שוק הרכב הישראלי ממשיך במגמת הירידה, עם 188,549 מכוניות חדשות שנמסרו בשבעת החודשים הראשונים של השנה, 3% פחות מבתקופה המקבילה אשתקד. לפי נתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב, בחודש יולי השנה נמסרו 25,452 מכוניות, ירידה קלה מ-25,836 בחודש המקביל אשתקד.
שיאנית המסירות - בחודש החולף ומתחילת השנה - היא
יונדאי. היצרנית הקוריאנית מסרה 4,097 יחידות ביולי ו-29,510 מראשית השנה, צמיחה של 7%. חברת הבת שלה,
קיה, מציגה ירידה קלה של כאחוז השנה, עם 24,344 יחידות - מהן 3,485 ביולי.
את רשימת שלוש היצרניות הגדולות סוגרת
טויוטה, שמסרה 2,501 יחידות ביולי ו-19,234 מתחילת השנה. הנתון האחרון מבטא ירידה של 10% לעומת ינואר-יולי 2017.
מבין עשר היצרניות הגדולות, את הצמיחה המרשימה ביותר רושמת
מיצובישי - 19%. הירידה הגדולה ביותר נרשמת לחובת
סוזוקי, שמסרה השנה 12% פחות מכוניות מאשר בינואר-יולי 2017.
יוקרה - אודי מובילה
מבין יצרניות רכבי היוקרה,
אודי ממוקמת השנה ראשונה - עם 3,156 יחידות (ירידה של 8%), מהן 481 נמסרו ביולי.
מרצדס שנייה עם 2,940 השנה ו-247 ביולי (מהן 47 מסחריות), ירידה שנתית של 3%.
ב.מ.וו שלישית עם נתון דומה לאשתקד - 2,330 יחידות (ירידה של חצי אחוז), מהן 310 נמסרו ביולי.
את רשימת חמש יצרניות היוקרה גדולות סוגרות השנה
וולוו (רביעית עם 1,056 יחידות, 22% יותר מ-2017) ו
לקסוס (961, 15%+). בחודש יולי וולוו מסרה 145 יחידות, לעומת 180 ללקסוס.