MG ZS EV - מבחן דרכים ארוך-טווח (דיווח שלישי) - אוטו

במבחני הדרכים ה"רגילים" שלנו אנו בוחנים את כל ההיבטים העיקריים של שימוש ברכב הנבדק, אבל אין דין יומיים של בילוי עם רכב כדין חיים עם הרכב "שלך". בדיוק כאן נכנסים המבחנים ארוכי הטווח, זו הדרך הטובה ביותר להבין איך זה באמת לחיות עם רכב ביום-יום. ומבחן שכזה הופך להיות רלוונטי ומעניין בהרבה כאשר מדובר ברכב שעדיין מציע משהו שונה ומיוחד בשוק המקומי שלנו - רכב חשמלי הוא עדיין מופע נדיר. בדיוק בגלל זה לקחנו את ה-MG ZS EV החשמלי למבחן. מה היתרונות היחודיים בחיים עם רכב חשמלי? ואיפה מגבלות השימוש של רכב שכזה בישראל 2020? צפו בסרט:

------------------------------------------------------------------------

אני רוצה לפתוח בהצהרה: "שמי דני פרומצ'נקו, ואני אוהב אוטו חשמלי".

זהו, אמרתי את זה קבל עם ועדה. אך לפני שתדונו אותי לחומרה, תרכזו מול ביתי את כל מכוניות הקרב שלכם, בעיקר את אלו עם מנועי הוי 8 בעלי האגזוזים הפתוחים, תשמיצו ותנדו אותי מכל מדיה חברתית,  קראו לפחות את כתב ההגנה שלי. את ההסבר לכך, שאני, חולה הגה מינקותי, שעבורי צליל של מנוע וי 8 אטמוספרי נשמע כקריאת המואזין למוסלמי אדוק, ששאנל חמש מריח לי כרקב מול ריח של בנזין שרוף - התאהבתי במנועים נטולי צליל וריח.

לא, זה לא בזכות הגנת הסביבה. אכפת לי מאוד ממנה, אבל, העולם שהדור שלי משאיר אחריו ממילא מטונף ומזוהם, שילדיי ונכדיי יתקנו את מה שקלקלנו. גם החיסכון הזמני בעלות הדלק לא משכנע אותי כי כמו שכתבתי כבר – הוא זמני, "מחיר הכרות". אין מצב שמדינת ישראל תפסיק לגבות את המיליארדים מהנהגים, זה נוגד את ה-DNA שלה. ברגע בו חלק גדול מתצרוכת הדלק לעבור לצריכת חשמל – תדע המדינה לגבות מכם את מה שלא תגבה מהדלק (מס קילומטרים למשל). זה גם לא הפשטות הנפלאה של מנוע החשמל. מנוע ללא בוכנות שעולות ויורדות תוך בזבוז קולוסאלי של אנרגיה, אלפי חלקים נעים, מערכות של מים לקירור, שמן לסיכוך, מערכת שאיבה והתזת דלק, מערכת הצתה, מערכת סינון רעשים וגזים מזהמים. שלא לדבר על חוסר הצורך בתיבת הילוכים. מה לעשות חברים, מנוע חשמלי פשוט ונכון יותר פיסיקלית  וזול יותר לתחזוקה. אבל, כאמור, מה כל זה מול הגרגור של מנוע בנזין חזק. לא זה מה שכבש את ליבי.

1634737
צילום: מערכת אוטו

ההתמכרות המוטורית העיקרית שלי – היא הנהיגה. אני מכור לצלילים וריחות – אבל מכור הרבה יותר לתחושת האדרנלין שמותז לדם, כשאני משתלט על סוסי פרא באמצעות הידיים האוחזות בהגה והרגליים הלוחצות על הדוושות. בעיקר על דוושת הגז, אופס – התאוצה. וזה שמגיע מדוושת התאוצה של מכונית חשמלית, מה לעשות, ממכר יותר. נקודה.

חווית הנהיגה במכונית חשמלית
ה-MG ZS EV היא לא המכונית החשמלית הראשונה שלקחתי לתקופה ארוכה יותר מיום או יומיים. קדמה לה האי ט'רון של אודי. אבל זו לא חוכמה להתאהב במכונית יקרה, עם שני מנועים גיבורים, הנעה כפולה ואבזור סופר מודרני ומפנק. זה כמו להתאהב באסטון מרטין או פרארי בעולם הבנזין – צפוי ובנלי להפליא. אבל האם ג'י מכונית צנועה, עם מנוע שמספק טיפה יותר מ-140 כ"ס, מאובזרת ברמה שאינה עולה על משפחתית ממוצעת ועם מסך מולטימדייה די מיושן. אין מכונית נוסעים במחיר כזה שעשויה אפילו לדגדג את חדרי ליבי – ובטח שלא לכבוש אותו.

"תראי לי מה את יודעת" אמרתי לה כשיצאתי מסוכנות לובינסקי ברחוב מושביץ בראשון לציון (אני מזכיר את שם הרחוב כי הכרתי היטב את מארק מושביץ ז"ל שהיה הבוס הגדול שלי במקום עבודתי הראשון.)

עם 237 ק"מ על שעון הטווח, לא חששתי לרגע לכוון את חרטומה לנס הרים.

