קיה סלטוס 2025

קיה סלטוס 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

קיה סלטוס, 2.0 ל', אוט', LX Plus 2025

  • רקע כללי

    קיה סלטוס הוא אחד מארבעה דגמי פנאי קומפקטיים בגודל קרוב שמייצרת קיה – לצד ספורטאז', נירו ואקסיד.

    הסלטוס ממוקם בהיררכיה המשפחתית בצד הפחות יקר בקטגוריה ופונה בעיקר לשוק האמריקאי, באמצעות ממדים, עיצוב ומפרט ייעודיים לטעם הצפון-אמריקאי.

     

    הסלטוס מוצע עם מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר המייצר 149 כ"ס ו-18.3 קג"מ, אשר משודך לתיבה אוטומטית רציפה.

     

    השיווק בישראל החל ב-2020, ובמהלך 2023 נחתה בארץ גרסה מחודשת לאחר שהרכב עבר מתיחת פנים. במסגרת מתיחת הפנים, בוצעו שינויים בחזית ובאחוריים: מלפנים עיצוב מחודש לסבכה ושילוב תאורה חדשה ובולטת יותר, ויחד עם יחידת פגוש עדכנית אלה יוצרים מראה חסון יותר.

    קווי התאורה שונו מאחור וכעת הם עדכניים יותר.

    סביבת הנהג שודרגה, כעת עם צג מולטימדיה גדול ורחב ("10.25, כולל ממשקי סלולרי) המשתלב במחוונים מוקרנים חדשים, ובמערך תפעול לבקרת האקלים.

  • עיצוב ונוכחות

    לקיה סלטוס עיצוב מכוון שטח, שמעניק לו חזות קשוחה ונוכחות מרשימה יחסית לממדיו.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מעניקה אווירה עדכנית בזכות משטח אחד עליו מותקנים שני המסכים – לוח המחוונים ומערך המולטימדיה. החומרים באיכות מעורבת, ההרכבה והגימור ברמה טובה והאבזור נאה. מושב הנהג צר יחסית ולא ממש נוח, במיוחד בנסיעות ארוכות. הכניסה לאחור נוחה, הספסל מוצלח והמרחב נדיב. תא המטען גדול – 468 ל' – ובעל מבנה פשוט אך שימושי.
  • מנוע וביצועים

    על הנייר נתוני המנוע צנועים – 149 כ"ס ו-18.3 קג"מ בלבד – אך השילוב עם תיבת ההילוכים הרציפה מייצר יחידת כוח יעילה ומוצלחת להפתיע. הסלטוס פחות זריז ממתחרים עם מנועי טורבו, אך הכוח כאן מוגש באופן לינארי ונעים ומספק בכל מצב למעט עומס ממש גבוה.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    במבחן דרכים מאומץ קיבלנו נתון ממוצע של 12 ק"מ לליטר, נאה למדי.

    • נפח מיכל דלק
      50 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      15
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה מאוד ברוב התנאים ורק שיבושים גדולים יפגעו בשלוות הנוסעים. לכך מצטרפת גם רמה טובה של בידוד רעשים (מנוע, כביש ורוח) ליצירת נסיעה נעימה ונינוחה - גם בטיולי שבילים. התנהגות הכביש מאוזנת ובטוחה, אך הוא אינו מעודד נהיגה דינאמית מהירה.
  • תמורה למחיר

    המחיר כבר לא אטרקטיבי כמו בתחילת דרכו של סלטוס בארץ והתייקר עם השנים – אך עדיין מדובר בתמורה טובה ביחס לסגמנט.
  • גרסאות ורמות גימור

    קיה סלטוס משווק בישראל בגרסה אחת – 2.0 ל', אטמוספרי, 149 כ"ס – ובשתי רמות גימור:

     

    LX פלוס ופרימיום. רמת 'LX' פלוס כוללת: חישוקי 17 אינץ', מערכת מולטימדיה עם צג 8 אינץ' וממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, כניסה והנעה ללא מפתח כולל הנעה מרחוק, חימום מושבים קדמיים, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חניה אחוריים, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

    רמת 'פרימיום' מוסיפה גימור פנימי מהודר יותר, ריפוד המשלב דמוי עור ובד, מולטימדיה עם צג 10.25 אינץ' וניווט 'וייז' מובנה, פתחי מיזוג מאחור, תאורת אווירה ואפשרות לצביעה דו-גונית בתוספת תשלום.

