קיה סטוניק 2025

קיה סטוניק 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor
on

הגרסה המומלצת של אוטו

קיה סטוניק 1.0 ל' טורבו, אוט', LX 2025

  • רקע כללי

    קיה סטוניק הוא רכב פנאי קטן (B-SUV), המבוסס על רצפת קיה ריו; בסיס הגלגלים (258 ס"מ) זהה, אך שאר הממדים גדולים משל ריו. סטוניק הושק בישראל ב-2018, עם שתי מערכות הנעה לבחירה — 1.4 ליטר עם 100 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 6 היל', או 1.0 ל' טורבו עם 120 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 היל‘. במסגרת מתיחת הפנים של הדגם, בנובמבר 2020, הוחלף מנוע ה-1.0 ל' טורבו במנוע חדש בנפח דומה, אך בעל הספק מופחת של 100 כ“ס. ב-2025 הופסק שיווקה של גרסת ה-1.4 ליטר ובוצעו שינויים בהיצע רמות הגימור.
  • עיצוב ונוכחות

    חרף גילו של העיצוב המקורי, ההופעה עדיין נאה, והגרסה לאחר מתיחת הפנים שומרת על מראה רענן.
  • תא נוסעים ומטען

    העיצוב הכללי לא עומד בקו אחד עם מתחרים מודרניים, אבל התגמול מגיע בדמות הנדסת אנוש טובה מאוד המקלה על התפעול. סביבת הנהג נעימה לשהייה - חומרי הדיפון אמנם פשוטים יחסית, אך ההרכבה טובה. מרחב הפנים מלפנים ראוי והמושבים מוצלחים. תנוחת הנהיגה גבוהה משל רכב "פרטי" - אך נמוכה מזו של חלק מהמתחרים. מאחור המרחב מספק עבור שניים, אבל הסטוניק אינו מהמרווחים בסגמנט. תא המטען סביר בנפחו (332 ל'), עשוי היטב ושימושי.
  • מנוע וביצועים

    יחידת ה-1.0 ל' טורבו מציעה הספק צנוע של 100 כ"ס, אך מעניקה בפועל ביצועים מספקים בנהיגה יומיומית. בעומס (עקיפה בעליה, למשל), הביצועים בינוניים והמנוע דורש טורים גבוהים כדי לספק את הסחורה - ושם הוא רועש.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    גרסת הטורבו בנזין (1.0 ל') עשויה להיות חסכונית בשימוש יום-יומי מתון, אך במבחן הדרכים המאומץ שלנו הנתון עמד על 10.8 ק"מ לליטר – לא מזהיר.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      17.2 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      13.9 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      45 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      12
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר סבירה בלבד, בשל כיול נוקשה של המתלים. מחוץ לעיר המצב משתפר אך הנוחות עדיין לא מצטיינת. בידוד הרעשים אינו מרשים וכבר ב-70 קמ"ש ישנם רעשי רוח בולטים, אליהם מצטרפים לא מעט רעשי כביש ובעומס גם רעשי מנוע. התנהגות הכביש טובה להפתיע.
  • תמורה למחיר

    המחיר ממוצע לסגמנט והרכב מיושן יחסית, כך שהתמורה אינה מצטיינת.
  • גרסאות ורמות גימור

    קיה סטוניק 2025 מוצע בישראל בגרסה אחת ובשתי רמות גימור, לשתיהן מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' הכוללת תמיכה באנדרואיד ואפל, בקרת אקלים, חישוקים קלים ועוד. רמת LX מיועדת יותר לציי רכב, בעוד שרמת GT-ליין, שמחירה לצרכן כמעט זהה, מיועדת ללקוחות פרטיים וכוללת פגושים בעיצוב אגרסיבי יותר. בתא הנוסעים פריטים ייחודיים כמו מושבים עם ריפוד דמוי-עור, תפרים לבנים וגלגל הגה ספורטיבי. עוד יצוינו חישוקי "17 לעומת "16, חיישני חניה קדמיים בנוסף לאחוריים וגג זכוכית.
  • בטיחות

    קיה סטוניק נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2017 – מבחן פחות מחמיר מהנהוג כיום שלמעשה כבר אינו תקף – וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם 93% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-71% בהגנה על הולכי רגל. היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית עם תיקון היגוי, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה וגם מרכוז הרכב, ניטור אקטיבי לשטחים מתים, התרעות על תנועה חוצה מאחור – וגם על שכחת ילדים ברכב.
  • מה חדש בדגם

    ב-2025 הופסק שיווקה של גרסת ה-1.4 ליטר ושל רמת גימור EX.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    רכב פנאי נאה ופופולרי, אבל הוא כבר מתחיל להראות את גילו.