1628209
צילום: רונן טופלברג
  
כבר בעלייה חשתי ביכולותיה ועמדתי גם על מגבלותיה. התאוצה שלה מהממת. בין אם מדובר ביציאה מהמקום (שאינה משחקת שום תפקיד בנהיגה אמיתית), או בתאוצות ביניים. הכוח מיידי, מתפרץ, ככה זה שאין תיבת הילוכים ומומנט הפיתול מגיע כבר עם הלחיצה הראשונה על הדוושה. אין הרבה מקומות בהם ניתן לעקוף בבטחה בעליה לנס הרים – אולם כשנפתחה האפשרות, הלחיצה על דוושת התאוצה הביאה מיידית ל...תאוצה. אין רעש, אין קיק דאון – תאוצה נטו. המגבלה כמובן היא בעליה תלולה במהירות גבוהה, שם מתחילים לחוש במספר הסוסים המוגבל (142), ובכל זאת... מסיימים את העקיפה בזריזות ששום רכב פנאי עם 200 סוסים ויותר היה מסוגל לה. מרשים.

צריך להתרגל לנהיגה באוטו בו המומנט מתפרץ מייד עם הלחיצה על הדוושה. במהירויות נמוכות, צריך להיזהר שלא ללחוץ את דוושת התאוצה עד הסוף! למרות מערכות הבקרה, הצמיגים עשויים לסבסב והרכב יצא לתת היגוי. לחיצה קלה, במינון מדויק – וזה מספיק לגמרי ליציאה מהירה. מדהים, מנוע עם 140 וכמה סוסים, מאתגר את הנהג, למנן בעדינות את הלחיצה על דוושת הנהיגה. ב ע ד י נ ו ת, שמעתם?

נו טוב, אתם בטח אומרים, ישנן מכוניות שהייתי מעדיף לעלות איתן לנס הרים, ולאו דווקא מפלצות כוח וניהוג כ-911 למשל. אבל מול חיה כזו, יש להעמיד מכונית חשמלית עם שני מנועים חזקים המחוברים לשני הגלגלים האחוריים בנפרד. להזכירכם, כרגע מדובר ברכב פנאי קומפקטי וזול.

1628203
צילום: רונן טופלברג

את הכיף הכי גדול שמר לי האם ג'י דווקא בירידה חזרה מנס הרים. כמו שחלק מהקוראים יודע, 'בלימת מנוע' היא מקור חשוב להגדלת טווח הנסיעה של רכב חשמלי, כי בעוד שבמנוע בנזין בלימת מנוע שורפת דלק (במכוניות מודרניות הצריכה נמוכה מאוד עד אפסית), לעומת זאת במנוע החשמלי, היפוך בהזרמת החשמל, גורם למנוע להפוך לדינמו שמטעין את המצברים. יש מכוניות כאלו שעושות את זה באמצעות משוטים בצדי ההגה, המדמים הורדת הילוכים, ויש מכוניות, כמו האם ג'י למשל, בהן הנהג קובע מראש באמצעות מתג, את רמת הבלימה המתבצעת עם הורדת הלחץ מדוושת התאוצה. לרוב, אני ממליץ לנהוג עם הבלימה המקסימלית בעיר ובפקקים ולעבור לבלימת מנוע אגרסיבית פחות בכבישים מהירים. בירידה מנס הרים, בחרתי בבלימה מקסימלית וזה הפך את הירידה לתענוג אמיתי. במקום ללהטט בין דוושת התאוצה ביציאה מסיבוב לדוושת הבלם הנדרשת כדי להכניס את האף לתוך הסיבוב, הדבר נעשה ברוב הזמן באמצעות עזיבה מבוקרת מדוושת התאוצה... זו אומנות חדשה שהיה עלי ללמוד, אבל אחרי שלומדים, זה פשוט כיף!

הגעתי למטה והחלטתי לנסות לעלות שוב, והפעם עם בלימת מנוע חזקה יותר מאשר עליתי בפעם הראשונה – וזה עובד נהדר. לפני כניסה משחררים את דוושת התאוצה ומסובבים את ההגה, האף נכנס לסיבוב ולוחצים בעדינות. זה כיף גדול, משכר וממכר. וכך, למרות שמדובר בהגה כמעט ללא היזון חוזר, ברכב לא קל עם מתלים שאינם ספורטיביים בעליל, מצאתי את עצמי צוחק כמו ילד שקיבל לידיו צעצוע חדש.

1628217
צילום: רונן טופלברג

סיכום ביניים
אני בהחלט ממליץ על רכישת אוטו חשמלי, בעיקר עכשיו שהחשמל ממש זול בהרבה מהדלק. 

אבל, במידה ומדובר באוטו עם טווח כ-250 ק"מ, כדאי לקנת אותו בתנאים הבאים: 1. אתם מתניידים באופן קבוע בטווח יומי של לא יותר מ-100 ק"מ לכיוון אחד. 2. יש לכם נקודת הטענה בבית או במקום העבודה. 3. רצוי אוטו נוסף בבית, במקרה שתרצו לנסוע לטיול ארוך יותר.

כל ההמלצות האלו טובות לעכשיו, כשפריסת נקודות ההטענה המהירה עדיין בבנייה.


לקינוח לקחנו את האם ג'י למבחן תאוצה, מול מכונית בעלת כוח סוס דומה ואחת החזקה ממנה בהרבה. אך על זה אספר לכם בפרק הבא.     

