מי המשפחתית ששומרת הכי טוב על הערך? - אוטו

מי המשפחתית ששומרת הכי טוב על הערך?

חמש המשפחתיות ששמרו על ערכן טוב יותר מהאחרות בארבע השנים האחרונות.

כל רכב מפסיד מערכו לאחר שנקנה, והדבר משמעותי במיוחד ברכב חדש; יש כאלה שיותר, יש כאלה שפחות. בישראל, בה מחיר המכונית גבוה בהרבה מהמקובל במדינות העולם המערבי, עד כדי כפליים, יש לכך חשיבות רבה במיוחד.

כתוצאה מכך, לאובדן ערך גדול יש חלק ניכר בשיקולי הקנייה של רכב חדש, מכיוון שהוא משפיע על הסכום אותו תצטרכו להוסיף כדי לקנות רכב חדש.

מה שקובע כמובן הוא ההיצע והביקוש לדגם מסוים, ומרכיב משמעותי ביותר בביקוש הוא אמינות הרכב. מה שחשוב פחות לרוכש החדש (בגלל שהוא חדש ובגלל שיש לו אחריות) הופך להיות מרכיב דומיננטי אצל מי שקונה בהמשך: כעת הוא לא חדש, אין לו אחריות, והשיקול הכלכלי ממש חשוב – אחרת היה קונה רכב חדש.

הרכב המבוקש לכן חייב להיות אמין, ומוניטין האמינות של היצרן ושל הדגם חשובים מאוד, ומשפיעים מאוד על מחיר הרכב המשומש; לא תמיד מה שקובע זו האמינות בפועל, אלא המוניטין (חיוביים, שליליים). גורם נוסף הוא התאמה נדירה של דגם מסוים לקהל יעד גדול (רכבי פנאי ושטח, דגמים ספורטיביים מסוימים ועוד) ועוד.

******
התמקדנו במשפחתיות ומצאנו – לפי שני המחירונים הנפוצים בישראל, מחירון הרכב לוי-יצחק ומחירון אתר יד2 – מהן חמש המשפחתיות ששמרו על ערכן טוב מהאחרות. ההשוואה מתייחסת לדגמים חדשים ב-2016 ועד לסוף 2019, למשך ארבע שנים. יצוין כי פערי המחיר הקטנים ביחס למחיר הרכב החדש ב-2016 נובעים משינויים ברמות אבזור ומבצעים שעשה היבואן.

המחירים המובאים כאן מתייחסים לרכב במצב ממוצע, ואינם כוללים נסועה חריגה, החלפות בעלות רבות, מקור שאינו בעלות פרטית, תוספות אבזור.

מקום חמישי

1629545
צילום: יצרן

לוי-יצחק – יונדאי i35 'אינספייר' 1.6 ל'
באפריל 2010 הציגה יונדאי את הדור החמישי במספר של אלנטרה, אז בסימול i35. בספטמבר 2015 נחשפה i35 מחודשת, שווקה בישראל במרץ 2016, והפעם תחת השם הקודם, אלנטרה.

חדש, 2016 – 130,700 ש"ח
דצמבר 2016 – 108,000 ש"ח
דצמבר 2017 – 96,000 ש"ח
דצמבר 2018 – 80,000 ש"ח
דצמבר 2019 – 74,000 ש"ח

ירידת ערך לאחר 4 שנים – 43%

יד 2 – טויוטה אוריס, היברידית, סטיישן
הדור השני של אוריס, המשפחתית הקומפקטית של טויוטה, הושק בעולם ב-2012. ב-2013 הוצגה באירופה גרסת סטיישן ארוכה יותר, וזו הגיעה לישראל בתחילת 2014 בהנעה היברידית בלבד. שנה לאחר מכן עברה האוריס מתיחת פנים, וזו הגיעה לישראל ביולי 2015. ייצורה של אוריס כדגם נפרד הופסק עם תחילת 2019.

חדש, 2016 – 138,400 ש"ח
דצמבר 2016 – 121,900 ש"ח
דצמבר 2017 – 97,300 ש"ח
דצמבר 2018 – 91,450 ש"ח
דצמבר 2019 – 79,500 ש"ח

ירידת ערך לאחר 4 שנים – 43%

1629549
צילום: יצרן

מקום רביעי

1629557
צילום: יצרן

לוי-יצחק – הונדה סיוויק 1.8 ל', האצ'בק, 'קומפורט'  
הדור העשירי של הונדה סיוויק האצ'בק הוצג ב-2016. ביוני 2017 הגיעה הסיוויק לארץ עם מנועי 1.0 ו-1.5 ליטר מוגדשים ותיבה רציפה או ידנית. מפרט אבזור הבטיחות התקני גדול, אבל ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק תקף לכלי רכב שיוצרו אחרי 25.9.2017 (תכנון שונה של כריות האוויר העליונות).

