ב.מ.וו סדרה 3היצרנית הבווארית שוברת שיאי מכירות ורווחים. בעוד בעולם מדברים על משברים כלכליים ורעב עולמי, כנראה שזה לא מונע מעשירי העולם לרכוש מכוניות תוצרת ב.מ.וו. היצרנית מדווחת על עליות במכירות כלי רכב וברווחים, למרות עליית מחירי הייצור. מעניין לדעת שדווקא המותג שרשם את העלייה הגדולה ביותר בקונצרן (באחוזים) הוא רולס רויס – עלייה של 30.5% במכירות 2011 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במספרים מדובר על 3,538 מכוניות פאר של רולס רויס שנוספו לכבישי העולם, בערך 10 ליום.

סך-הכל ב-2011 מכר הקונצרן 1,668,982 מכוניות – עלייה של 14.2% ביחס לנתוני 2010. מתוכם, 1,380,384 מכוניות של ב.מ.וו – עלייה של 12.8%, ו-285,060 מדגמי מיני שעלתה ב-21.7% ביחס לנתוני 2010. בתחום הדו-גלגלי רשם מותג ב.מ.וו עלייה צנועה יחסית של 6.4% (עם 104,286 מכירות) כשהסקוורנה ירד ב-23% ביחס לנתוני 2010 (עם 9,286 יחידות). רווחי החברה שברו גם הם שיא חדש עם רווח נקי של 4.9 מיליארד יורו, שהם 24.16 מיליארד שקל. בנוסף, גייס הקונצרן 4,553 עובדים חדשים במהלך 2011 וכעת ישנם 100,306 עובדים שמפתחים, מייצרים, מרכיבים ומוכרים לכולנו את כל כלי הרכב הללו.
שיא מכירות ורווחים לב.מ.וו בשנת 2011
צילום: מנהל
ב.מ.וו גראן קופה, התשובה הבווארית למרצדס CLS
את המכירות מובילה ב.מ.וו סדרה 3 עם נתח של 27.9% ממכירות המותג, על אף ירידה של 3.6% לעומת מכירות הדגם בשנה שעברה. אך חשוב לזכור כי מדובר בדור הקודם כשמכירות הדור החדש החלו רק בתחילת שנה זו. אחריה נמצאת ב.מ.וו סדרה 5, עם נתח של 24.1% ממכירות המותג ועלייה נאה של 39.4% לעומת שנת 2010, בין היתר היות וב-2011 הושק הדור החדש של הדגם. ב.מ.וו סדרה 1, רבת המכר השלישית אחרי סדרות 3 ו-5, רשמה ירידה קלה, אך גם כאן חשוב לזכור כי מדובר בדור הקודם. עליות מרשימות נרשמו גם בקרב רכבי הפנאי – ב.מ.וו X1, ב.מ.וו X3 וה-X5, כאשר ה-X6 רשם ירידה. מעניין לציין כי נתחי דגמי הפנאי מכלל המותג, אינם מתקרבים אל אלו של דגמי "הכביש". קחו למשל את ה-X1 שצועד בראש דגמי הפנאי, אבל רק עם נתח של 9.1%.
בעבר ציינה ב.מ.וו כי ב-2020 היא הגיע למכירות של 2 מיליון כלי רכב בשנה, אבל כעת היא מעדכנת את התחזית וצופה שתחצה אך הרף כבר ב-2016.
אצלנו אגב, בשנת 2011 עלו מכירות ב.מ.וו ב-8% ביחס למכירות המותג ב-2010. הדגם הנמכר ביותר אצלנו ב-2011 היה סדרה 1, שלקראת החלפתו ולקראת מסירת היבוא הסדיר לידי דלק מוטורס, זכה להנחות מפליגות. סה"כ השוק הישראלי אחראי לכ-0.08% ממכירות המותג בכל העולם. יש כבוד.