1628219
צילום: רונן טופלברג

--------------------------------------------------------------
חשמל ושקלים - היצע מצומצם, בדרך להתרחב
היצע כלי הרכב המונעים בחשמל בארץ מצומצם למדי, במיוחד אם מחפשים להתחדש ברכב כזה בתקציב נגיש יחסית. בחודשים הקרובים אנחנו צפויים לפגוש לא מעט מכוניות ורכבי פנאי חשמליים בגדלים וטווחי מחיר שונים (פיג'ו 208, למשל). הנה סקירה קצרה על המבחר החשמלי הקיים כיום בישראל עד 200,000 ש"ח.

1. MG ZS EV. רכב הפנאי של MG אשר נמצא אצלנו במבחן ארוך טווח. ל-ZS הספק של 143 כ"ס, טווח נסיעה של עד 263 ק"מ ואפשרות (חשובה!) לטעינה מהירה (80% בחצי שעה). המחיר נע בין 138,888 ש"ח ל-141,111 ש"ח בהתאם לרמת הגימור.

2. GAC GE3. עוד רכב פנאי של יצרנית סינית. זוהי הופעה ראשונה עבור המותג הסיני בישראל. ל-GE3 הספק של 177 כ"ס וטווח נסיעה של עד 309 ק"מ אך הוא מוצע ללא אפשרות לטעינה מהירה. המחיר: 139,000 ש"ח.

3. יונדאי איוניק EV. הגרסה החשמלית של האיוניק נחתה ממש לאחרונה לאחר מתיחת פנים. הסוללות הגדולות יותר מאפשרות לה טווח מירבי של 311 ק"מ ואפשרות לטעינה מהירה של 80% בכ-55 דק'. המחיר: החל מ-160,000 ש"ח.

4. ניסאן ליף. זהו הדור השני של הליף, והוא נחת בישראל לפני קצת יותר משנה. למנוע החשמלי הספק של 150 כ"ס וטווח הנסיעה המירבי עומד על 270 ק"מ. ישנה אפשרות לטעינה מהירה בקצב של 50 קילוואט. המחיר: 165,000 ש"ח.

5. פיג'ו e-2008. הגרסה החשמלית לרכב הפנאי הקטן של פיג'ו נחתה בישראל ממש לאחרונה. ההספק עומד של 136 כ"ס וטווח הנסיעה המירבי על 320 ק"מ - הארוך ביותר בסגמנט. ישנה אפשרות לטעינה מהירה (100 קילוואט) המטעינה 80% בכ-30 דק'. המחיר: 165,000 ש"ח.

6. רנו זואי. הסופרמיני החשמלית של רנו כבר וותיקה למדי (הוצגה ב-2012), אך בשנת 2018 נחתה כאן במהדורה מעודכנת. מחליפתה הוצגה כבר בחו"ל. למנוע החשמלי הספק של 109 כ"ס וטווח הנסיעה המירבי עומד על 306 ק"מ בין טעינות. המחיר: 130,000 ש"ח.


1628213
צילום: רונן טופלברג

--------------------------------------------------------------

דיווח ראשון - דני פרומצ'נקו

אני חייב להודות על האמת. בניגוד לחלק לא קטן מעמיתי, הרכב החשמלי, שנכנס אט אט לחיינו, מרתק אותי. ביסודו ובמהותו זה רכב שאינו מזהם כלל, חסכוני, שקט, מאיץ טוב ופשוט לטיפולים. 

הבעיה של הרכב החשמלי, כמובן, היא בטווח המוגבל שלו, ותחנות טעינה מהירות בפרישה רחבה עדיין אינן בנמצא. 

הרציונל של היום יום
לכן, חשוב היה לי לדעת איך זה לחיות עם רכב כזה ביום יום. איך זה לצאת איתו מהעיר, או לרדת מהכביש לשטח. איך מתכננים נסיעה המכסה יותר קילומטרים מאשר טווח הסוללות שלו, דווקא כאן, בארץ שלא לגמרי ערוכה לחשמול מהיר? 

את כל אלה לא לומדים במבחן, מקיף ככל שיהיה. את אלה לומדים רק במבחן ארוך טווח. מבחן בו אתה (או אני לצורך העניין), חי עם האוטו, משתמש בו יום יום ובודק אותו בכל יום מחדש. 

1634738
צילום: מערכת אוטו

ומדוע למבחן הזה בחרתי ב MG ZS דווקא? הרי יש מכוניות יוקרתיות יותר, מודרניות ומאובזרות יותר. למה לבחור במכונית עממית, שחסרה את כל הפינוקים והיוקרה שאחרות מעניקות למבחן כזה (וגם לבוחן כמובן)?

הסיבה העיקרית היא כי רציתי לבחור ברכב עם פוטנציאל של קהל לקוחות גדול – מכונית משפחתית, רכב פנאי קטן או קומפקטי. רכב שמחירו נע סביב למאה וארבעים אלף שקלים, בעל יכולת לשנע חמישה אנשים על מטענם וטווח נסיעתו סביר.

לא במקרה שני המותגים המציעים דגמים שהם מועמדים למבחן כזה במסגרת התנאים האלו – GAC ו-MG – מגיעים מסין. המעצמה העולה בונה על השלב הבא באבולוציית המנועים, על עידן המנוע החשמלי, כקטר שיהפוך אותה לשחקן דומיננטי גם בתחום הרכב. 

