קיה סטוניק 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
קיה סטוניק, שהוצג ב-2017, משתייך לסגמנט רכבי הפנאי הקטנים (B-SUV).
כמקובל בקרב דגמים מסוגו, סטוניק מבוסס על רצפת דגם סופרמיני מקביל - קיה ריו במקרה דנן; בסיס הגלגלים (258 ס"מ) זהה, אך שאר הממדים גדולים משל ריו.
סטוניק הושק בישראל ב-2018, עם שתי מערכות הנעה לבחירה — 1.4 ליטר עם 100 כ"ס ותיבה אוטומטית-פלנטרית עם 6 היל', או 1.0 ל' טורבו עם 120 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 היל‘. במסגרת מתיחת הפנים של הדגם, בנובמבר 2020, הוחלף מנוע ה-1.0 ל' טורבו במנוע חדש בנפח דומה, אך בעל הספק מופחת של 100 כ“ס.
ב-2025 הופסק שיווקה של גרסת ה-1.4 ליטר ובוצעו שינויים בהיצע רמות הגימור.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה החיצונית נאה, והגרסה לאחר מתיחת הפנים שומרת על מראה רענן חרף גילו של העיצוב המקורי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה לשהייה - חומרי הדיפון אמנם פשוטים יחסית, אך ההרכבה טובה. העיצוב הכללי לא עומד בקו אחד עם מתחרים מודרניים יותר, אבל התגמול מגיע בדמות הנדסת אנוש טובה מאוד המקלה על התפעול.
מרחב הפנים מלפנים ראוי והמושבים מוצלחים. תנוחת הנהיגה אומנם גבוהה משל רכב "פרטי" - אך נמוכה משל חלק מהמתחרים.
מאחור המרחב מספק עבור שניים - אולם יש מרווחים ממנו בסגמנט.
תא המטען סביר בנפחו (332 ל'), עשוי היטב ושימושי.
-
מנוע וביצועים
יחידת ה-1.0 ל' טורבו מציעה הספק צנוע של 100 כ"ס, אך מעניקה בפועל ביצועים מספקים בנהיגה יומיומית.
בעומס (עקיפה בעליה, למשל), הביצועים מרשימים פחות והמנוע דורש סל"ד גבוה כדי לספק את הסחורה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה בעיר, לא הרבה מעבר לכך, וזאת בשל כיול נוקשה של המתלים. מחוץ לעיר המצב משתפר אך הנוחות עדיין לא מצטיינת.
בידוד הרעשים אינו מרשים וכבר ב-70 קמ"ש ישנם רעשי רוח בולטים, אליהם מצטרפים לא מעט רעשי כביש ובעומס גם רעשי מנוע.
התנהגות הכביש טובה מאוד, כמעט מהנה.
-
תמורה למחיר
המחיר ממוצע לסגמנט והרכב מיושן יחסית, כך שהתמורה אינה גבוהה.
-
גרסאות ורמות גימור
קיה סטוניק 2025 מוצע בישראל בגרסה אחת ובשתי רמות גימור, לשתיהן מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' הכוללת תמיכה באנדרואיד ואפל, בקרת אקלים, חישוקים קלים ועוד. רמת LX מיועדת יותר לציי רכב, בעוד שרמת GT-ליין, שמחירה לצרכן כמעט זהה, מיועדת ללקוחות פרטיים וכוללת פגושים בעיצוב אגרסיבי יותר. בתא הנוסעים פריטים ייחודיים כמו מושבים עם ריפוד דמוי-עור, תפרים לבנים וגלגל הגה ספורטיבי. עוד יצוינו חישוקי "17 לעומת "16, חיישני חניה קדמיים בנוסף לאחוריים וגג זכוכית.
-
בטיחות
קיה סטוניק נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2017 – מבחן פחות מחמיר מהנהוג כיום – וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם 93% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-71% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית עם תיקון הגה, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה וגם מרכוז הרכב, ניטור אקטיבי לשטחים מתים, התרעות על תנועה חוצה מאחור – וגם על שכחת ילדים ברכב.
-
צריכת דלק
גרסת הטורבו בנזין (1.0 ל') עשויה להיות חסכונית בשימוש יום-יומי מתון, אך במבחן הדרכים שלנו הנתון עמד על 10.8 ק"מ לליטר – לא מזהיר.
-
מה חדש בקיה סטוניק 2025
ב-2025 הופסק שיווקה של גרסת ה-1.4 ליטר ושל רמת גימור EX.
-
סיכום
מוצלח ופופולרי, אבל כבר מתחיל להראות את גילו.