במסגרת הדו״ח הכספי למחצית הראשונה של 2025 הודיעה סיאט כי כניסת מותג
קופרה לשוק האמריקאי תידחה אל מעבר לשנת 2030. ההנהלה הסבירה את המהלך כהיערכות לאתגרים בענף הרכב ולשינויים בדינמיקה של השוק. החברה הדגישה כי לא מדובר בביטול אלא בדחייה בלבד, והיא תמשיך לעקוב אחרי תנאי השוק כדי לקבוע את המועד והאסטרטגיה המתאימים ביותר.
קופרה מתכננת לנצל את ההצלחה בשווקים הנוכחיים ולהרחיב את נוכחותה בשווקים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה, כחלק מהאסטרטגיה הגלובלית של המותג להתרחב.
בדו״ח הכספי נרשם מחזור מכירות של כ־7.6 מיליארד יורו – ירידה של 2% לעומת השנה הקודמת – בעוד שהרווח התפעולי צנח בכ־90% ל־38 מיליון יורו בלבד. מספר המסירות נותר יציב והסתכם בכ־302,600 רכבים, עלייה של 1.7% לעומת התקופה המקבילה ב־2024. קופרה מסרה במחצית הראשונה של השנה כ־167,600 רכבים – עלייה של 33.4% לעומת אשתקד.
החברה ציינה ארבעה גורמים מרכזיים שפגעו בתוצאות: שינוי ביחס הדגמים הנמכרים, מכסים על דגם הטוואסקן המיוצר בסין, עליית מחירי חומרי הגלם ותחרות גוברת בשווקים המרכזיים. בנוסף דווח על צמצום זמני בייצור במפעל מארטורל והיערכות למעבר לייצור רכבים חשמליים עירוניים עד 2026.
כל יכול
הדחייה בכניסה לארה״ב מגיעה על רקע עזיבתו של מנכ״ל סיאט־קופרה, וויין גריפית'ס, שהוביל את המותג לצמיחה אך סיים לאחרונה את תפקידו. בה בעת, קופרה שומרת על כוונתה להיכנס לשוק האמריקאי אך נוקטת במשנה זהירות, תוך בחינה מתמשכת של השוק והמתנה לתנאים האסטרטגיים הנכונים.
בישראל מסרה קופרה מתחילת השנה 998 רכבים, ירידה של כ-7.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במהלך החודשים האחרונים חודשו השורות עם כניסתם לאון מחודשת, פורמנטור וכן רכב הפנאי החשמלי
טווסקאן.