1634737
צילום: מערכת אוטו

ביניהם בחרתי ב-ZS של MG, בעיקר בגלל של-GE3 של GAC אין אפשרות לטעינה מהירה, מה שמגביל מאוד את המבחן עצמו. פשוט, אתה לא יכול לעבור את הטווח המקסימלי לנסיעה הלוך חזור – אלא אם כן אתה מתכנן עצירה ארוכה מאוד בסוף הדרך הלוך. זאת אומרת, אחרי שבחנת וקבעת מה טווח הנסיעה הריאלי במהירות סבירה – חציו פחות 10% שולי ביטחון – זה טווח הנסיעה שלך בכיוון אחד. נקודה. לדוגמה, אם הטווח הריאלי הוא 250 ק"מ, טווח הנסיעה המקסימלי שלך לכיוון אחד הוא כ-115 ק"מ. עשרים ק"מ שומרים כרזרבה, כי אי אפשר לקבל ג'ריקן חשמל אם נתקעת.  

אני רציתי ברכב שיכול להעניק טווח גדול יותר כדי ליצור מבחן מעניין יותר, כזה שמאפשר להגיע למקומות כמו טבריה למשל (הלוך חזור מעל לטווח הריאלי), קריית שמונה או אפילו אילת. וכדי לעשות זאת הייתי חייב במכונית בעלת אפשרות לטעינה מהירה. 

הבחירה נפלה כאמור על ZS EV, רכב הפנאי החשמלי הקטן (B-SUV) של MG, שעבר בימים אלו את רף 500 המכירות. במהלך התקופה הקרובה, נעמיד אותו בלא מעט מבחנים אותם אנחנו נעשה, וגם בידיהם האמונות של מספר נהגים ונהגות. נעביר אותו מבחני טווח מורכבים, מבחן שבילים, מבחני דרכים רגילים וגם... מבחני תאוצה. 

1628218
צילום: רונן טופלברג

החיים אומנם הם לא מאפס למאה, אבל, אנחנו בטוחים שאתם הקוראים רוצים באמת להבין מה המשמעות בפועל של "שיא מומנט הפיתול כבר באפס סל"ד." 

אהבה ממבט שני
ה-ZS נראה טוב מבחוץ, ואינו נופל בעיצובו מרכבי פנאי בגודלו. המדבקות הבולטות בצדי הרכב, אלו שהיבואן מדביק על רכבי ההדגמה שלו – וכאן באות לפאר את העובדה שהוא זכה בחמישה כוכבי בטיחות במבחן יורו NCAP החדש והמחמיר, ולציין את העובדה שהוא 100% חשמלי – מפריעות לי. מנגד, הן מושכות לא מעט מבטים, ואנשים ברמזורים, בחניונים או סתם בפקקים, מתעניינים וגם שואלים. 

בפנים התמונה שונה קצת. עיצוב סביבת הנהג נראה מיושן ביחס למקובל בקטגוריה היום, והחומרים זולים למגע. מסך המולטימדיה פשוט למראה, לא הכי מדויק וזריז בתפעול, וצגי העזר לנהג קטנים מדי לטעמי. הייתי שמח אם טווח הנסיעה שנותר לי היה מופיע בגדול, ומבלי שאצטרך ללחוץ על מתג מיוחד...

1628226
צילום: רונן טופלברג

אבל, בכך מסתכמת הביקורת שלי על תא הנוסעים, ובצד החיובי יש הרבה יותר. התא מרווח, מואר (בין היתר בזכות גג פנורמי גדול המכוסה בזכוכית ובווילון חצי שקוף), הראות החוצה ממש טובה, גם מאחור (משום מה זה לא מובן מאליו, וחלק מרכבי פנאי מקריבים את איכות הראייה לאחור לטובת מראה ספורטיבי יותר). תא הנוסעים שקט, בנוי סולידי והשימוש באבזור נוח, אם-כי לא תמיד במקום סטנדרטי. למשל, המתג המנתק את תיקון הסטייה מנתיב, ממוקם בצדו של מנוף האיתות, ואחרי שמתרגלים מגלים שהוא נוח לשימוש. גם המושבים מלפנים נוחים, ולזה של הנהג תפעול חשמלי.

וסיכום הפרק זה מגלה כי סביבת הנהג הלא-מודרנית הזאת מפתיעה לטובה. האמת היא, שכעת, עם שימוש אינטנסיבי ב-MG, אני מתבאס לעיתים בגלל התפעול המסובך של חלק ממערכות ההפעלה במכוניות מודרניות ויקרות. 

1628206
צילום: רונן טופלברג

בסימן 140
למי שמבקש פרטים טכניים, אמסור רק מספר אחד: 140. ZS EV עולה כ-140 אלף שקלים (ועוד אלף); המנוע שלו מייצר 140 כ"ס (ועוד 3 כ"ס); הוא מגיע בקלות ל-140 קמ"ש. הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות, אבל זה נתון מטעה, מאוד מטעה (פרטים בפרקים הבאים).

מספר נוסף שיש לציינו כאן הוא 5. הגרסה החשמלית של ZS זכתה ב-5(!) כוכבים במבחן הבטיחות האירופאי (טוב באופן משמעותי מאשר גרסת מנוע הבנזין) ולמכונית 5 שנות אחריות.  

