קיה סטוניק 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
קיה סטוניק, שהוצג באמצע 2017, משתייך לסגמנט רכבי הפנאי הקטנים (B-SUV).
כמקובל בקרב דגמים מסוגו, סטוניק מבוסס על רצפת קיה ריו; בסיס הגלגלים (258 ס"מ) זהה, אך שאר הממדים גדולים משל ריו.
סטוניק הושק בישראל ביולי 2018, עם שתי מערכות הנעה לבחירה — 1.4 ליטר עם 100 כ"ס ותיבה אוטומטית-פלנטרית עם 6 היל', או 1.0 ל' טורבו עם 120 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 היל‘. בנובמר 2020 הופסק שיווק גרסת ה-120 כ“ס של מנוע ה-1.0 ל’ — במסגרת מתיחת הפנים של הדגם הוחלף מנוע זה במנוע חדש בנפח דומה בעל הספק של 100 כ“ס.
מפרט האבזור התקני כולל מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, המזכות את סטוניק בדירוג בטיחות של 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופאיים.
השיווק בישראל החל ביולי 2018. באוגוסט 2020 נחשף סטוניק מעודכן לאחר מתיחת פנים. שיווק סטוניק המעודכן בישראל החל בנובמבר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה החיצונית מוצלחת, והגרסה לאחר מתיחת הפנים שומרת על מראה רענן.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה לשהייה - חומרי הדיפון אמנם פשוטים יחסית, אך ההרכבה טובה. העיצוב הכללי לא עומד בקו אחד עם מתחרים מודרניים יותר, אבל התגמול מגיע בדמות הנדסת אנוש טובה מאוד המקלה על התפעול.
מרחב הפנים מלפנים ראוי, המושבים מוצלחים ותנוחת הנהיגה גבוהה משל רכב "פרטי", נמוכה משל חלק מהמתחרים.
מאחור המרחב מספק עבור שניים - אולם יש מרווחים ממנו בסגמנט.
תא המטען סביר בנפחו (332 ל'), עשוי היטב ושימושי.
-
מנוע וביצועים
למרות ההספק הנמוך של גרסת הטורבו (100 כ"ס) הביצועים טובים למדי מרחב העירוני ומספיקים לכל שימושי יום-יומי. בעומס גבוה (עקיפות, למשל) יורגש פער ההספק בהשוואה לגרסה הקודמת (120 כ"ס). צריכת הדלק במבחן עמדה על 10.8 ק"מ לליטר. לא משהו.
גרסת ה-1.4 ל’ (100 כ“ס, אוטומטית) מציע ביצועים עצלים למדי — רצועת הכוח צרה, המומנט נמוך והתיבה מגיבה באיטיות. לזכות היחידה הזו צריכת דלק נמוכה: 14 ק“מ לליטר במבחן דרכים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה בעיר, לא הרבה מעבר וזאת תודות לכיול נוקשה של המתלים. מחוץ לעיר המצב משתפר אך עדין סטוניק אינו מבריק בתחום זה.
בידוד הרעשים אינו מצטיין וכבר ב-70 קמ"ש ישנם רעשי רוח בולטים, אליהם מצטרפים לא מעט רעשי כביש ובעומס גם רעשי מנוע.
התנהגות הכביש טובה מאוד, כמעט מהנה.
-
תמורה למחיר
גרסת הבסיס של סטוניק מציעה תמורה מצוינת לכסף בזכות מחירה נמוך ואבזורה העשיר. דווקא בגרסאות היקרות עם מנוע הטורבו התמורה פחות מרשימה מול התחרות העזה.
-
מה חדש בקיה סטוניק 2022
במהלך שנת 2021 החל מחדש שיווק גרסת ה-1.4 ל'.
לא נעשו שינויים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
עוד רכב פנאי מוצלח של קיה
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.