אופל חשפה את גרסת הסטיישן של אופל אסטרה המשפחתית הקומפקטית (סגמנט C) שלה, המכונה 'טורר'. הדור השישי של אסטרה נחשף בחודש יולי האחרון, 30 שנים לאחר חנוכת הדגם, והוא הראשון בשושלת שתוכנן במסגרת PSA שרכשה את אופל ב-2017. כידוע, PSA יצרה עם FCA (פיאט-קרייזלר) את תאגיד הרכב סטלנטיס ב-2021. 

אופל אסטרה 2022 החדשה: עכשיו תור הסטיישן
צילום: אופל

טורר, סטיישן
גרסת הסטיישן של אסטרה מבוססת, כמו ההאצ'בק, על פלטפורמת EMP2 של PSA אותה היא חולקת, בין היתר, עם פיג'ו 308 החדשה. כמוה וכמו אסטרה האצ'בק, גם הטורר מוצעת עם מנועי בנזין, דיזל ובהנעה היברידית-נטענת. בסיס הגלגלים של הטורר עומד על 273 ס"מ, כ-7 ס"מ יותר מזה שבגרסת ההאצ'בק, ואורך המרכב הוא 464 ס"מ, כ-27 ס"מ יותר ממנה אך 6 ס"מ פחות מהטורר היוצאת. 

תוספת הסנטימטרים באה לידי ביטוי בעיקר בחלק האחורי. לטורר חלון גדול יותר בקורה C, כנף אחורית בולטת יותר ומסילות גג קטנות להשלמת המראה. מעבר לכך הטורר דומה-עד-זהה להאצ'בק, ומציגה את המאפיינים העכשוויים בעיצוב של אופל כמו סבכת 'ויזור' מלפנים או גג בצבע שחור (אופציה). 

אופל אסטרה 2022 החדשה: עכשיו תור הסטיישן
צילום: אופל

תצורת הסטיישן כמובן מבטיחה תא מטען גדול יותר – 548 ליטרים בגרסאות ההיברידיות, 608 ליטרים בגרסאות הבנזין והדיזל, זאת לעומת 422 ליטרים בגרסאות הבנזין-דיזל של ההאצ'בק. עם קיפול המושבים (40:20:40) תא המטען יכול לגדול עד ל-1,574-1,634 ל' בהתאמה כאשר המושבים המקופלים יוצרים רצפה שטוחה לחלוטין, כך אופל. 

עוד בצד הפרקטי באופל מציינים רצפה כפולה "חכמה" הזוכה לכינוי 'אינטלי-ספייס' המוצעת כאופציה בתוספת תשלום. לפי אופל ניתן להוריד ולהעלות אותה בקלות ביד אחת, לקבע אותה בזווית של 45 מעלות. בנוסף, אופל מבטיחה מקום אחסון לכיסוי הנגלל בכל מצבי הרצפה, כך שהטענת חפצים גדולים לא תחייב הוצאתו מהרכב. מעבר לכך מיקום ערכת ניפוח הצמיגים מאפשר להגיע אליה דרך מושב הנוסעים מאחור, מבלי לפנות את תא המטען. לבסוף, כאופציה מוצע תפעול חשמלי לדלת תא המטען עם אופציה לפתיחתה באמצעות חיווי רגל וחיישן קרבה.

אופל אסטרה 2022 החדשה: עכשיו תור הסטיישן
צילום: אופל

בפנים, מנועים, ישראל
סביבת הנהג דומה-עד-זהה לזו של ההאצ'בק, כך שגם בה סידור המסכים – לוח מחוונים מוקרן ומסך מולטימדיה, 10 אינץ' בכל אחד – המאפיין את דגמי אופל העכשוויים. גם בטורר תפעול חלק מהמערכות יעשה מחוץ לצג המולטימדיה לשיפור הנדסת האנוש ונוחות התפעול.

מפרט הבטיחות עשיר במערכות מתקדמות וכולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה ושמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית. עוד במפרט, תצוגה עילית ומערך לד-מטריקס עם 168 נורות לד (84 בכל צד). 

אופל אסטרה 2022 החדשה: עכשיו תור הסטיישן
צילום: אופל

היצע המנועים יתחיל במנועי בנזין ודיזל בהספקים של 110-130 כ"ס המשודכים לתיבה ידנית (6 היל') או אוטומטית (8 היל'). בראש ההיצע גרסאות היברידיות-נטענות בהספקים עד 225 כ"ס עם תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.

מלובינסקי, יבואנית דגמי אופל לישראל, נמסר כי סיכויי ההגעה של אסטרה טורר לישראל אינם גבוהים בשלב זה. גרסת ההאצ'בק צפוי להגיע ברבעון הראשון של 2022.

אופל אסטרה 2022 החדשה: עכשיו תור הסטיישן
צילום: אופל