במהלך סוף השבוע הציגה אודי את גרסת הקבריולה לאודי A5 החדשה – תצורת המרכב האחרונה שהיתה חסרה במבחר (ביחס לדור הקודם) לאחר הצגת גרסאות קופה וספורטבק, שנחשפו במהלך חצי השנה האחרונה.
גם הדור השני של ה-A5 קבריולה ממשיך לעשות שימוש בגג רך בעל מנגנון קיפול חשמלי – מבנה קלאסי ומקובל בסגמנט (בו רק ב.מ.וו סדרה 4 חריגה, עם גג קשיח מתקפל). כמו בדגם הקודם, גם הפעם פתיחת הגג אורכת 15 שניות, אך הסגירה התארכה במקצת, מ-17 ל-18 שניות. בכל מקרה, את שתי הפעולות האלו ניתן לבצע תוך כדי נסיעה, עד מהירות של 50 קמ"ש – וגם זה, כמו בדגם הקודם.
מה שעוד מזכיר את הדגם הקודם הוא העיצוב החיצוני, שכמו בשאר גרסאות הדור השני של ה-A5, מזכיר מאוד את של הדור הראשון. בתא הנוסעים השינוי מורגש יותר לעומת הדגם הקודם – עם עיצוב אלגנטי ונקי יותר, גם בזכות מיעוט כפתורים וחוגות.
אודי A5 החדשה מורידה את הגג
צילום: מנהל
מתחת לפני הפח זו ה-A5 החדשה, ששונה לגמרי מהקודמת, עם פלטפורמה ומערכת הנעה חדשים. זו אחת הסיבות שהקבריולה החדשה קלה בעד 40 ק"ג (תלוי בגרסה) מאשר הדור הקודם, וקשיחה יותר לפיתול ב-40%. המידות גדולות מבעבר, כמובן, כולל בסיס גלגלים ארוך ב-1.5 ס"מ, מפשקי סרנים רחבים יותר ותא מטען גדול מבעבר – 380 ליטר, לעומת 320 ליטר (בשני המקרים – כשהגג סגור).
ה-A5 קבריולה תוצע, כמקובל במותג, עם שפע יחידות הנעה - מבחר מנועי בנזין ודיזל ושלוש תיבות הילוכים - ידנית (6 הילוכים), דו-מצמדית (7 הילוכים) ופלנטרית (שמונה הילוכים). כרגע ישנם שני מנועי בנזין מוגדשים לבחירה – 2.0 ליטר (4 ציל') עם 252 כ"ס ו-3.0 ליטר (6 ציל', עם מגדש טורבו ולא עם מגדש על כבעבר) המספק 354 כ"ס – כאשר זה האחרון ישרת את גרסת ה-S5, ויאפשר לה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.1 שניות (טוב ב-0.3 שניות מה-S5 הקודמת). היצע מנועי הדיזל כולל אף הוא מנועי 2.0 ליטר ו-3.0 ליטר, בטווח הספקים של 190-286 כ"ס.
אודי A5 החדשה מורידה את הגג
צילום: מנהל
יהיו גם שלוש הנעות - קדמית או כפולה-על-פי-דרישה (קוואטרו אולטרה), עם שילוב של הגלגלים האחוריים בעזרת מנגנון צימוד נשלט אלקטרונית, בגרסאות הפחות חזקות; קוואטרו קלאסית, עם דיפרנציאל מרכזי, בגרסאות החזקות.
בצד האבזור, ה-A5 קבריולה תוצע עם מערכי בידור/ מידע, עם מסך מרכזי בגודל "7 ולוח מחוונים דיגיטלי (אופציונלי) בגודל "12.3. כמו כן, יוצעו גם מערכות בטיחות אקטיביות – בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אקטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה לאחור, ניהוג אוטונומי לפקקים ועוד.
מצ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, נמסר כי ה-A5 קבריולה תגיע לישראל בחציון השני של שנת 2017.
אודי A5 החדשה מורידה את הגג
צילום: מנהל