קיה סטוניק שאלות ותשובות

קיה סטוניק נמכר בישראל ברמת הגימור LX במחיר של 138,900 שקלים וברמת גימור GT-ליין ב-139,900 שקלים. המחיר כולל מע"מ וללא אגרת רישוי.
בתקופה זו יש הנחה של עד 11,100 ₪ על קיה סטוניק החדש ב-0 ק"מ. ההנחה משתנה בהתאם לרמת הגימור, מלאי הסוכנות ולתנאי המימון שנבחרים.
לליסינג על קיה סטוניק 2025 צפוי תשלום חודשי של כ-1,200-1,500 ₪ תלוי בתנאי הליסינג, גרסת הרכב, תקופת הליסינג והמקדמה. מומלץ לבדוק הצעות מחברות הליסינג השונות.
קיה סטוניק מוצע במחיר ממוצע לסגמנט הפנאי הקטן (B-SUV) והרכב יחסית מיושן, כך שהתמורה שבעבר היתה טובה, פחות מוצלחת כיום.
קיה סטוניק נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2017 – מבחן פחות מחמיר מהנהוג כיום, וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם 93% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-71% בהגנה על הולכי רגל.
קיה סטוניק מגיע עם 6 כריות אוויר, ומערכות בטיחות אקטיביות ובהן: בלימה אוטונומית עם תיקון היגוי, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה וגם מרכוז הרכב, ניטור אקטיבי ל"שטחים מתים", התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעת שכחת ילדים ברכב ועוד.
כן, קיה סטוניק מצויד במערכת AEB כסטנדרט. המערכת מזהה כלי רכב והולכי רגל ויכולה לבלום אוטונומית למניעת התנגשות או הפחתת נזק במהירויות של עד 85 קמ"ש.
מערכת בקרת הסטייה מנתיב מזהה את סימני הכביש ומתריעה אם הרכב יוצא מהנתיב ללא איתות. במצבים מסוימים המערכת גם מפעילה תיקון היגוי קל להחזרת הרכב למרכז הנתיב.
גרסת הטורבו בנזין (1.0 ל') עשויה להיות חסכונית בשימוש יום-יומי מתון, אך במבחן הדרכים המאומץ שלנו הנתון עמד על 10.8 ק"מ לליטר – לא מזהיר ביחס לסגמנט.
ב-2025 הופסק שיווק מנוע ה-1.4 ליטר ונותר רק מנוע ה-1.0 ליטר טורבו עם 100 כ"ס. מנוע ה-1.0 ליטר טורבו חסכוני יותר עם צריכה של 10.8 ק"מ לליטר במבחן המאומץ של אוטו – נתון שישתפר משמעותית בנהיגה יום-יומית פחות מאומצת.
עם מיכל דלק של 45 ליטר, קיה סטוניק מציע טווח של כ-500 ק"מ, תלוי בתנאי הנהיגה וסגנון הנהיגה.
קיה סטוניק עם מנוע 1.0 טורבו מציע נתון צריכת דלק ממוצע לקטגוריה, כך שמתחרים כמו ניסאן ג'וק, טויוטה יאריס קרוס, פיג'ו 2008 יהיו חסכוניים יותר.
כשסטוניק הושק בישראל ב-2018, הוא שווק עם שתי מערכות הנעה לבחירה. כיום הוא מוצע עם מנוע אחד ואחר לחלוטין: מנוע 1.0 ליטר טורבו GDI, עם 3 צילינדרים, 100 כ"ס ותיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.
מנוע ה-1.0 ל' טורבו מציע הספק צנוע של 100 כ"ס, אך מעניק בפועל ביצועים מספקים בנהיגה יומיומית. בעומס (עקיפה בעליה, למשל), הביצועים בינוניים והמנוע דורש סל"ד גבוה כדי לספק את הסחורה, ושם הוא רועש
ב-2025 הופסק שיווק מנוע ה-1.4 ליטר ונותר רק מנוע ה-1.0 ליטר טורבו עם 100 כ"ס. לגרסת ה-1.4 ל' ביצועים מספקים ביום-יום, לא הרבה מעבר לכך. גרסת הטורבו מספקת ביצועים עדיפים.
נוחות הנסיעה בעיר סבירה בלבד, בשל כיול נוקשה של המתלים. מחוץ לעיר המצב משתפר אך הנוחות עדיין לא מצטיינת. בידוד הרעשים אינו מרשים וכבר ב-70 קמ"ש ישנם רעשי רוח בולטים, ובהמשך מצטרפים רעשי כביש ובעומס גם רעשי מנוע.
קיה סטוניק באורך 4,140 מ"מ, 1,760 מ"מ ברוחב ו-1,500 מ"מ בגובה. בסיס הגלגלים הוא 2,570 מ"מ. מדובר על ממדים ממוצעים לקטגוריית הקרוסאוברים הקטנים.
נפח תא המטען של קיה סטוניק הוא 332 ליטר כשהמושבים האחוריים זקופים ו-1,135 ליטר כשהם מקופלים. הנפח בגודל סטנדרטי לקטגוריה ומתאים לקניות וחפצים יומיומיים.
