לפני כשבוע סיפרנו לכם על כוונתה של אודי להציג גרסת דיזל של ה-R8 בדטרויט. אז לא ידענו האם אודי אכן תעשה זאת או תציג דווקא את גרסת הבנזין V10, אשר ידוע כי נמצאת בפיתוח (שנתקל, יש לציין, בקשיים). בסופו של דבר ידו של הדיזל על העליונה, כאשר אודי מציגה בתערוכת דטרויט גרסת קונספט ל-R8 דיזל. המנוע הנבחר הוא ה-V12 כפול המגדשים בנפח 6.0 ל' ששודך בזמנו לאודי Q7 (אם כי אותה גרסה עדיין איננה קיימת בייצור סדרתי). המנוע מספק 500 כ^ס ו-102 קג^מ (!) הזמינים מ-1750 ועד 3000 סל^ד. אודי טורחים כמובן לציין כי המנוע קשור לזה שנמצא במכונית המירוץ הכל-יכולה R10, פעמיים מנצחת הלה-מאן בין היתר. המנוע האימתני משודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה כאשר הכוח מועבר לארבעת הגלגלים בחלוקה של 40% לפנים ו-60% לאחור, כמו ב-R8 הרגילה. הביצועים, כצפוי, בסדר גמור, תודה. התאוצה ל-100 קמ^ש מתבצעת ב-4.2 ש', ארבע מאיות מהר יותר מגרסת הבנזין הסדרתית של ה-R8, ואילו המהירות המרבית זהה ועומדת על 300 קמ^ש. אודי מציינת כי ה-R8 דיזל עומדת בדרישות הזיהום של תקנות יורו 6, שיכנסו לתוקף רק בעוד שש שנים, וגם צריכת הדלק טובה בהרבה משל מנוע הבנזין - לא שזה ממש יטריד את רוכשי המכונית הזו. על הבלימה אחראיים בלמים קרמיים עם סך כולל של 24 בוכנות, כאשר בנוסף לכוח בלימה חזק ועמיד במיוחד, מדובר גם בחיסכון משקל של 20 ק^ג ובאורך חיים של כ-300 אלף ק^מ. גרסה הקונספט מתהדרת גם בשינויי עיצוב הכוללים פגוש אגרסיבי במיוחד מלפנים (ושונה מאחור), חצאיות, חישוקים חדשים ובתי גלגלים וכונסי אוויר גדולים יותר, שגורמים לרכב להיראות רחב יותר מה-R8 המוכרת. בנוסף תמצאו גג זכוכית חדש שבמרכזו כונס אוויר נוסף למנוע ופנסי לד מלפנים ומאחור. התוצאה הסופית אגרסיבית הרבה יותר מה-R8 המוכרת, אם כי לדעתנו החישוקים מעט מוגזמים. לסיום נציין שבפרסומים של אודי מוזכר שגרסת הכביש של הרכב תיוצר במפעל בהונגריה, אם כי מדובר באזכור בהקשר מעט מוזר כך שלא ברור האם אכן ה-R8 הזו תגיע לייצור או שמדובר רק בתצוגה טכנולוגית מרשימה ויפה למראה. נחכה ונראה.