קיה סטוניק - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / ביצועים, צריכת דלק, בטיחות.

חסרונות / נוחות נסיעה בעיר, איכות חומרים בתא הנוסעים.

בשורה התחתונה / שחקן משמעותי מאוד בקטגוריה.

קיה סטוניק 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    קיה סטוניק, שהוצג באמצע 2017, משתייך לסגמנט רכבי הפנאי הקטנים (B-SUV).

    כמקובל בקרב דגמים מסוגו, סטוניק מבוסס על רצפת קיה ריו; בסיס הגלגלים (258 ס"מ) זהה, אך שאר הממדים גדולים משל ריו.

    סטוניק הושק בישראל ביולי 2018, עם שתי מערכות הנעה לבחירה — 1.4 ליטר עם 100 כ"ס ותיבה אוטומטית-פלנטרית עם 6 היל', או 1.0 ל' טורבו עם 120 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 היל‘. בנובמר 2020 הופסק שיווק גרסת ה-120 כ“ס של מנוע ה-1.0 ל’ — במסגרת מתיחת הפנים של הדגם הוחלף מנוע זה במנוע חדש בנפח דומה בעל הספק של 100 כ“ס.

    מפרט האבזור התקני כולל מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, המזכות את סטוניק בדירוג בטיחות של 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופאיים.

    השיווק בישראל החל ביולי 2018. באוגוסט 2020 נחשף סטוניק מעודכן לאחר מתיחת פנים. שיווק סטוניק המעודכן בישראל החל בנובמבר 2020.

  • עיצוב ונוכחות

    ההופעה החיצונית מוצלחת, וניכר הבידול ביחס לסופרמיני עליה הוא מבוסס. לרכב הנבחן היה מרכב עם צביעה דו-גוונית, המוצעת רק ברמות גימור EX ופרמיום.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג נעימה לשהייה - חומרי הדיפון אמנם פשוטים יחסית, אולם נוחות התפעול טובה, האבזור עשיר (בעיקר ברמת גימור 'פרמיום' של רכב ההדגמה) וניכרת ההשקעה בנראות (בעיקר ברמות הגימור הגבוהות).

     

    מרחב הפנים מתקבל על הדעת לארבעה מבוגרים, לנוסע חמישי לא. המושבים נוחים ותומכים, אם כי תנוחת הנהיגה נמוכה כמעט כמו ברכב 'רגיל'.

  • מנוע וביצועים

    מנוע הטורבו (1.0 ל' טורבו, 120 כ“ס) והתיבה הדו-מצמדית מוצלחים בדרך כלל — המומנט הגבוה וזמינותו תורמים מסייעים לכושר תנועה טוב, וגם התיבה נעימה בדרך כלל. נקודת החולשה העיקרית — הורדת הילוכים מהוססת, שעלולה להפריע במתארים מסוימים של האצות ביניים. צריכת הדלק במהלך המבחן עמד על 13.8 ק“מ לליטר.

     

    גרסת ה-1.4 ל’ (100 כ“ס, אוטומטית) מציע ביצועים עצלים למדי — רצועת הכוח צרה, המומנט נמוך והתיבה מגיבה באיטיות. לזכות היחידה הזו צריכת דלק נמוכה: 14 ק“מ לליטר במבחן דרכים.

     

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה ביחס לכלי רכב מסוג זה. אמנם פעולת המתלים נוקשה מהרצוי, אולם אין 'התרסקות' על שיבושים - וכמקובל, המצב פחות נעים בנסיעה עירונית ומשתפר בנסיעה בינעירונית.

     

    מעבר לכך, בידוד הרעשים מוצלח. בזכות הכיול הנוקשה-יחסית, מתקבלת תחושת ניהוג בטוחה ונעימה, ולפרקים אף מהנה.

  • תמורה למחיר

    סטוניק מציע תמורה גבוהה יחסית למקובל בקבוצתו. מעבר להיותו מוצר מוצלח, מחיריו הם מהנמוכים בקטגוריה, מפרט אבזור הבטיחות עשיר ויש אחריות נדיבה מהמקובל.

  • חדש בדגם

    בנובמבר 2020 החל שיווקה של מתיחת הפנים של הדגם. השינויים שעבר כוללים עיצוב מעודכן לחזית ולאחור ומספר צבעי מרכב חדשים. סביבת הנהג עודכנה גם היא וכוללת כעת מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 8 אינץ‘.

     

    מנוע ה-1.0 ל‘ הוותיק הוחלף במנוע חדש בנפח דומה (טורבו, 3 ציל‘) מסדרת ’סמארט-סטרים‘. למנוע זה הספק של 100 כ“ס (120 כ“ס בעבר). הביצועים על הנייר מעט פחות טובים, אך הוא מפצה עם נתון צריכת דלק רשמי טוב במעט.

     

    שיווק גרסת ה-1.4 ל‘ (100 כ“ס, תיבה אוטומטית) הופסק עם הגעת מתיחת הפנים ויחודש בתחילת 2021.

     

  • סיכום

    להיט בטוח.

קיה סטוניק גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קיה סטוניק
קיה סטוניק גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1368
100
1,139
107,900
1368
100
1,192
112,900
998
100
1,272
120,500
998
100
1,276
120,900
998
100
1,318
124,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך קיה סטוניק?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים קיה סטוניק

קיה סטוניק צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

5
קיה סטוניק צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
15.2 טרם נבחן טרם נבחן 11.6 9
15.2 טרם נבחן טרם נבחן 11.6 10
16.7 טרם נבחן טרם נבחן 13.5 6
17.5 טרם נבחן טרם נבחן 14.2 6
17.5 טרם נבחן טרם נבחן 14.2 5
6
14.2