נהיגה וטווחים
הדבר המשמעותי ביותר ברכב חשמלי, ולכן גם במבחן אותו הוא עובר – בין אם מבחן יחיד, השוואתי, ארוך טווח - הוא טווח הנסיעה המרבי. זה כמובן הדבר הראשון שיצאנו לבדוק, והתוצאה משעממת למדי.

1628231
צילום: רונן טופלברג

קיבלתי את האוטו מהיבואן טעון במלואו, כאשר על מד הטווח 237 ק"מ; לאחר כל לילה של הטענה מלאה, מראה מד הטווח 237 ק"מ; לאחר כמעט כל נסיעת מבחן בקצב נורמלי, או סתם שימוש רגיל, זה אכן היה טווח הנסיעה בפועל; כלומר, מה שעברתי ומה שנשאר על מד הטווח הסתכמו תמיד בנתון של 230-240 ק"מ.

בתחילה רשמתי כל נסיעה ונסיעה, עד שהבנתי את הפרינציפ: האוטו יודע. אין צורך לעקוב או לייגע אתכם במספרים. בעיר, כשהתנועה צפופה ביותר, הטווח ירד; במהירות שיוט, כשהמהירות יציבה ומתחת ל-80 קמ"ש הטווח יעלה; הטווח ירד כאשר תלחצו חזק יותר על דוושת התאוצה. זה לא שונה מאשר במכונית עם מנוע בעירה פנימית, אלא ששם הטווח פחות קריטי. 

גם בנסיעה הררית. למשל, יציאה מקריית אונו ועלייה לירושלים דרך נס הרים, ומשם חזרה דרך כביש 1 – הטווח שפחת משמעותית בעלייה, חזר לעצמו בירידות. סך הכל, יחד עם השארית, הטווח נותר בתחום המותר – 218 ק"מ. מכובד. בנסיעה מהירה יותר, 120-140 קמ"ש, בכביש 6, הטווח ירד יותר.

1628222
צילום: רונן טופלברג

בנוסף, נסיעה לעכו, המחייבת טעינה בדרך, כללה עצרה לחשמול מהיר ב-M הדרך ליד בית ינאי. לאחר עשרים דקות של טעינה נסענו לעכו וחזרנו ממנה ללא צורך בעצירה נוספת באותה תחנה. 

אוסיף לפרק זה שני פרטים נוספים: האחד, כאשר משתמשים ברכב בנסיעה עירונית, סוללות טעונות מספיקות לשלושה ימים רצופים ללא בעיה; השני, הנהיגה ב-MG מהנה. כן, מהנה. 

אבל על כל אלה, דברים נוספים, ההנאה(!) שבחשמל ומבחני תאוצה, בפרק הבא.

ובנוסף לכך, יש למנות שר שיהיה אחראי אך ורק לבטיחות בדרכים.

1628220
צילום: רונן טופלברג

שווה לשקול גם:

מחיר
107777
החל מ- 1,069 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2673
אחריות
חמש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
431.4
רוחב
180.9
גובה
163.8
משקל
1271
בסיס גלגלים
258.5
נפח תא מטען (ליטר)
448
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1375
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
48

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/50/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
999
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
111
סל"ד להספק מירבי
5200
מומנט מירבי (קג"מ)
16.3
סל"ד למומנט מירבי
1800
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
12.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
180
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
19.2
צריכת דלק - עירונית
12.2
צריכת דלק - ממוצעת
15.7
דרגת זיהום אוויר
12
צריכת דלק - אמיתית
12.7
צריכת דלק - מבחן אוטו
15.9

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
3 כוכבים
בלמים
ABS + EBD
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
אין
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת "מובילאיי" בהתקנה מקומית, מערכת עזר לזינוק בעליה

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסילות גג, תאורת LED יום, ספויילר אחורי, מערכת שמע משודרגת בעלת 6 רמקולים, חישוקי סגסוגת דו גווניים
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם MG ZS
גרסה אמ.ג'י ZS אוט', 1.0 ל' טורבו, NET-UP
מחיר 107777
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 12.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 180
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 15.7
נפח תא מטען (ליטר) 448
דרגת זיהום אוויר 12

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 153. מה קורה עם נירו E בבקה תעשו לו מבחן רכב הוא אמור להיות המהפכה בארץ עם 450 ש"מ טווח

    להיט באירופה 30 ספטמבר 2020, 15:38

  2. 152. כשאתה מתכתב עם שמרן אז "אין עדיין מחליף לביבי" ולרכב חשמלי עדיין "יש קרינה"

    משכיל ליברלי 30 ספטמבר 2020, 15:37

  3. 151. תחנות מועדפות סונול מגדל קניון M בית חרות וקיבוץ עין גדי

    שימי 30 ספטמבר 2020, 15:36

  4. 150. למי שלא שמרן וחושש מחשמלי וקרינה חחח זה רכב מעולה כייפי לנהיגה עף על כל הארץ בלי בעייה עם שתי עצירות קטנות של 20 דק להתרעננות וקפה ממטולה עד אילת

    בעלים מרוצה 30 ספטמבר 2020, 15:35

  5. 149. יש בארץ כרגע הרבה יותר תחנות משיש רכבים חשמליים המצב תענוגלפי משרד האנרגיה העמדות החדשות נפרשו בערים הבאות: תל אביב, עפולה, מודיעין, באר שבע, ראשון לציון, מבשרת ציון, מעלות, שדה בוקר, חדרה, נתיבות, הוד השרון, חולון, יוקנעם, קריית מלאכי, אילת, טבריה, אשדוד, בת ים, קריית שמונה, נצרת, קריית גת, כרמיאל, ירכא, רגבה, בית שמש, פרדס חנה, כפר סבא, שדה בוקר, חיפה, ובקריות.

