Aiways (אייווייס), יצרנית הרכב הסינית הצעירה (2017), חשפה את U6 הסדרתי, רכב פנאי קופה קומפקטי (C-SUV) שיתמקם מעל ל-U5. לדגם הסדרתי קדם דגם תצוגה (בכתום, למטה) שתוכנן להיחשף בתערוכת ז‘נבה 2020, אך בגלל הקורונה השקתו נדחתה. 

ב Aiways חושפים בשלב זה פרטים מעטים מאוד על רכב הפנאי החדש. עם זאת, נמסר כי U6 מבוסס על אותה פלטפורמת MAS (קיצור של More Adaptable Structure) של היצרנית עליה מבוסס גם Aiways U5 המשווק בישראל.

פנאי קופה חשמלי מסין:  Aiways U6 2021 החדש נחשף
צילום: Aiways
עיצובו החיצוני של U6 החדש דומה מאוד לזה של גרסת התצוגה, ובהחלט מדובר במופע דרמטי. החזית מזכירה מאוד את זו של U5, אך חלקו האחורי של הרכב משלב מרכיבים שבין קופה לפאסטבק ואלמנטים צבעוניים בחצאיות הצד בתחתית המרכב. כנף אחורית קטנה, חישוקים גדולים (לא נמסר נתון), ידיות מוטמעות בגוף הרכב וגג בצבע שונה משלימים את ההופעה המודרנית-ספורטיבית של רכב הפנאי הזה.

סביבת הנהג שונה באופן משמעותי מזו של U5, והיצרנית מצהירה כי תכננה אותה תוך מחשבה על דור צעיר מוכוון טכנולוגיה וקדמה. הקווים הכלליים ישרים, נקיים ומינימליסטים למדי. פס רוחב משמש כאחד האלמנטים המרכזיים, בתוכו משולבים פתחי המיזוג וגם לוח מחוונים דיגיטלי קטן. כדי להנעים את השהייה ישנה תאורת אווירה עשירה, גם גג שמש פנורמי גדול.

פנאי קופה חשמלי מסין:  Aiways U6 2021 החדש נחשף
צילום: Aiways

במרכז ישנו מסך מולטימדיה ענק (לא נמסר נתון) במבנה צף ”ללא מסגרת“ דרכו מתופעלות מרבית מערכות הרכב. בורר ההילוכים נמצא בחזית הקונסולה המרכזית ועוצב בסגנון בקרי שליטה מסרטי מדע בדיוני. Aiways אינה מפרטת, אך נדמה כי תציע שליטה על מערכת המיזוג מפקדים הממוקמים בסמוך לידית ההילוכים.

 Aiways U6 צפוי להגיע לישראל במהלך השנה הנוכחית.

פנאי קופה חשמלי מסין:  Aiways U6 2021 החדש נחשף
Aiways U6 קונספט | צילום: יצרן