חדש, 2016 – 131,900 ש"ח
דצמבר 2016 – 114,000 ש"ח
דצמבר 2017 – 101,000 ש"ח
דצמבר 2018 – 79,000 ש"ח
דצמבר 2019 – 76,000 ש"ח

ירידת ערך לאחר 4 שנים – 42%

יד2 – מאזדה 3, 1.5 ל', סדאן
הדור שלישי של מאזדה 3 הוצג ב-2013, וביולי 2016 הוכרזה מתיחת פנים שהגיעה לישראל במהלך 2017. לארץ הגיעו גרסאות 2.0 ליטר עם 165 כ"ס ו-1.5 ליטר עם 120 כ"ס, בשתיהן תיבה אוטומטית 6 הילוכים. כעת משווק הדור הרביעי.

חדש, 2016 – 134,000 ש"ח
דצמבר 2016 – 114,000 ש"ח
דצמבר 2017 – 111,200 ש"ח
דצמבר 2018 – 88,900 ש"ח
דצמבר 2019 – 81,000 ש"ח

ירידת ערך לאחר 4 שנים – 40%

1629551
צילום: בני דויטש

מקום שלישי

1629553
צילום: יצרן

לוי-יצחק – סקודה אוקטביה, 1.2 ל', 'אמבישן'
בתחילת 2013 הוצג הדור השלישי של אוקטביה, וזה הוצע בישראל בגרסאות ליפטבק וסטיישן; במרץ 2017 הוצעה אוקטביה לאחר מתיחת פנים; במהלך 2018 הוחלפו גם רוב המנועים באוקטביה (1.5 ל' במקום 1.4 ל'; 2.0 ל' במקום 1.8 ל'; גרסת RS מחוזקת).

חדש, 2016 – 131,800 ש"ח
דצמבר 2016 – 110,000 ש"ח
דצמבר 2017 – 97,000 ש"ח
דצמבר 2018 – 87,000 ש"ח
דצמבר 2019 – 77,000 ש"ח

ירידת ערך לאחר 4 שנים – 39%

יד2 – סיאט לאון (קופרה)
הדור השלישי של סיאט לאון הוצג בתחילת 2013, והגיע לישראל בספטמבר באותה שנה. באוגוסט 2015 הגיעה גרסת קופרה עם מנוע 2.0 ליטר טורבו 280 כ"ס, ובאוגוסט 2016 הגיעה הקופרה עם הספק של 290 כ"ס ונתון של 5.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. הקופרה נמכרה בגרסאות חמש ושלוש דלתות.

חדש, 2016 – 223,100 ש"ח
דצמבר 2016 – 181,800 ש"ח
דצמבר 2017 – 174,200 ש"ח
דצמבר 2018 – 147,000 ש"ח
דצמבר 2019 – 140,630 ש"ח

ירידת ערך לאחר 4 שנים – 37%

1629554
צילום: יצרן

מקום שני

1629556
צילום: יצרן

לוי-יצחק – מאזדה 3, 1.5 ל', 'קומפורט'
חדש, 2016 – 131,000 ש"ח
דצמבר 2016 – 108,000 ש"ח
דצמבר 2017 – 93,000 ש"ח
דצמבר 2018 – 88,000  ש"ח
דצמבר 2019 – 84,000 ש"ח

ירידת ערך לאחר 4 שנים – 36%

יד2 – טויוטה קורולה, 1.6 ל', 'סאן'
קורולה דור 11 הגיעה לישראל ביולי 2013, וביולי 2016 החל שיווקה לאחר מתיחת פנים, שכללה מעט שינויים בחוץ ובפנים – ותוספת מערכות בטיחות עדכניות: בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים.

חדש, 2016 – 127,300 ש"ח
דצמבר 2016 – 110,000 ש"ח
דצמבר 2017 – 100,950 ש"ח
דצמבר 2018 – 87,400 ש"ח
דצמבר 2019 – 80,425 ש"ח

ירידת ערך לאחר 4 שנים – 37%

1629550
צילום: יצרן

מקום ראשון
לוי-יצחק – טויוטה קורולה , 1.6 ל', 'סאן'
חדש, 2016 – 127,233 ש"ח
דצמבר 2016 – 110,000 ש"ח
דצמבר 2017 – 103,000 ש"ח
דצמבר 2018 – 88,000 ש"ח
דצמבר 2019 – 82,000 ש"ח

ירידת ערך לאחר 4 שנים – 36%

יד 2 – סוזוקי  קרוסאובר
סוזוקי קרוסאובר הוצג בראשית 2013 ומשווק כאן מתחילת הרבעון האחרון של 2013 עם מנוע בנזין 1.6 ליטר, 120 כ"ס, ותיבה רציפה או ידנית או רציפה. בתחילת 2017 החל שיווק הדגם לאחר מתיחת פנים. פרט לשינויים בעיצוב החיצוני ובאבזור, לקרוסאובר המעודכן מנוע טורבו-בנזין חדש 1.4 ליטר, 140 כ"ס, והתיבה אוטומטית או ידנית.

חדש, 2016 – 111,000 ש"ח
דצמבר 2016 – 99,150 ש"ח
דצמבר 2017 – 90,500 ש"ח
דצמבר 2018 – 83,170 ש"ח
דצמבר 2019 – 71,800 ש"ח

ירידת ערך לאחר 4 שנים – 35%

1629546
צילום: יצרן
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 6. כתבה מטעה. סיאט וסקודה. רכבים עם תקלות מתקלות

    חיים 8 פברואר 2020, 14:42