מיצובישי ASX 2021 המחודש: גרסאות, רמות גימור, מחירון
מיצובישי ASX, אוטו', 'אינטנס' – 136,000 שקלים
מיצובישי ASX, אוטו', 'אינסטייל' – 139,000 שקלים
מיצובישי ASX, אוטו', 'פרמיום' – 148,000 שקלים

ASX הוא אחד משלושה דגמי פנאי קומפקטיים של מיצובישי החולקים אותה רצפה שהוצגה עוד ב-2006 ושירתה גם את לאנסר; הנוספים הם אאוטלנדר הפורש, אקליפס קרוס. 

ASX הושק ב-1991, הדגם הנוכחי הוא הדור השלישי שהוצג ב-2010, ומאז עבר שתי מתיחות פנים. האחרונה הוכרזה בתחילת 2019 והיא המשמעותית יותר. מהדורה מחודשת זאת משווקת בישראל מאז נובמבר של אותה שנה.

אורך בסיס הגלגלים הוא 267 ס"מ, ואורך הרכב 437 ס"מ. מרווח הגחון קטן ב-2.5 ס"מ ל-19 ס"מ. חטיבת הכוח, על אף הדמיון בנתונים, חדשה לדגם ומקורה באאוטלנדר ובאקליפס קרוס העדכניים יותר.  

מיצובישי ASX 2021 המחודש – חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בעמידה 
כאמור, ASX הוא דגם ותיק, אך למעט מספר פריטים קטנים, עיצובו החיצוני אינו מסגיר את גילו. הגרסה המחודשת מעוצבת בהתאם לקו העיצוב העכשווי של היצרנית, וכמו בדגמי הפנאי האחרים, אאוטלנדר ואקליפס קרוס, גם ב-ASX רכיבים רבים המצופים בניקל, ואלה, יחד עם יחידות לד חדשות ומודרניות, מעניקים הופעה עכשווית. 

סביבת הנהג, למרות העדכון שעברה, מעט מיושנת, והחומרים עדיין פשוטים למדי. הנדסת האנוש טובה וכך גם איכות ההרכבה. האבזור נאה ומעשיר את האווירה בפנים.

מיצובישי ASX 2021 המחודש – חוות דעת
צילום: איתמר רותם

המרחב מאחור מספק בהחלט, מרווח הברכיים טוב ומרווח הראש בינוני. נפח תא המטען, 393 ליטרים, סביר בלבד, אך יספק את צרכיה של משפחה, גם ביציאה לטיולים. תא המטען שימושי ויעיל בזכות ווי עגינה, תאורה ותאי אחסון בצדדים. 

במפרט האבזור, בין השאר, תאורת לד מלאה, חישוקי "18, בקרת אקלים, שמשות כהות מאחור. במפרט הבטיחות: בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אוטומטי.

מיצובישי ASX 2021 המחודש – חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בנסיעה  
המנוע, כאמור, חדש ב-ASX. זהו מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר המייצר 150 כ"ס ו-19.9 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים רציפה שיש לה שישה יחסי העברה קבועים, וגם היא חדשה לדגם זה. היכולת של יחידת ההנעה החדשה דומה לזו הקודמת, והביצועים בהחלט מספקים. עם זאת, מכיוון שהמנוע אטמוספרי, כדי לקבל את שיא המומנט צריך להביא את אותו לסל"ד גבוה, ומשם ועד שיא ההספק הוא רועש. צריכת הדלק של יחידת ההנעה החדשה טובה במעט מזו של הקודמת, ובמבחן הייתה 11 ק"מ/ל'.

ל-ASX מתלים נוקשים יחסית. עם זאת, נוחות הנסיעה סבירה בעיר, ומשתפרת מחוצה לה בצורה מוחשית. בידוד הרעשים לא מוצלח במיוחד, בתא הנוסעים נוכחים רעשי המנוע כאשר הוא בסל"ד גבוה, רעשי רוח ובעיקר רעשי כביש.

מיצובישי ASX 2021 המחודש – חוות דעת
צילום: איתמר רותם

המתלים הנוקשים תורמים ליכולת דינמית טובה יחסית. היכולת בשבילים, על אף צמצום מרווח הגחון ביחס לדור הקודם, עודנה נאה.

לסיכום 
מתיחת הפנים שיפרה את ASX, בזכות פריטים חדשים, יחידת כוח עדכנית והעניקה לו חזות עדכנית. דגם זה מוצע ברמת מחירים הנמצאת בצד המוזל של דגמי הפנאי הקומפקטיים, אלא שגם שם נמצאים מספר מתחרים, חלקם חדש בבסיסו.

מיצובישי ASX 2021 המחודש – חוות דעת
צילום: איתמר רותם