת ההאצ'בק וגם את תצורת הסטיישן שתגיע בהמשך, הספקנו לבחון לפני כחצי שנה במסגרת חשיפת הגרסאות לעיתונאים על כבישי ספרד וכבר שם טעמנו מאותה יחידת כוח מוכרת: 1.5 ליטר (110 כ"ס) כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים. ביצועים (בתצורת הסטיישן למשל) עומדים על תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-12.1 שניות ומהירות מרבית של 190 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת על 23.8 ק"מ לליטר.
תג המחיר של רנו מגאן דיזל יחל ב-129,000 שקלים כאשר מחירה של תצורת הסטיישן נקבע ל-130,000 שקלים. אם זאת ראוי לזכור כי בינואר המחירים צפויים לעלות כך שמחירה של תצורת הסטיישן סביר שישתנה לרעת הצרכן.
לטיטיוד
אחרי תקופה ארוכה בה רנו ישראל נעדרה מקטגוריית המשפחתיות הגדולות, חוזרת היבואנית עם המכונית הגדולה ביותר בהיצע רנו (בינתיים, לפחות עד הצגת גרסת הייצור של רנו טאליסמן). מדובר בלטיטיוד (Latitude) שהוצגה לפני כשנתיים, מיוצרת בדרום קוריאה ומבוססת על סמסונג SM5 שבעצמה מבוססת על רנו לגונה הנוכחית.
הממדים זהים לאלה של ה-SM5 וגדולים משמעותית מאלה של הלגונה: אורך 489 ס"מ (5 ס"מ יותר מהמונדיאו למשל – מהמכונית הארוכות ביותר בקטגוריה), רוחב 183 ס"מ, גובה 149 ס"מ ובסיס גלגלים של 276 ס"מ כמו בלגונה (ו-9 ס"מ פחות מזה של המונדיאו).
רגע לפני עליית המחיר רנו ישראל מסתערת על הדיזל
צילום: מנהל
רנו לטיטיוד מוצעת בניכר עם מנוע בנזין אחד בשילוב תיבה ידנית וזוג מנועי דיזל המשודכים לתיבה אוטומטית. אלינו יגיע המנוע הבסיסי בהיצע המוצע בשילוב תיבה אוטומטית (6 הילוכים): טורבו דיזל 2.0 ליטר המפיק 173 כ"ס ו-36.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד. הביצועים טובים למדי, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות ומהירות מרבית של 215 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת על 15.4 ק"מ לליטר ופליטת המזהמים על 170 גרם CO2 לק"מ.
מחירה של הלטיטיוד עומד על 168,000 שקלים כשתמורתם תקבלו 6 כריות אוויר, מערכת שמע עם 8 רמקולים, קישוריות בלוטות' מקורית, שליטה על שלל מערכות מגלגל ההגה ועוד.