המכונה של יונדאי ממשיכה להסתער קדימה ולא לוקחת שבויים. טוב, זה אולי תיאור קצת דרמטי, אבל העובדה היא שלאחר שהציגה את דור ה'ג'נסיס' הנעה-אחורית החדש, התפנתה יונדאי לטפל בדגם הלחם-והחמאה העכשווי שלה: הסונטה. לסונטה הנוכחית היה מקום חשוב בתכנית ההשתלטות-הגלובלית של יונדאי, אבל משהו השתבש בדרך לאולמי-המכירות. יעודה העיקרי של הסונטה היה להתמודד בשוק האמריקני הענק בקטגוריה הנמכרת ביותר שם, מול מתחרות קשות כמו הונדה אקורד, טויוטה קאמרי וניסאן אלטימה, אבל זה לא ממש הלך לפי התכניות – ובשנה האחרונה כבר החלו המכירות לרדת. ב-2007 בקושי עברו מכירות הסונטה בארה"ב את גבול ה-100,000 יחידות, בעוד מובילות הקטגוריה מגיעות ל-400,000 ויותר. בשוק הישראלי נכשלה הסונטה כשלון חרוץ, בעיקר בגלל העדר מנוע 2.0 ל' בהיצע (מנוע אשר דווקא קיים באירופה, אגב) – מה שקבע מחיר התחלתי גבוה יחסית ומנע אפשרות לשווקה בקבוצת שווי שימוש 4 החשובה. ב-2007 מכרה יונדאי פחות מ-300 סונטות בישראל, הישג עלוב למדי כאשר מובילות קטגורית המשפחתיות הגדולות מתקרבות ל-3,000 יחידות בשנה. ובכן לקראת שנת 2009 ביצעה יונדאי רענון מתבקש לסונטה, ובתערוכת 2009 הוצגה המכונית לאחר מתיחת-פנים. שני המנועים המוצעים בארה"ב והמשווקים גם בישראל, 2.4 ל' ו-3.3 ל', שודרגו: תפוקת מנוע ה-2.4 ל' עלתה מ-161 ל-175 כ"ס, בסיוע תזמון משתנה לכל השסתומים וגיאומטריית יניקה משתנה. בנוסף זכה אותו מנוע לתיבה אוטומטית עם 5 הילוכים במקום 4 בלבד בסונטה הנוכחית. מנוע ה-V6 בנפח 3.3 ל' תוגבר ב-15 כ"ס והוא מפיק עכשיו 249 כ"ס. עוד זכתה הסונטה לעדכוני עיצוב חיצוניים ולתא נוסעים חדש (שנראה מרשים בתמונות, לפחות), כאשר האבזור כולל ממשק מובנה לנגני MP3 כנדרש כיום. בתחום הבטיחות, תת-השילדה הנושאת את המנוע שופרה מבחינת התנהגותה בעת תאונות קדמיות. בשלב זה לא ידוע מתי תגיע הסונטה המשודרגת ארצה – בארה"ב היא תשווק כדגם 2009.