קיה סטוניק מציע מקום ל-5 נוסעים. אבל כמו יתר המתמודדים בקטגוריה, המושב האחורי מתאים יותר ל-2 נוסעים מבוגרים או 3 ילדים.
כמו כל המתמודדים בקטגוריה, המושב האחורי מתאים יותר ל-2 נוסעים מאשר ל-3. סטוניק מציע ממדים ממוצעים לקבוצה כך שהמרחב לא יותר מסביר לכל כיוון.
קיה סטוניק מגיע עם מערכת מולטימדיה 8 אינץ' עם ממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, דיבורית בלוטות', מערכת ניווט וויז מובנית, כניסות USB. המערכת פועלת בעברית ומציעה ממשק פשוט וידידותי.
לא, קיה מציעה את אפליקציית Kia Connect עבור חלק מדגמיה, היא אינה זמינה עבור סטוניק.
ניתן לחבר טלפון לקיה סטוניק באמצעות Bluetooth לשיחות ומוזיקה, או בכבל USB ל-Apple CarPlay Android Auto. החיבור פשוט ומהיר, והטלפון נטען באמצעות ה-USB.
לא. אפשר לטעון את הטלפון באמצעות כבל שיתחבר ל-USB.
קיה סטוניק מציע מחיר נמוך יותר. ניסאן ג'וק מציע איכות פנים טובה יותר, מרווח גדול יותר, עוד אבזור, כוח וצריכת דלק חסכונית יותר.
טויוטה יאריס קרוס היברידי חסכוני יותר משמעותית ועם שמירת ערך טובה יותר. קיה סטוניק זול יותר, מרווח יותר ועם אבזור עשיר יותר.
קיה סטוניק מציע מחיר תחרותי יותר. רנו קפצ'ור מציע עיצוב ייחודי יותר, נוחות נסיעה טובה יותר וצריכת דלק נמוכה יותר.
פורד פומה מציע חווית נהיגה ספורטיבית יותר, תא מטען גדול יותר (456 ליטר) ואיכות פנים טובה יותר. קיה סטוניק מרווח יותר, זול יותר ועם אחריות ארוכה יותר.
קיה סטוניק מגיע עם אבזור עשיר הכולל מערכת מולטימדיה 8 אינץ' בעברית, בקרת אקלים, חיישני חניה, מצלמת רוורס, בקרת שיוט ומושבים מעוטרים. גרסת GT Line מוסיפה בעיקר קישוטי עיצוב ומשדרגת את החישוקים מ-"16 ל-"17.
סביבת הנהג נעימה לשהייה - חומרי הדיפון אמנם פשוטים יחסית, אך ההרכבה טובה. העיצוב הכללי לא עומד בקו אחד עם מתחרים מודרניים, מצד שני הפשטות עוזרת לתפעול
לא. זה פריט נדיר בדגמים מהקטגוריה הזו.
קיה סטוניק מצויד במזגן עם בקרת אקלים. המזגן מספיק לקירור הרכב הקטן גם בימי קיץ חמים בישראל ופועל בשקט יחסי.
עלות הטיפול השוטף של קיה סטוניק נעה בין 800-1,200 ₪ כל 15,000 ק"מ או שנה, תלוי בסוג הטיפול ורמת השירות.
קיה סטוניק 2025 מגיע עם אחריות יצרן של 3 שנים ללא הגבלת קילומטרים על כלל הרכב.
קיה סטוניק נחשב לרכב אמין עם פחות תקלות מהממוצע בקטגוריה.
התקלות הנפוצות בקיה סטוניק כוללות בעיות במערכת החשמל (חיישנים), בלאי מוקדם של רפידות בלמים ומערכת הממשק (תוכנה).
מנוע 1.0 ליטר טורבו GDI, עם 3 צילינדרים, נפח: 998 סמ"ק (1.0 ליטר), הספק מרבי: 100 כ"ס (ב-6,000 סל"ד), מומנט מרבי: 17.5 קג"מ (ב-1,500-4,000 סל"ד), תיבת הילוכים: אוטומטית כפולת מצמדים (DCT) עם 7 הילוכים. ממדים: אורך של 4,140 מ"מ, רוחב של 1,760 מ"מ, גובה של 1,500 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,570 מ"מ.
ברמת גימור LX צמיגים במידה 185/65/R15. ברמת גימור GT ליין צמיגי 205/55/R17. הצמיגים בחתך הנמוך משפרים את המראה אך עלולים להקשיח את הנסיעה.
קיה סטוניק 2025 מוצע בישראל בגרסת מנוע אחת ובשתי רמות גימור: רמת LX מיועדת יותר לציי רכב, ורמת GT-ליין, שמחירה לצרכן כמעט זהה, מיועדת ללקוחות פרטיים
רמת GT-ליין, שמחירה לצרכן כמעט זהה, מיועדת ללקוחות פרטיים וכוללת פגושים בעיצוב אגרסיבי יותר. בתא הנוסעים פריטים ייחודיים כמו מושבים עם ריפוד דמוי-עור, תפרים לבנים וגלגל הגה ספורטיבי. באבזור נמצא חיישני חניה קדמיים בנוסף לאחוריים, גג זכוכית וחישוקי "17 לעומת "16.