    דני 30 ספטמבר 2020, 13:54

  6. 148. ממליץ על תחנת הטענה מהירות קיבוץ עין גדי ועל התחנה בקניון M בבית חירות עם שתי התחנות האלה אפשר לכסות את כל הארץ מאילת לנהריה

    אין חשבון דלק 30 ספטמבר 2020, 13:53

  7. 147. שמרנים אף לא יחליפו לחשמלי וגם לא את ביבי הם חיים בפחד כל חייהם פחד משינויים

    בני מניו זילנד הליברלית 30 ספטמבר 2020, 13:45

  8. 146. אנשים לא מפותחים מצחיקים הרכב נהדר מאז הקנייה חסכתי המון על דלק וכמטבן לא מזהם מכסה את כל המדינה עם שתי תחנות הטענה מהירה עצירה לקפה

    סמי 30 ספטמבר 2020, 13:43

  9. 145. שמרו נשאר שמרן תשאר עם ביבי ורכב בנזין

    חחח 30 ספטמבר 2020, 13:42

  10. 142. אפשר כתבה על פג'ו e 2008? שנמצאת כבר בארץ ויש לך טווח 320 קמ

    תודה 29 ספטמבר 2020, 11:14

  11. 141. אני מכסה בקלות את כל הארץ ומטעין רק ב 3 תחנות על צד הכביש

    קניתי MG קולולולו 29 ספטמבר 2020, 10:47

  12. 140. רכב נעים וכייפי הגג הפונרמי והשקט ממכרים החסכון בתדלוקים תענוג

    קניתי לפני שבועיים 29 ספטמבר 2020, 10:15

  13. 139. 124 אתה מפחד רק מעליות או מפחד גם להחליף את ביבי?

    בטח שמרן כבד 29 ספטמבר 2020, 10:15

  14. 138. 137 בכסף שחוסכים על דלק 300 שח אפשר להביא אצלו פיתה עם לבנה

    אין על הדרוזי 29 ספטמבר 2020, 09:57

  15. 137. אין על הדרוזי בקניון M עמדת ההטענה הכי נוחה וטובה בארץ על כביש החוף

    חשמליקו 29 ספטמבר 2020, 09:56

  16. 136. יש כבר כ 600 MG ZS על כבישי ישראל

    אחלה רכב 29 ספטמבר 2020, 09:54

  17. 135. חוויה נהדרת שקט תאוצה מעולה נקי בלי שמן בלי דלק אוויר בריא לנשימה

    קניתי ומבסוט 29 ספטמבר 2020, 09:54

  18. 134. למודאג מעליות קרעת אותי על הבוקר דבר עם אילון מאסק על פתרון חחחחחחחחחחחחח

    איזה בורות 29 ספטמבר 2020, 09:49

  19. 133. כייף שיש חשמל בארץ תחנת קניון M מאוד נוחה על הכביש

    לא מודאג מעליות 29 ספטמבר 2020, 09:48

  20. 132. מתי תגיע יונדאי KONA

    רוצים יונדאי 29 ספטמבר 2020, 09:47

  21. 131. כתבה נהדרת מחכים שתקבל NIRO e

    לנירו 450 קמ טווח 29 ספטמבר 2020, 09:47

  22. 130. 124 אתה מבריק אתה יותר מבריק מאילון מאסק הוא משנה את העולם אתה מקבע את העולם לזיהום ושמרנות

    בטח ביביסט 29 ספטמבר 2020, 09:46

  23. 129. לא צריך להשיב אנרגייה 1 ל 1 הרעיון הוא שלפעמים מפסידים קצת ולפעמים מרוויחים

    אחלה רכב 29 ספטמבר 2020, 09:45

  24. 128. ירידה לא חייבת לבוא מיד אחרי עלייה אבל יש גם ירידות בארץ לידיעת 124

    מדהים השמרנות 29 ספטמבר 2020, 09:45

  25. 127. מצחיק 124 בטוח שדופקים אותו הישראלי המצוי

    חחחחח 29 ספטמבר 2020, 09:44

  26. 125. הבורות אומרת תמשיך להיות "לא פרייאר"

    רק ביבי 29 ספטמבר 2020, 09:44

  27. 123. יונדאי KONA מגיעה לארץ?

    שימי 28 ספטמבר 2020, 12:58

  28. 122. מחכים ליונדאי EV קונה 450 ק"מ

    היונדאי מדהימה 28 ספטמבר 2020, 12:57

  29. 121. בארץ החינוך הוא לשמרנות וזה אסון

    נורווגי 28 ספטמבר 2020, 12:16

  30. 120. יש לזכור שבארץ אנשים רבים חיים בפחדים ומפחדים להחליף לחשמלי

    כמו שמפחדים להחליף את ביבי 28 ספטמבר 2020, 12:16

  31. 119. התחנה ב M אחלה 20 דק פיתה עם לבנה מומלץ

    אחלה הפסקה 28 ספטמבר 2020, 12:15

  32. 118. אחרי שנים אפשר להחליף בטרייה מי שרוצה

    או למכור 28 ספטמבר 2020, 12:14

  33. 117. עולה על בנזין התחנה ב M אחלה בחירה כי זה על הכביש כמו תחנת דלק

    כתבה מועילה 28 ספטמבר 2020, 12:13

  34. 116. זה רכב נהדר פשוט כייף ובעתיד יגיען רכבים עם 400 ו 500 קמ

    רק חשמלי 28 ספטמבר 2020, 12:11

  35. 115. מה קורה כשלא משתמשים בפלאפון שבועיים???

