היונדאי סונטה זוכה סוף סוף, יותר משנה לאחר הצגתה, להבחן במבחני הריסוק של ה-E-NCAP. למרות מפרט בטיחות הכולל שש כריות אוויר, זכתה הסונטה בארבעה כוכבים בלבד בהגנה על מבוגרים: בעוכרי הסונטה עמד ציון נמוך באופן חריג במבחן הריסוק הקדמי, - 9 נקודות מ-16 (56%) בלבד. זהוהציון הנמוך ביותר שהוענק למכונית בקטגוריה זו בשנים האחרונות. במבחן הצדי זכתה הסונטה לציון טוב יותר, 16 נקודות מ-18 אפשריות. במבחן ההגנה על ילדים זכתה הסונטה בציון טוב של ארבעה כוכבים ובמבחן ההגנה על הולכי הרגל זכתה בציון סביר (מבחינת הממוצע בקטגוריה, לא מבחינת הולכי הרגל) של שני כוכבים. הבוחנים ציינו כי ברכו השמאלית של הנהג, בדומה לברכיו של הנוסע, היתה נפגע בתאונה. בנוסף ציינו כי הדוושות שזזו בעקבות הריסוק כעשרה ס^מ לאחור, עלולות לפגוע ברגלי הנהג.