קיה סטוניק מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

קיה סטוניק השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • ` on
    קיה סטוניק
    קיה סטוניק 1.0 ל' טורבו, אוט', LX
    הספק כוח סוס 100
    מחיר מחירון ₪138900
  • פיג'ו 2008
    פיג'ו 2008 אוט', 1.2 ל', טורבו, Active
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪147990
  • KGM טיבולי
    KGM טיבולי, 1.5 ל' טורבו
    הספק כוח סוס 163
    מחיר מחירון ₪139900
  • energy_2.svg
    צ'רי טיגו 4 פרו
    צ'רי טיגו 4 פרו, 1.5 ל' היברידי, Luxury
    מחיר מחירון ₪137990
  • on
    סיאט ארונה
    סיאט ארונה 1.0 ל' טורבו, אוט', Style
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪132900
  • רנו קפצ'ור
    רנו קפצ'ור 1.3 ל' טורבו, היברידי מתון, אוט', Evolution
    הספק כוח סוס 158
    מחיר מחירון ₪151990
  • on
    פולקסווגן טי קרוס
    פולקסווגן טי קרוס (מ. פנים) 1.0 ל' טורבו, Life
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪148900

חוות דעת גולשים על קיה סטוניק

4.7/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (3)

הנאת נהיגה

4.7

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.3

מרווח ישיבה

4.3

תא המטען

4.3

יש לכם קיה סטוניק? כתבו חוות דעת

קיה ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.