רנו הכריזה על דור שלישי של רנו קנגו, המסחרית הקלה שלה. דגם זה הושק ב-1997, הדור השני שלו הוצג ב-2006, ומאז שעלה לדרכים נמכרו ממנו 4 מיליון יחידות. ב-2011 הציגה רנו גרסה חשמלית לקנגו, וממנה נמכרו עד היום 50,000 מכוניות.

בנוסף לקנגו, שתוצע בין השאר ברמות גימור מועשרות הפונות למשפחה ותיוצר בצרפת, תשווק רנו את אקספרס. דגם זהה בבסיסו, אך פשוט יותר, יפנה לציי רכב ולעצמאים בתחילת דרכם, וזה ייוצר במרוקו.

קנגו, כך רנו בהודעה לעיתונות, "תענה על דרישות של לקוחות הרוצים את השילוב הטוב ביותר של מחיר/ביצועים ומעניקה את כושר ההטענה הטוב בקטגוריה".

1636633
צילום: רנו

הפרטים הראשוניים חלקיים, הרכב ישווק באירופה בתחילת 2021 ויגיע לישראל בסופה. 

דגם זה, במהדורה מפוארת יותר, הוא גם מרצדס T קלאס, ממשיכו של סיטאן, ששווק כאן בעיקר לנהגי מוניות. דיימלר הכריזה על דגם זה כבר ביולי 2020, וצירפה להודעה צילום בצללית. 

1636634
צילום: רנו

היכרות ראשונית
עיצובה של קנגו החדשה מוחצן יותר, ובמרכיבים חזית עם אלמנטים של כרום, צידי רכב מפוסלים, כתפיים מודגשות. לקנגו החדשה דלת צד עם מפתח גדול במיוחד, 141.6 ס"מ, שהוא כפול מזה שבדגם הנוכחי ומאפשר הכנסת משטח תקני (יורו-פאלט) בקלות. בתחום ההעמסה, בולט בתוך הרכב חידוש נוסף בדמות מדף עילי אורכי, לחפצים ארוכים, גם לשחרור שטח אחסון.

קנגו החדשה תוצע בשתי גרסאות אורך; לרגילה נפח הטענה של 3300-3900 ליטרים, למוארכת 4200-4900 ליטרים. באקספרס, מציינת רנו, יהיה נפח האחסנה 3300-3700 ליטרים, ובנוסף ישרתו אותה חללי אחסון בנפח כולל של 48 ליטרים. 

1636636
צילום: רנו

רנו לא פרסמה פרטים, אך ציינה כי קנגו החדשה תוצע כמו הדגם הפורש עם מנועי בנזין, דיזל, חשמל ולשניים הראשונים ישודכו תיבה ידנית או אוטומטית. בפועל, מדובר במנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר, טורבו-דיזל 1.5 ליטר, תיבה ידנית עם 6 הילוכים ודו-מצמדית עם 7 הילוכים. 

1636639
צילום: רנו

בתוך הרכב דשבורד, מושבים ומולטימדיה חדשים. בין המערכות מראה המאפשרת לראות בזמן נסיעה את מצב העניינים מאחור, בקרת יציבות לנגרר, בלימת חירום אוטונומית. 

הצהרה
רנו הכריזה כי כל צי המיניוואנים והמסחריות שלה יהיו מחושמל ב-2022.

1636655
צילום: רנו