  • בטיחות

    מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה וניטור אקטיבי של שטחים מתים, וברמת האבזור 'פרמיום' גם מניעת תאונה בצומת ובקרת שיוט אדפטיבית. הסלטוס טרם נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP, משום שאינו משווק במערב אירופה.
  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    קיה סלטוס הוא רכב פנאי יעיל ונינוח למשפחה.

קיה סלטוס שאלות ותשובות

קיה סלטוס נמכר במחיר החל מ-164,900 ש"ח עבור רמת גימור LX Plus ו-167,990 ש"ח עבור רמת גימור פרימיום.
עלות הביטוח המקיף משתנה לפי גיל הנהג, ותק ואזור מגורים. בממוצע, הביטוח נע בין 3,500-5,500 ש"ח בשנה. מומלץ להשוות מחירים בין חברות הביטוח השונות.
קיה ישראל מציעה מדי פעם מבצעי מימון עם ריבית מופחתת. יש לבדוק עם יבואן קיה על מבצעים עדכניים. המימון הסטנדרטי נע בין 4-7% בהתאם לתנאי הלקוח.
לפי נתוני שוק יד שנייה, קיה סלטוס מאבד כ-15-18% מערכו בשנה הראשונה ו-8-12% בשנים הבאות. השווי נשמר יחסית טוב בהשוואה לרכבי הקטגוריה.
טיפול שנתי סטנדרטי עולה כ-800-1,200 ש"ח במוסך מורשה. כולל החלפת שמן, פילטרים ובדיקות בטיחות. טיפולים גדולים (20,000-40,000 ק"מ) עולים 1,500-2,500 ש"ח.
קיה סלטוס משווק בישראל בגרסת מנוע אחת, 2.0 ל', אטמוספרי, 149 כ"ס, ובשתי רמות גימור. רמת 'LX פלוס' כוללת: חישוקי "17, מערכת מולטימדיה עם צג "8 וממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, כניסה והנעה ללא מפתח כולל הנעה מרחוק, חימום מושבים קדמיים, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה אחוריים, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. רמת 'פרימיום' מוסיפה גימור פנימי מהודר יותר, ריפוד המשלב דמוי עור ובד, מולטימדיה עם צג "10.25 וניווט 'וייז' מובנה, פתחי מיזוג מאחור, תאורת אווירה ואפשרות לצביעה דו-גונית בתוספת תשלום.
הסלטוס לא משווק באירופה ולכן לא נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP.
6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטיה מנתיב, שמירה על מרכז הנתיב, התרעת עייפות והתרעה על שכחת ילד במושב האחורי. רמת גימור פרימיום מוסיפה ניטור אקטיבי של שטח מת, בלימה אוטונומית גם לאחור, התרעת פתיחת דלת כשהנתיב לא פנוי ועוד.
כן, כל רמות הגימור כוללות מצלמת רוורס. המצלמה מקלה על חניה במקומות צרים.
מערכת AEB פועלת במהירויות של 8-80 קמ"ש, מזהה מכשולים ובולמת אוטומטית למניעת התנגשות או הפחתת נזקים. המערכת פעילה כברירת מחדל.
כן, רמת גימור פרימיום מוסיפה ניטור אקטיבי של שטח מת עם התרעה חזותית במראות הצד. המערכת פעילה ממהירות של 30 קמ"ש.
לפי נתוני יצרן, צריכת הדלק של קיה סלטוס היא 13.2 ק"מ לליטר במחזור מעורב. בתנאי נסיעה ריאליים, הצריכה נעה בין 11-12 ק"מ לליטר בהתאם לסגנון הנהיגה.
בהנחת נסיעה של 15,000 ק"מ בשנה וצריכה של 11 ק"מ לליטר, עלות הדלק השנתית היא כ-9,200 ש"ח (במחיר של 6.8 ש"ח לליטר בנזין 95).
להשתמש במצב אקו, לנהוג בסגנון רגוע ללא תאוצות או בלימות חדות, להפחית משקל ככל הניתן מתא המטען, לשמור על לחץ אוויר תקין בצמיגים ולבצע טיפולים שוטפים.
לא, כל רמות הגימור של קיה סלטוס מצוידות באותו מנוע ותיבת הילוכים, כך שצריכת הדלק זהה.
בנסיעה עירונית: כ-9-10 ק"מ לליטר. בנסיעה בכביש מהיר: כ-13-14 ק"מ לליטר.
קיה סלטוס מצויד במנוע 2.0 ליטר עם 149 כ"ס ו-18.3 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.3 שניות ומהירות מרבית 190 קמ"ש. הוא פחות זריז מדגמים עם מנועי טורבו, אבל השילוב עם תיבת ההילוכים הרציפה מייצר בסלטוס יחידת כוח יעילה ומוצלחת.