    כלום מלבד בורות 28 ספטמבר 2020, 12:11

  36. 114. הבורות לא נגמרת את אקסטרא המאמץ בעלייה מקבלים חזרה בירידה כשמפיקים מבלימה חשמל

    לא לבנטין כן פרייאר לא חשדן שמרן 28 ספטמבר 2020, 12:10

  37. 112. קנו כזה לביטחון בעיריית רשלצ זה מעולה

    קבט 27 ספטמבר 2020, 18:40

  38. 111. אחלה רכב! חוסך זיהום וחוסך כסף

    נוסע בכל הארץ 27 ספטמבר 2020, 18:40

  39. 110. כייף נקי שקט בלי טיפולים

    ממליץ 27 ספטמבר 2020, 18:39

  40. 109. 510 קמ מחכים ל GAC AION S

    מתי מגיעה? 27 ספטמבר 2020, 18:36

  41. 108. זה הרכב הטוב בארץ כרגע הפג'ו גם אחלה אבל יקר מידי

    EV 27 ספטמבר 2020, 18:34

  42. 107. לך תשווה את ישראל לנורווגיה

    חייבים לשפר את החינוך 27 ספטמבר 2020, 18:34

  43. 106. הקהל בארץ פרימיטיבי עדיין שואל "יש קרינה" ?

    ועדיין מצביע "רק ביבי" 27 ספטמבר 2020, 18:33

  44. 105. מאוד רוצה חשמלית השאלה מה עם הקרינה??

    ירון 27 ספטמבר 2020, 17:50

  45. 104. רכב מעולה נמכרו כבר יותר מ 500 רכבים

    עומד בתור 27 ספטמבר 2020, 13:26

  46. 103. לא מבין מי שקונה היום בנזין חדש

    ממש בורות 27 ספטמבר 2020, 13:26

  47. 102. ל 101 בקרוב גם לפז ותוכל לשתות קפה ב יילו

    פזגז 27 ספטמבר 2020, 13:26

  48. 101. יש לסונול 18 תחנות EV קל להסתדר

    שתיתי קפה ב במנטה 27 ספטמבר 2020, 13:25

  49. 99. רכב מעולה קל להגיע לכל נק בארץ רק להכיר את עמדות ההטענה

    נהג לא שמרן 27 ספטמבר 2020, 13:22

  50. 97. יש הטענה מהירה ליד הכנרת בסונול

    אחלה רכב 27 ספטמבר 2020, 11:53

  51. 96. כתבת וידאו איכותית

    תודה 27 ספטמבר 2020, 11:53

  52. 95. בקרוב תגיע Aion S 500 קמ טווח

    רק חשמלי 27 ספטמבר 2020, 11:51

  53. 94. הכתבת וידאו נהדרת כמו בחו"ל

    רץ לקנות 27 ספטמבר 2020, 11:50

  54. 87. תעשו כתבה על יונדאי איוניק EV

    צבי 23 ספטמבר 2020, 18:56

  55. 86. רכב מדהים משאיר אבק לבנזין

    גדי 23 ספטמבר 2020, 18:55

  56. 85. בנזין זה לפרייארים רק חשמלי

    MG או GAC 23 ספטמבר 2020, 18:54

  57. 84. סונול ופז מקימות עמדות טעינה מהירות

    רכב כייפי לאללה 23 ספטמבר 2020, 18:51

  58. 82. רכב אש הכי טוב בארץ

    נוסע ונהנה 23 ספטמבר 2020, 06:36

  59. 80. זה החשמלי הטוב בארץ כרגע

    לא לבנטין 22 ספטמבר 2020, 06:18

  60. 78. כל כך הרבה תגובות של ממש בעד, בדיחה של אנשי שיווק

    אריק 19 ספטמבר 2020, 16:13

  61. 76. רכב פצצה גם הזואי מדהימה

    300 קמ 16 ספטמבר 2020, 18:08

  62. 75. 18 תחנות סונול EVI

    תבדקו 16 ספטמבר 2020, 18:08

  63. 74. ממליץ בחום זול שקט ויש תחנות בכל מקום

    צבי 16 ספטמבר 2020, 18:07

  64. 73. זב רכב מדהים חצי שעה הטענה בסונול

    עף על כל הארץ 16 ספטמבר 2020, 18:07

  65. 72. יש עמדו בתחנות סונול כל הארץ

    רכב מדהים 16 ספטמבר 2020, 18:06

  66. 71. סוף סוף כתבה מתקדמת איכותית

    כל הכבוד 16 ספטמבר 2020, 18:05

  67. 70. 140,000 ש"ח לרכב שלא יכול להגיע לאילת!!!

    אפי 16 ספטמבר 2020, 10:01

  68. 67. מה קורה עם טווח סוללה אחרי כמה שנים ומי יקנה אותו ?

    אפשר למכור אותו בסוף ? 15 ספטמבר 2020, 17:09

  69. 63. למה מקשים על טסלה בארץ זה מירי רקב? למה אין כתבות?

