סיכום מסירות רכב, חודש יולי: צ'רי בצמרת הטבלה

בחודש יולי נמסרו כ-25,000 מכוניות, עלייה של כ-45% בהשוואה לחודש שקדם, כ-2% יותר מאשר בתקופה זו אשתקד. סין מתקרבת ל-30%, ההיברידיות-נטענות עברו 10%

לאחר חודש יוני בו נמשכה המערכה כנגד איראן במשך שבועיים, מה שהביא לירידה גדולה בהיקף המסירות (כ-17,000 יחידות), חזר השוק ביולי להיקף האופייני בחודשים האחרונים העומד על כ-25,000 מכוניות – כך לפי הנתונים שפרסם איגוד יבואני הרכב*.

בחודש יולי נמסרו 24,730 מכוניות – 44% יותר מאשר ביוני 2025, לסך כולל של 184,396 מכוניות, עלייה של 2.3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אז עשרה חודשים במלחמה בעזה ומצב החירום בצפון. 


1712143צילום: מערכת אוטו

מגמות

כלל השוק. לאחר שבעה חודשים, עם מסירות גדולות במיוחד בינואר, והתייצבות בהמשך על כ-25,000 יחידות, ולאחר ירידה בגלל המלחמה נגד איראן, השוק חוזר להיקפים המוכרים. 

רכב מחושמל. היקף המסירות של רכב מחושמל נמצא כבר מזה ארבעה חודשים מעל 50 אחוזים, מתקרב ל-55%. בזכות עלייה ברכישת רכב היברידי־נטען. נתח השוק של רכב חשמלי לאחר החודש השישי עומד על 16.2% (מתחילת השנה מ-15% ועד 16.4%) – ירידה משמעותית ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אז 24.5%. הרכב ההיברידי-נטען חצה את סף ה-10%. 

1712135צילום: מערכת אוטו

מקורות ייצור. נתח השוק של רכב מסין ממשיך לגדול, מתקרב מאוד ל-30% (כ-22% לפני שנה), למרות הירידה במסירות רכב חשמלי – גם לאחר שההיברידי־נטען עלה מאוד, גם עם הצלחה במנועי בעירה פנימית.  

מותגים

מתוך עשרת המותגים המובילים, ארבעה מסין – ושניים משפרים מיקום ביחס לחודש הקודם: צ'רי, ג'אקו; הראשונה עוקפת את מספר 4 הקבוע (בהפרש זניח) בזכות מספר המסירות הגבוה ביולי. הפער בין יונדאי טויוטה ובין השאר גדול מאוד, וזה ביניהם זניח גם החודש הזה. כל ארבעת הראשונים מסרו יותר מ-2000 יחידות, מהחמישי הפער גדול. גם לאחר יולי, כל עשרת המותגים שגדלו עלו בשיעור גדול מזה של הגידול בשוק. קיה, מאזדה ו-BYD ירדו ביחס לשנה שעברה. 

1712132צילום: מערכת אוטו

*נתוני המסירות מתייחסים רק לרכב במשקל עד 3.5 טון המשווק על־ידי יבואני המותגים בישראל, ואינם כוללים נתוני מסירות של יבוא מקביל, זעיר או אישי. 

מעבר לעשירייה

אלה המסירות של חמשת המותגים במקומות 11-15 בינואר-יולי 2025 (בסוגריים: נתוני ינואר-יולי 2024): סיאט – 4834 יחידות (6136 יח'); מיצובישי – 4672 יחידות (7296 יח'); אקספנג – 4468 יחידות (1342 יח'); סוזוקי – 3219 יחידות (5650 יח'); סיטרואן – 3098 יחידות (4060 יח'). 
 

רכב מחושמל, גם מותגים

נתוני המסירות של הרכב המחושמל בישראל נרשמים מאז 2023 על־ידי אגף הרישוי לפי סוגי הנעה: חשמל; היברידי־נטען/בנזין ודיזל; היברידי רגיל. בניגוד למגמה העקבית בחמש השנים האחרונות של עלייה בהיקף המסירות של רכב חשמלי, ב־2025 נרשמה ירידה משמעותית של 26.7% במספר המסירות, מנתח שוק של 24.5% ל־16.2%. עם זאת, אלה נתונים טובים (בקצת) מאשר בתחילת השנה.

1712133צילום: מערכת אוטו

לאחר שנתיים של ירידה, נרשמת עלייה משמעותית במסירות רכב היברידי־נטען, בעיקר בגלל ההיצע החדש בתחום המגיע מסין – והיא גדולה מאוד. נתח השוק של מכוניות בהנעה היברידית־נטענת גדל באופן ניכר ובשיעור של 3.5 – החודש עבר את רף ה-10% מכלל השוק – של כלל הרכב המחושמל. 

בדגמים החשמליים, אקספנג רושמת גידול נכבד, גם במיקום, קרובה מאוד למובילה מזה שנתיים BYD שירדה באופן משמעותי ביותר. טסלה, לפני 3 חודשים במקום ה־11 עם 511 יחידות, כעת כבר רביעית 3211 יחידות, – ולראשונה מסרה יותר מאשר בשנה שעברה. MG לא מסרה ביולי רכב חשמלי. 
 

חמש ארצות הייצור המובילות – ינואר-יולי 2025 (מול ינואר-יולי 2024)

מאז תחילת 2024 סין היא יצואנית הרכב הגדולה בישראל, מקדימה את דרום קוריאה שהייתה במעמד זה יותר מעשור. נתח השוק של מכוניות מתוצרתה הגיע ל־23.4% בסופה, ומגמת הגידול העקבי ממשיכה גם לאחר מחצית 2025 – כעת קרוב מאוד ל-30%.

1712134צילום: מערכת אוטו

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.