נאלצנו לחכות לפרסום התוצאות מיפן כדי שהסיכומים ייעשו, אבל כמעט ולא היה מקום לספק; עם 10.8 מיליון מכוניות שנמכרו ברחבי העולם בשנה שעברה - ולמרות ירידה קלה בהשוואה ל-2023 (-3.7%), טויוטה מוטור - שכוללת אפוא את חטיבת טויוטה, לקסוס, דייהטסו והינו - מקדימה את פולקסווגן, שסיימה עם קצת יותר מ-9 מיליון רישויים. הישג זה, מאפשר לקבוצת טויוטה להישאר בצמרת זו השנה השישית ברציפות.

העמידות של טויוטה איננה מקרית אלא פונקציה של מערכת ההפצה הנרחבת והטכנולוגיה ההיברידית שעומדות לרשותה, שהפכו כמעט לסימן ההיכר שלה. טויוטה נוכחת, במספרים גדולים כמעט בכל היבשות, אבל במיוחד זוכה לדחיפה בזכות רישום מכוניות היברידיות בכל נקודה אסטרטגית. החברה היפנית מסרה 21% יותר מאשר ב-2023 ובכך מבצרת את מעמדה כמומחית היברידית, אחרי שהשקיעה בה והקדישה את כל הבנתה לתחום זה מאז סוף שנות ה-90 עם פריוס אוונגרד (1997) ואשר כיום משרתת 30 מיליון מכוניות.

טויוטה סיימה את 2024 במקום הראשון בעולם
צילום: יצרן

אם נצמצם את המרחקים מעט, נתמקד באירופה, טויוטה מצליחה יותר מהביצועים העולמיים שלה עם 1.2 מיליון רישומים (+3.6%). צרפת, היא המדינה הפופולרית ביותר לרכבי המותג, בגבולותיה טויוטה רשמה בשנה שעברה 140,000 רישויים. טויוטה גם מתהדרת במעמד "המותג הזר" הנמכר בצרפת, כמו גם בתואר המכונית ההיברידית הנמכרת מסוגה (המיוצרת גם בצרפת)  - יאריס קרוס.

בין הנתונים הללו, ראוי להדגיש גם את הביצועים ובכלל את הגדילה המטאורית של לקסוס, שזינקה ב-107% בהשוואה לשנה הקודמת. לקסוס, בזכות רכבי הפנאי, גם בשל קליטה טובה של רכבים יותר נישתיים דוגמת המיניוואן LM, ורכב הפנאי הקטן LBX, סכמה את 2024 עם קרוב ל-860 אלף מסירות עם גידול דרמטי באירופה, אסיה וצפון אמריקה.

די בפרסום התוצאות, על מנת להרגיע את שדרת הניהול כי הדרך שבחרו איננה שגויה; הסבסוד לרכישת מכוניות חשמליות הולך ומתמעט בתקופה שבה צווי הסביבה של האיחוד דורשים הפחתה ממוצעת של לפחות 15% בפליטת המזהמים. בהקשר הזה, הזהירות של טויוטה שלא להתמסר ב-100% לרכב חשמלי מוצדקת יותר מתמיד. 

טויוטה סיימה את 2024 במקום הראשון בעולם
צילום: יצרן

במובן מסוים, המספרים של טויוטה מתיישבים גם עם האסטרטגיה לשנים קדימה, שכן ה-bz4X לא רושם הצלחה גדולה ובמבט הלאה - האורבן קרוזר החדש, מעין סוזוקי ויטארה חשמלי של טויוטה - לא יגיע לכבישים עד תחילת 2026. בינתיים, היברידיות זולות יותר - ופחות מגבילות בפעולתן לעומת רכב חשמלי מלא, תמשכנה להיות חשובות בהורדת זיהום האוויר ועמידה בתקני הסביבה.