קיה סטוניק - אוטו 

קיה סטוניק

קיה סטוניק מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח קטן
גירסה מומלצת:
17.2 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2017

קיה סטוניק יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב, התנהגות כביש, הנדסת אנוש
חסרונות נוחות נסיעה, בידוד רעשים
בשורה התחתונה מתיישן, אבל עדיין רלוונטי

קיה סטוניק 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    קיה סטוניק, שהוצג ב-2017, משתייך לסגמנט רכבי הפנאי הקטנים (B-SUV).

    כמקובל בקרב דגמים מסוגו, סטוניק מבוסס על רצפת דגם סופרמיני מקביל - קיה ריו במקרה דנן; בסיס הגלגלים (258 ס"מ) זהה, אך שאר הממדים גדולים משל ריו.

    סטוניק הושק בישראל ב-2018, עם שתי מערכות הנעה לבחירה — 1.4 ליטר עם 100 כ"ס ותיבה אוטומטית-פלנטרית עם 6 היל', או 1.0 ל' טורבו עם 120 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 היל‘. במסגרת מתיחת הפנים של הדגם, בנובמבר 2020, הוחלף מנוע ה-1.0 ל' טורבו במנוע חדש בנפח דומה, אך בעל הספק מופחת של 100 כ“ס.

    ב-2025 הופסק שיווקה של גרסת ה-1.4 ליטר ובוצעו שינויים בהיצע רמות הגימור.

  • עיצוב ונוכחות

    ההופעה החיצונית נאה, והגרסה לאחר מתיחת הפנים שומרת על מראה רענן חרף גילו של העיצוב המקורי.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג נעימה לשהייה - חומרי הדיפון אמנם פשוטים יחסית, אך ההרכבה טובה. העיצוב הכללי לא עומד בקו אחד עם מתחרים מודרניים יותר, אבל התגמול מגיע בדמות הנדסת אנוש טובה מאוד המקלה על התפעול.

    מרחב הפנים מלפנים ראוי והמושבים מוצלחים. תנוחת הנהיגה אומנם גבוהה משל רכב "פרטי" - אך נמוכה משל חלק מהמתחרים.

    מאחור המרחב מספק עבור שניים - אולם יש מרווחים ממנו בסגמנט.

    תא המטען סביר בנפחו (332 ל'), עשוי היטב ושימושי.

  • מנוע וביצועים

    יחידת ה-1.0 ל' טורבו מציעה הספק צנוע של 100 כ"ס, אך מעניקה בפועל ביצועים מספקים בנהיגה יומיומית.

    בעומס (עקיפה בעליה, למשל), הביצועים מרשימים פחות והמנוע דורש סל"ד גבוה כדי לספק את הסחורה.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה סבירה בעיר, לא הרבה מעבר לכך, וזאת בשל כיול נוקשה של המתלים. מחוץ לעיר המצב משתפר אך הנוחות עדיין לא מצטיינת.

    בידוד הרעשים אינו מרשים וכבר ב-70 קמ"ש ישנם רעשי רוח בולטים, אליהם מצטרפים לא מעט רעשי כביש ובעומס גם רעשי מנוע.

    התנהגות הכביש טובה מאוד, כמעט מהנה.

  • תמורה למחיר

    המחיר ממוצע לסגמנט והרכב מיושן יחסית, כך שהתמורה אינה גבוהה.

  • גרסאות ורמות גימור

    קיה סטוניק 2025 מוצע בישראל בגרסה אחת ובשתי רמות גימור, לשתיהן מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' הכוללת תמיכה באנדרואיד ואפל, בקרת אקלים, חישוקים קלים ועוד. רמת LX מיועדת יותר לציי רכב, בעוד שרמת GT-ליין, שמחירה לצרכן כמעט זהה, מיועדת ללקוחות פרטיים וכוללת פגושים בעיצוב אגרסיבי יותר. בתא הנוסעים פריטים ייחודיים כמו מושבים עם ריפוד דמוי-עור, תפרים לבנים וגלגל הגה ספורטיבי. עוד יצוינו חישוקי "17 לעומת "16, חיישני חניה קדמיים בנוסף לאחוריים וגג זכוכית.

  • בטיחות

    קיה סטוניק נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2017 – מבחן פחות מחמיר מהנהוג כיום – וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם 93% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-71% בהגנה על הולכי רגל.

    היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית עם תיקון הגה, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה וגם מרכוז הרכב, ניטור אקטיבי לשטחים מתים, התרעות על תנועה חוצה מאחור – וגם על שכחת ילדים ברכב.

  • צריכת דלק

    גרסת הטורבו בנזין (1.0 ל') עשויה להיות חסכונית בשימוש יום-יומי מתון, אך במבחן הדרכים שלנו הנתון עמד על 10.8 ק"מ לליטר – לא מזהיר.

  • מה חדש בקיה סטוניק 2025

    ב-2025 הופסק שיווקה של גרסת ה-1.4 ליטר ושל רמת גימור EX.

  • סיכום

    מוצלח ופופולרי, אבל כבר מתחיל להראות את גילו.

קיה סטוניק גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קיה סטוניק
קיה סטוניק גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
998
100
החל מ- 1,085 ₪
138,900
998
100
החל מ- 1,093 ₪
139,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים קיה סטוניק

ברשותך קיה סטוניק?

ציון ותגובת גולשים

קיה סטוניק מתחרים

5
מתקדמים לרכב חדש? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.