    חובב EV 5 ספטמבר 2020, 18:34

  70. 62. אבל מזרח תיכון זה בבונים שמרנים מצביעים ביבי ופוחדים מקרינה

    שמרן הלכתי 5 ספטמבר 2020, 17:56

  71. 61. שלובינסק יביאו גם את רנו K ZE יותר זולה ויותר טובה

    צביקה 5 ספטמבר 2020, 15:51

  72. 60. תכתבו על רנו K ZE החשמלית הכי זולה

    אחלה אוטו 5 ספטמבר 2020, 15:50

  73. 56. אולי תשימו בת"ז של הרכב את הדגם הנכון?

    אני 3 ספטמבר 2020, 16:48

  74. 55. EV עממית שווה ביותר

    מומלץ 3 ספטמבר 2020, 09:32

  75. 54. ה EV לכ המשפחה של ישראל

    חבל שאין טסלה 3 ספטמבר 2020, 09:31

  76. 53. ממליץ בחום הקנייה הטובה ביותר שעשיתי השנה

    סמי 3 ספטמבר 2020, 08:28

  77. 52. אחלה רכב ותחנות ציבוריות ריקות בלי תור

    שווה 3 ספטמבר 2020, 08:27

  78. 51. תענוג לא זוכר מה זה בנזין

    דוד המלך 3 ספטמבר 2020, 08:26

  79. 43. מי שקונה היום בנזין פרייאר

    MG אוטו פצצה 2 ספטמבר 2020, 15:15

  80. 42. לישאלים לא אכפת מזיהום החינוך שלהם עולם 3 כמו בהודו

    בעצם בהודו יש יותר EV 2 ספטמבר 2020, 15:11

  81. 41. הרכב נהדר אפשר להגיע לכל הארץ בקלות

    תודה ל MG 2 ספטמבר 2020, 15:07

  82. 40. תכתבו על סקודה אנייק

    אחלה אוטו 2 ספטמבר 2020, 15:06

  83. 39. מחכה לנירו EV בגלל הטווח

    400 ק"מ 2 ספטמבר 2020, 15:04

  84. 38. כרגע האופציה החשמלית הטובה בארץ

    שלום 2 ספטמבר 2020, 15:04

  85. 37. אוטו אש מבסוט עליו פרייאר מי שצורך בנזין

    גדי 2 ספטמבר 2020, 15:03

  86. 29. אחלה אוטו פרייאר מי שקונה בנזין רק EV או הייבריד

    טסלה 3 1 ספטמבר 2020, 22:16

  87. 28. בארץ עדיין שואלים אם יש קרינה לא? חחח איזה שמרנות במזרח התיכון חחחחח

    גר בקליפורניה 1 ספטמבר 2020, 21:55

  88. 27. סוף סוף EV לא לעשירים

    קורח 1 ספטמבר 2020, 21:54

  89. 26. כרגע זה ה EV הכי שווה בארץ

    דניאל 1 ספטמבר 2020, 21:54

  90. 25. הרכב הכי שווה בארץ כרגע עד שיגיע סקודה אנייק

    שומכאר 1 ספטמבר 2020, 21:48

  91. 24. מה עם טסלה?

    דני 1 ספטמבר 2020, 21:47

  92. 23. מחכה לנירו EV 400 קמ ואז קונה

    אין על חשמלי 1 ספטמבר 2020, 21:47

  93. 22. רכב פצצה ותענוג שהשמרנים מוציאים 300 שח לטנק דלק

    פסיכים זה עולה 40 שח 300 קמ 1 ספטמבר 2020, 21:46

  94. 21. יש תחנות בים המלח בכושי רימון בצפון מזמן כבר יש

    לא מתקדמים 1 ספטמבר 2020, 21:44

  95. 20. רק מצביעי ביבי וש"ס השמרנים יקנו EV חחחחחחחח

    ארנולד שוורצנגר 1 ספטמבר 2020, 21:43

  96. 19. ישראלים בכלל לא מכניסים לשיקולים איכות הסביבה החינוך בזבל

    מידל איסט 1 ספטמבר 2020, 21:42

  97. 18. תביאו סקודה אנייק עם טווח 400 קמ או נירו EV

    טווח גדול 1 ספטמבר 2020, 21:40

  98. 16. החינוך בארץ בקרשים לכן כולם שמרנים זה לא נורווגיה פה

    אילון מאסק 1 ספטמבר 2020, 20:12

  99. 15. כרגע ה EV הכי פרקטי בארץ

    אחלה אוטו 1 ספטמבר 2020, 20:11

  100. 14. יש כבר עמדות טעינה בכל הארץ סתם שמרנים

    ליברל מצביע גנץ 1 ספטמבר 2020, 20:11

  101. 13. זה רכב מעולה רק אדיוט קונה היום בנזין חדש ומזהם את כדהא

    גרטה 1 ספטמבר 2020, 20:10

  102. 12. בארץ שמרנים כבדים רק בייב מפחדים להחליף לחשמלי

    כמו ערבים 1 ספטמבר 2020, 20:09

  103. 5. תנו לזה עוד כמה שנים אל תהיו שפן נסיון

    אבני 1 ספטמבר 2020, 14:54

  104. 3. הבנו, הרכב נטען מהחזית... אפשר עוד תמונות?

    חח"י 1 ספטמבר 2020, 14:41