בשנת 2015 נחת בישראל רכב הפנאי החדש של יונדאי שחזר לשמו המקורי — יונדאי טוסון. מדובר בדור השלישי לדגם, שהוא אחד הנמכרים בהיצע של היצרנית, אשר בדורו השני שווק באירופה (ובישראל) תחת השם יונדאי iX35. 

לקראת שנת 2018 עבר הדגם מתיחת פנים שכללה עדכונים לחוץ ולפנים, כמו גם שינוי במבחר הגרסאות (בעיקר — הוצאת גרסת ה-1.6 ל‘ מהמבחר). בנוסף, ביונדאי סיפרו על הקשחת מרכב, כיול חדש למערך המתלים ושיפור בעידון. 

כיום יונדאי טוסון 2020 החדש מוצע עם מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי בגרסת הכניסה (אותה בחנו כאן) או עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בגרסאות הבכירות. 

יונדאי טוסון 2020 החדש — חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

בחניה  
עיצוב היה ונותר הצד החזק של טוסון בדורו השלישי. ובכל זאת הקוריאנים פעלו בהתאם למתכון המוכר במתיחות פנים והציגו שבכה עדכנית ואגרסיבית יותר, יחידות תאורה מחודשות ופגושים וחישוקים מעודכנים. החזית יוצרת רושם חסון מבעבר אך אינה בהכרח נאה יותר.  

חידוש מהותי יותר עברה סביבת הנהג, שמקנה תחושה איכותית מבעבר. חלקה העליון עשוי כעת חומרים רכים, וברמת גימור 'עלית' המהודרת משולב דיפון דמוי עור נאה. בראש הקונסולה המרכזית ניצב צג מולטימדיה מקורי — ביחס לחלק מהמתחרים הסידור הזה לא נראה עדכני במיוחד, אבל השיפור בהשוואה לדור היוצא מורגש לטובה. 

יונדאי טוסון 2020 החדש — חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

ריפוד העור ב'עלית' נאה מבעבר ובמכוניות בהן הוא לובש גוון בהיר האווירה נעימה עשירה. ועדין, דיפון הדלתות נראה פשוט וכך חלק מהמתגים. רשימת האבזור בגרסה המהודרת כוללת גם גג זכוכית ומפתח חכם. 

בצד הבטיחותי טוסון שיפר מאוד את הרשימה — בעדכון האחרון נוספה מערכת בלימה אוטונומית ולכל הגרסאות כעת תיקון סטייה מנתיב. ה'עילית' מוסיפה מערכת לניטור שטחים מתים.

מושב הנהג, שמתכוון חשמלית, נוח והתנוחה הגבוהה מעניקה תחושה שמדובר ברכב פנאי גדול. מאחור המרחב טוב, אבל המושב מעט נמוך. תא המטען גדול ושימושי. 

יונדאי טוסון 2020 החדש — חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

בתנועה 
מנוע ה-2.0 ליטר (בנזין, אטמוספרי), מייצר 155 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 11.1 שניות ובתחילת הדרך לטוסון אופי נמרץ. הקצב טוב על מחוץ לעיר אך בעליות או עקיפות התחושה מאומצת. נתוני צריכת הדלק ביום המבחן היו סבירים — 9.9 ק“מ לליטר.  

נוחות הנסיעה נאותה ברוב התנאים, אך יונדאי טוסון אינו מצטיין על שיבושים גדולים. מבחינת התנהגות הטוסון אינו מתיימר להציע תחושה דינאמית במיוחד, אך היכולת מספקת לכל צורך הגיוני. 

יונדאי טוסון 2020 החדש — חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

יונדאי טוסון 2020 — תמורה 
סוד ההצלחה של יונדאי טוסון 2020 החדש טמון בהופעה החיצונית הנאה ובחבילה הכוללת — היכולת והאריזה שופרו תכופות וכיום מדובר ברכב שלם ומוצלח למדי. זה בולט בגרסת הבסיס שמחירה 153,000 שקלים — מחיר תחרותי למדי. ה'עילית' שבחנו עמוסה בכל טוב אך מחירה 174,000 שקלים, וזה מעט גבוה — ביחס אליה גרסה טורבו משתלמת יותר.  

יונדאי טוסון 2020 החדש — חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

יונדאי טוסון 2020 החדש — מחירון ורשימת גרסאות
יונדאי טוסון 2020, מנוע 2.0 ל‘, 'פריים פלוס‘ — 153,000 שקלים.
יונדאי טוסון 2020, מנוע 2.0 ל‘, ’פנורמיק‘ — 166,000 שקלים.
יונדאי טוסון 2020, מנוע 2.0 ל‘, 'עילית‘ — 174,000 שקלים.
יונדאי טוסון 2020, מנוע 1.6 ל‘ (טורבו), ’עילית טורבו‘ — 183,000 שקלים.

יונדאי טוסון 2020 החדש — חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב