ב.מ.וו הודיעה כי היא פיתחה סוללת ליתיום-יון חדשה ויעילה משמעותית מהסוללות בהן היא עושה שימוש כעת, והן יוצעו בדגמי היצרנית החל משנת 2025. הסוללות נקראות 'דור6', ומאמצות צורת גליל - בדומה לסוללות של טסלה - ולא את הצורה המלבנית המשמשת את ב.מ.וו כיום.

תומס אלברכט, ראש מחלקת Efficient Dynamics של ב.מ.וו, אמר לשבועון הבריטי אוטוקאר: "סוללות דור6 יעניקו לנו טווח של 30% או יותר מדור5 הנוכחי שלנו, אבל לא נעבור טווח של 1000 ק"מ למרות שאנחנו יכולים. אנחנו לא חושבים שצריך טווח כזה ארוך".

זמן הטעינה המהירה (DC) אמור להשתפר גם הוא בעד 30%, כלומר, הסוללות החדשות יוכלו לתמוך בטעינה מהירה במיוחד של כ-270 קילוואט - בדומה לפורשה טייקאן. כמו כן, מעריכים ביצרנית שמארז הסוללות של דור עשוי לשקול כ-10-20% פחות מסוללות דור5 הקיימות, ששוקלות כ-300 ק"ג עבור מארז בינוני.

1000 ק
צילום: ב.מ.וו

השינוי בצורת הסוללות הביא גם לעיצוב חדש של מארז הסוללות כולו, שהינו דק מבעבר ומאפשר תהליך התקנה רב-תכליתי יותר שבו הסוללה הופכת למעשה לחלק בלתי נפרד ממבנה המכונית.

מהנדסי החברה לא ציינו מהו אורך החיים של הסוללות החדשות, אבל אלברכט טען כי: "נכנסת חקיקה שתבטיח את חיי הסוללה. לדוגמה, ארה"ב תדרוש מינימום של 80% ביצועי סוללה לאחר 10 שנים. אנחנו מתפקדים יותר טוב מהרף הזה".

1000 ק
צילום: ב.מ.וו

כדי להתמודד עם הביקוש לסוללות דור6 החדשות, ב.מ.וו מתכננת להקים שישה מפעלי סוללות חדשים בקנדה, סין, אירופה, מקסיקו וארה"ב. אלה ימוקמו בסמוך למתקני ייצור כלי רכב קיימים על מנת לצמצם את צרכי השינוע.

שינויים אלו, הכוללים דחיפה לאנרגיה מתחדשת לחלוטין בכל מתקני ב.מ.וו ואצל ספקי המשנה שלה, אמורים גם להביא להפחתה של 60% בזיהום פחמן דו-חמצני שנוצר במהלך הייצור.

1000 ק
צילום: ב.מ.וו

לטענת היצרנית, יש גם יתרונות פיננסיים בסוללות החדשות, והיא מעריכה שהשינויים בתכנון הסוללה ובתהליך הייצור יביאו לירידת עלויות הייצור בכ-50% - חיסכון אדיר בהתחשב בכך שכיום הסוללה מהווה כ-40% מהעלות הכוללת של כלי רכב חשמליים.

סוללות דור6 ישמשו את כל המותגים של קבוצת ב.מ.וו, החל מרולס רויס ועד מיני, לאחר הצגתן ב-2025.

1000 ק
צילום: ב.מ.וו