קיה סלטוס מצויד בתיבת הילוכים רציפה (CVT) עם8 מצבי הילוכים וירטואליים. התיבה מתאימה לנסיעה חסכונית וחלקה
כן, קיה סלטוס כולל 3 מצבי נהיגה: אקו, רגיל וספורט. כל מצב משנה את תגובת המנוע ומערכת ההיגוי.
כל רמות הגימור של קיה סלטוס מצויידות באותו מנוע 2.0 ליטר ותיבת הילוכים, כך שהביצועים זהים. ההבדלים הם ברמת האבזור והנוחות בלבד.
קיה סלטוס מתאים לשטח קל בלבד עם מרווח גחון של 185 מ"מ. אין לו הנעה כפולה או מערכות שטח מתקדמות, מיועד בעיקר לכבישים סלולים ודרכי עפר קלות.
אורך: 4,315 מ"מ, רוחב: 1,800 מ"מ, גובה: 1,630 מ"מ, בסיס גלגלים: 2,630 מ"מ. המידות מציבות אותו כקרוסאובר קומפקטי מרווח עם נוכחות טובה על הכביש.
סלטוס הוא מהקרוסאוברים הגדולים בסגמנט והמרחב מאחור נדיב ביחס לקטגוריה. הכניסה לאחור נוחה, המושב האחורי מרווח עם מרווח רגליים של 890 מ"מ ומרווח ראש של 940 מ"מ. מתאים בנוחות לשני נוסעים בוגרים או שלושה ילדים.
נפח תא המטען הוא 468 ליטר עם המושבים האחוריים זקופים ו-1,393 ליטר עם המושבים מקופלים. הנפח מתאים לקניות שבועיות ומזוודות לנסיעה.
גובה הקרקע הוא 185 מ"מ, המתאים לנסיעה על דרכים לא סלולות קלות ולעליה על מדרכות. הגובה מעניק ביטחון בנסיעה אך לא מיועד לשטח גם כי אין הנעה כפולה.
משקל ריק: כ-1,337 ק"ג. יכולת גרירה: עד 1,500 ק"ג עם בלמים. המשקל הסביר תורם לביצועי הדלק הטובים ולתחושת נהיגה יציבה.
רמת 'LX פלוס' כוללת מסך מולטימדיה עם צג "8, ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו וכניסות USB. רמת 'פרימיום' משדרגת למסך "10.25 וניווט 'וייז' מובנה.
מערכת השמע טובה אבל לא ממותגת, ומציעה 6 רמקולים.
לא. אפשר לטעון באמצעות כניסות USB.
ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, כניסות USB, ושקע 12V.
קיה סלטוס גדול ומרווח יותר, כולל תא מטען גדול יותר (433 ליטר מול 355 ליטר), ומנוע חזק יותר (150 כ"ס מול 121 כ"ס).
קיה סלטוס מציע מרחב פנימי גדול יותר ותא מטען גדול יותר.. ניסאן ג'וק מציע עיצוב ייחודי יותר צריכת דלק טובה יותר וביצועים מעט טובים יותר.
קיה סלטוס גדול יותר (4.31 מ' מול 4.14 מ'), מציע מנוע 2.0 ליטר חזק יותר, תא מטען גדול יותר ומרחב פנימי רחב יותר. סטוניק יותר חסכוני ומוצע במחיר נמוך יותר.
כן, קיה סלטוס מציע תמורה מצוינת למחיר עם חבילת אבזור עשירה, מרחב פנימי טוב ופשע של מערכות בטיחות אקטיביות. מתאים למשפחות המחפשות רכב פרקטי.
הסלטוס פחות זריז ממתחרים עם מנועי טורבו, אך יש מספיק כוח לרוב המצבים, והשילוב לתיבת ההילוכים נעים. נוחות הנסיעה טובה מאוד ברוב התנאים ורק שיבושים גדולים יפגעו בשלוות הנוסעים. לכך מצטרפת גם רמה טובה של בידוד רעשים (מנוע, כביש ורוח) ליצירת נסיעה נעימה ונינוחה - גם בטיולי שבילים.
מתלי הרכב מכווננים לנוחות עם יכולת ספיגה טובה של מהמורות. הנסיעה רכה ונעימה גם על דרכים פגומות. בנוסף גם בידוד הרעשים מוצלח. מתאימה למשפחות.
רמת הרעש (מנוע, כביש ורוח) נמוכה יחסית לקטגוריה ויחד עם נוחות טובה נוצרת נסיעה נעימה.
מושב הנהג צר יחסית ולא ממש נוח, במיוחד בנסיעות ארוכות. הכניסה לאחור נוחה, המושבים מוצלחים והמרחבין נדיבים.
כן, כל רמות הגימור כוללות בקרת אקלים מפוצלת בין הנהג לנוסע לקביעת טמפרטורה שונה.
קיה סלטוס נחשב לרכב אמין יחסית עם היסטוריית תקלות נמוכה. ישנה בעיה מוכרת במנועי 2.0 בדגמים מ-2019-2021 שטופלה ביבואן.

