תעשו פנאי למוסקבה. בתערוכת הרכב השנתית של בירת רוסיה, רנו תשיק רכב פנאי קומפקטי חדש - מתחרה ישיר ללהיטי המכירות בישראל - קיה ספורטאז', יונדאי טוסון וטויוטה C-HR. הרכב החדש ימוצב במקביל או מתחת לקדג'אר - אף הוא פנאי קומפקטי בקטגוריה שבקצה הגבוה שלה (מבחינת מספר מושבים ואורך) נכללים סקודה קודיאק ומיצובישי אאוטלנדר.

אז איך לתרגם את הרכב החדש למונחי קונצרן רנו? אז בעוד הקדג'אר מעט גדול מניסאן קאשקאי, הוא קצר מניסאן X-טרייל (בעבר קאשקאי+2). לא ברור עדיין לאיפה בדיוק ייתברג הרכב שיוצג במוסקבה. וכן, עם ההצלחה של רכבי פנאי בישראל ובעולם, אפשר להבין למה רנו מציגה כל-כך הרבה כאלו ולכאורה בקטגוריות כמעט חופפות. אגב, רנו הציעה בעבר רכב פנאי קומפקטי נוסף, קוליאוס, אלא שלפני כשנתיים ייצורו הופסק והרכב שהחליף אותו באותו השם, גדל ועבר לקטגוריה גבוהה יותר.

בכורה במוסקבה: רנו תתחרה עם קיה ספורטאז'
רנו קוליאוס המקורי. שנתיים עברו מאז הופסק הייצור, המחליף דילג קטגוריה

בכל מקרה, תערוכת מוסקבה תיערך השנה בין ה-29 באוגוסט ל-9 בספטמבר. רנו שומרת את חשיפת המפרט, העיצוב ואפילו שמו של הרכב החדש לתערוכה, אז גם נדע מתי הוא צפוי להגיע לישראל. להערכתנו זה לא יקרה לפני 2019, שכן רנו מתכוונת להשיק את הדגם החדש תחילה ברוסיה, ורק לאחר מכן לנדוד מערבה לאירופה.

הרכב החדש יהיה זול מהקדג'אר ובהתאם צפוי כנראה להצלחה משמעותית יותר אצלנו - רק 311 יחידות מאחיו המעט גדול יותר נמכרו אצלנו ברבעון הראשון של 2018, נתון נמוך מאוד בהשוואה לקטגוריה הלוהטת - מוביל השוק, הטוסון, נמסר ב-3,754 יחידות ואחריו הספורטאז' עם 3,453. אפילו אחיו התאום של הקדג'אר, ה-X-טרייל, נהנה מהצלחה גדולה יותר (1,475 יחידות).