המשפחתית הגדולה של יונדאי עברה מתיחת פנים מתבקשת, יותר משלוש שנים לאחר הצגתה ב-2004. הסונטה המחודשת עברה שינויים מינוריים בלבד במראה החיצוני, ובהם פגוש, פנסים וגריל שונים קלות. בנוסף היא קיבלה חישוקים קלים חדשים ועוד נגיעות קטנות מאחור. את השינוי המשמעותי שמרה יונדאי לפנים הרכב – תא הנוסעים נראה חדש לחלוטין, כשהקונסולה המרכזית שונה משמעותית מקודמתה וכך גם ריפוד ועיצוב הדלתות. המטרה המוצהרת של השינויים היא לתת לסונטה אווירה יוקרתית יותר מבעבר, ולצורך כך גם שופרה רמת הגימור של הרכב. בין השאר הותקנו כניסות AUX להתקני שמע כדוגמת i-Pod, וכן בקרת אקלים מפוצלת עם התקן למניעת ריחות רעים. בצד הבטיחותי שופרה יכולת העמידה בריסוק קדמי בעזרת שיפור לתת-השלדה של המנוע. ואם כבר מנוע- כל המנועים שבהיצע עברו שיפור קל-עד-בינוני, הנובע בעיקר מהתקנת מערכת יניקה משתנה ותזמון שסתומים משתנה גם לשסתומי הפליטה. מנוע ה-2.0 ל' הבסיסי (אשר איננו מיובא ארצה) עלה מ-144 ל-158 כ^ס, ונתון הקג^מ שלו טיפס ב-0.4 ל-19.6 קג^מ. מנוע ה-2.4 ל' המגיע ארצה עלה מ-161 כ^ס ל-171 כ^ס, ונתון המומנט שלו עלה מ-22.3 ל-22.8 קג^מ. מנוע ה-3.3 ל', המגיע ארצה גם כן, עלה בהספק מ-233 ל-242 כ^ס ובמומנט מ-31 ל-31.5 קג^מ. שני המנועים הללו משודכים לתיבה אוטומטית מחומשת הילוכים, אשר עברה עידון בזכות שיפור לשסתומים. הסונטה המעודכנת נמכרת כעת בקוריאה בלבד, ותגיע לשאר שווקי העולם (ואלינו) באמצע שנת 2008. והנה סרטון בסגנון רובטריקי משהו המראה את השינויים ברכב