קיה סלטוס מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

קיה סלטוס השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    קיה סלטוס
    קיה סלטוס, 2.0 ל', אוט', LX Plus
    הספק כוח סוס 149
    מחיר מחירון ₪164900
  • פיג'ו 2008
    פיג'ו 2008 אוט', 1.2 ל', טורבו, Active
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪147990
  • on
    שברולט טראקס
    שברולט טראקס 1.2 ל' טורבו, אוט', 1RS
    הספק כוח סוס 139
    מחיר מחירון ₪165990
  • ניסאן ג'וק
    ניסאן ג'וק 1.0 ל' טורבו, אוט', Acenta-Tech
    הספק כוח סוס 114
    מחיר מחירון ₪146990
  • on
    סיאט ארונה
    סיאט ארונה 1.0 ל' טורבו, אוט', Style
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪132900
  • on
    יונדאי וניו
    יונדאי וניו, אוט', 1.6 ל', Inspire
    הספק כוח סוס 123
    מחיר מחירון ₪134036

חוות דעת גולשים על קיה סלטוס

4/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (13)

הנאת נהיגה

4.1

עלויות תחזוקה

3.5

נוחות השימוש ואבזור

4.4

מרווח ישיבה

4.3

תא המטען

4.4

יש לכם קיה סלטוס? כתבו חוות דעת

קיה ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.