קיה סולאת פיטר שרייר אין צורך להציג. אחרי הכל הוא אחראי לעיצוב אייקונים מוטוריים כמו אודי TT המקורית, פיג'ו 206, מרצדס CLS ופולקסווגן חיפושית החדשה. ולכן הופתעו רבים כאשר ב-2006 עזב את קבוצת פולקסווגן, ועבר לעמוד בראש מחלקת העיצוב של קיה הקוריאנית. מאז התפתחה קיה למותג שפורח בארץ ובעולם, ולקראת ההשקה המקומית הקרובה של המיקרו-וואן קיה סול, הוא משוחח איתנו על הקווים, הכיוון והאתגרים של קיה.

מאז שהגעת לקיה יש לה קווים גרמניים יותר. האם זה הכיוון?
"יש לי 'כתב יד' וזה ברור. אבל מה שרציתי זה מראה מודרני ואני חושב שהגרמנים מובילים היום את תעשיית הרכב. אני לא רוצה שקיה תיראה כמו מותג מסוים אלא מודרנית, ושתיתפס כיצרנית שעושה מכוניות נהדרות למראה. ואם בתוצאה יש קצת 'גרמניות' אז למה לא? אבל מה שחשוב זה שתהיה שפה ומראה משפחתי שיתאים לקיה בכל מקום בעולם. זו הדרך ליצור מותג חזק".

לוקח הרבה זמן למעצב להתחיל להשפיע. היכן התחלת אתה להשפיע על קיה?
"היו הרבה מכוניות קרובות לייצור כשהגעתי, אבל היו דברים קטנים שיכולתי לשנות. אני חושב שגם לפני שהגעתי חלק מהמכוניות נראו טוב והן היו צריכות רק 'טריקים קטנים'. למשל הסול: היא הייתה גמורה, אבל עבדתי קצת על הפנים והוספנו את הסבכה, ועשינו את מכוניות התצוגה שהראו אופי ו'קוליות' ולקחו את הסול למקום אחר. אז יש הרבה השפעה על המוצר גם מבלי לתכנן אותו מהתחלה".

מה היה האתגר הגדול שלך בקיה?
"האתגר היה קיה עצמה. לשנות את הדימוי של המותג. לעשות אותה ממותג בלי שם ליצרנית עם שם וסגנון. מותג עם שפת עיצוב ומכוניות נחשקות".

אתה חושב שהשגת זאת?
"אנחנו מתקרבים. אם אומר שיש לנו את זה, זה כמו לומר שזרקנו את העיפרון. האתגר תמיד נמשך. עברנו דרך ארוכה ויש הבדל גדול בין קיה של 2006 לעכשיו, גם במראה וגם במגוון. תבין זאת טוב יותר עם המכוניות שנציג ב-2011".

ומה האתגר הבא?
"זה תמיד הפרויקט הבא, אבל לטווח הארוך זו כנראה מחליפת הסול. כי יש לה הרבה אופי וייחוד. זה יהיה אתגר גדול, כמו לעשות מיני או TT או פורשה 911 חדשה".

אלו אילנות גבוהים. האם אתה באמת רואה בה אייקון?
"כן, עבור קיה היא אייקון כי אין מכונית כזו בעולם. היא עוזרת לנו כי היא תופסת תשומת לב ומעלה את קיה לדיון. יש אנשים שאוהבים ויש שלא, אבל היא מושכת אנשים למותג שלנו. היא מעין מכונית דגל עבורנו".