קבוצת הליסינג וההשכרה קלאוטו השיקה את פעילות 'קארביי' (CarBay) שליבה יהיה אתר ברשת בו ניתן יהיה לבצע רכישה של רכב חדש, מא' ועד ת', כולל השירותים הנלווים של ביטוח, מימון וכו'. "אני חושב שאנחנו נמצאים בתוך מהפיכה חדשה של צרכנות חכמה. הצרכן שולט יותר במה שהוא הולך לקנות ובודק יותר באתרים ובכתבות ברשת. כמו בהרבה תחומים אחרים, אין סיבה שקניית רכב חדש לא תתרחש במדיום הדיגיטלי." הסביר אבי צור, מנכ"ל החברה, בהשקת הפעילות החדשה והוסיף "זו כותרת בומבסטית, אבל הסמארטפון מחליף במידה מסוימת את איש המכירות".
קל אוטו משיקה את CarBay - אתר למכירת מכוניות חדשות
צילום: מנהל

מאחורי השקת פעילות זו של קל אוטו ניתן לראות מיסוד של הליך מכירת מכוניות '0 קילומטרים'. אבי צור מאמין שיהיו מיזמים דומים בעתיד מצד המתחרים, כי זה מהלך טבעי ונכון. בנוסף תשמש הפעילות פלטפורמה שתוכל לשרת יבואני רכב רגילים או יבואנים מקבילים למכירת המכוניות שלהם. בניגוד לאתרים רבים ברשת המפרסמים עסקאות אפס ק"מ, במקרה של קלאוטו מדובר במכוניות שיהיו שייכות לחברה ושהיא (קלאוטו) לוקחת אחריות על כל תהליך המכירה, המסירה והעברת הבעלות. המכונית שתוצג ברשת תהיה באמת זו שתוכל לקנות (ולא כמו במקרים רבים שמודעה על רכב מסוים מעבירה לרכב דומה של מותג שונה שיימכר על ידי גוף אחר בכלל).
במקרה של מכוניות אפס ק"מ מעריך צור שהמחירים יהיו זולים ב-10%-25% ממחיר המחירון, והכוונה היא להציע מגוון דגמים רחב של רוב היבואנים.
"אנחנו רואים את עצמנו כפלטפורמה למי שרוצה למכור כלי רכב, כולל יבוא מקביל" הוא הוסיף. צור מסביר שאם למשל יבואן ירצה למכור דגם יוצא שעדיין נשאר במלאי, או דגם שליבואן פחות חשוב להשקיע בו תשומת לב שיווקית – הוא יוכל לעשות זאת דרכו. "הם יראו שאנחנו יכולים לקדם אותם באיזורים שהם פחות חשובים עבורם, ואנחנו נקנה את מה שלא יימכר במקרה הצורך".

שמוליק קליין, מייסד הקבוצה, הוסיף: "ענף הרכב מוכר היום כ-30,000 מכוניות עם אפס ק"מ. זה כבר דבר גדול ועסק ממוסד והוא לא יכול היה להתקיים בלי שיתוף פעולה של כל העוסקים בתחום, כולל מדינת ישראל".
קל אוטו משיקה את CarBay - אתר למכירת מכוניות חדשות
צילום: מנהל

צור מספר שמאז פתיחת האתר באופן שקט לפני כארבעה חודשים, קצב המכירות עמד על 100 מכוניות בחודש. צור מאמין שהקצב יעלה ל-200 לחודש ב-2018 (כלומר 2400 לשנה) ול-400 ב-2019 (4800 בשנה). הלקוח יכול יהיה גם לקבל מענה אנושי בתהליך המכירה, ויוכל להגיע למרכז נסיעות המבחן שמוקם בפתח תקווה לצורך הכרות עם המכוניות אותן הוא עשוי לרכוש. תמורת 1000 שקלים נוספים יוכל הלקוח לקבל את המכונית היישר לביתו.
בקל אוטו מבטיחים טרייד אין במחיר הוגן. הם גם מבטיחים שאם לקוח יגיע עם הצעה זולה יותר משלהם, הם יציעו לו מחיר נמוך ב-1000 שקלים.