שוק רכבי הפנאי היקרים פשוט בוער, ולקסוס לא מתכוונת להשאר מאחור. השבוע יחשף בתערוכת דטרויט ה-RX300 החדש, עם גידול משמעותי בממדים ושדרוג מהותי בטכנולוגיה, במערכת ההנעה, בציוד הבטיחות ובאבזור. בסיס הגלגלים צמח ב-10 ס"מ תמימים, ל-2.71 מ', ולאורך הכללי נוספו 15 ס"מ. המשמעות היא שמבחינת הממדים ה-RX עלה כיתה, מן הסתם על-מנת להתמודד טוב יותר עם מתחרים גדולים ממנו כמו ב.מ.וו X5, וולוו XC90 ושות'. במנוע ה-V6 3.0 ל' חלו שינויים מינוריים בלבד – ההספק עלה מ-201 ל-204 כ"ס (בגרסה האירופית), והוא כעת נקי מספיק כדי לעמוד בתקנות יורו IV לשנת 2005. למרות העליה הזניחה בהספק, המהירות המרבית עלתה מ-180 ל-200 קמ"ש, בזכות שיפור באוידודינמיות. שינוי משמעותי חל בתמסורת ומערכת ההינע – תיבת ההילוכים היא בת 5 מהירויות עם אפשרות לתפעול ידני; והבקרה על חלוקת הכוח בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים היא כעת אלקטרונית, עם זמן תגובה קצר יותר ופעולה מדוייקת יותר מאשר המערכת המכנית הקודמת, עם דיפרנציאל ויסקוזי. המיתלים חדשים ו/או משופרים, והבלמים גדולים יותר. רשימת האבזור המתקדם כוללת פנסים קדמיים אדפטיביים נשלטי-מחשב, היודעים לפנות הצידה לפי מהירות הרכב וזוית ההיגוי; אופציה למיתלי אויר מתכווננים; פנסי LED אחוריים, עם זמן תגובה מהיר פי 10 מפנסים קונבנציונליים; אפשרות לחישוקי "18 עם צמיגים במידות 235/55; ושדרוג מהותי באבזור הבטיחות. כריות האויר הקדמיות מופעלות ב-3 רמות לפי חומרת הפגיעה, כריות הצד הן מתכנון חדש, וילונות אויר צדיים כלולים בציוד התקני, ולראשונה מוצעת כרית אויר למיגון ברכי הנהג – אזור מועד לפציעה. בנוסף למיגון הפסיבי, מצוייד ה-RX במיטב מערכות העזר האלקטרוניות, מכל הסוגים. הופעת הבכורה האירופית של ה-RX החדש תתקיים בתערוכת ז'נבה.