אקספנג G6 - אוטו 

אקספנג G6

אקספנג G6 מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח בינוני
גירסה מומלצת:
435 ק"מ
שנת השקה: 2024

אקספנג G6 יתרונות וחסרונות

יתרונות מרחב, טווח נסיעה, מחיר, אבזור, תא מטען
חסרונות הנדסת אנוש ותפעול, גג זכוכית ללא כיסוי, נוחות נסיעה, התנהגות כביש
בשורה התחתונה לא מקיים את ההבטחה

אקספנג G6 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    בחודש יולי 2024 החל שיווקו בישראל של דגם הפנאי החשמלי אקספנג G6.

    הדגם הוצג בעולם ב-2023; האות מציינת שזהו רכב פנאי, והספרה 6 את מיקומו בהיררכיה המשפחתית, כלומר מתחת ל-G9 הוותיק יותר. כדגם החדש ביותר בארסנל היצרנית, G6 הוא גם הראשון המתבסס על הפלטפורמה החשמלית החדשה מפיתוח עצמי של אקספנג הנקראת SEPA 2.0. לזו מתח מערכת 800 וולט שעדיין נדיר בתעשייה ומעניק אפשרות לטעינה אולטרה מהירה. במקרה של G6 בהספק עד 215 קילוואט לסוללה הקטנה ו-280 קילוואט לגדולה.

    בישראל הוא מוצע בשלוש גרסאות הספק, הנעה וטווח; לשתיים הראשונות מנוע יחיד, הנעה אחורית – לבסיסית 258 כ"ס סוללת 67.8 קוט"ש, טווח מוצהר של 435 ק"מ; השניה היא גרסת טווח ארוך ולה 286 כ"ס, סוללת 91.4 קוט"ש, וטווח מוצהר של 570 ק"מ.

    גרסה שלישית היא 'פרפורמנס' – לזו 2 מנועים, הנעה כפולה, 476 כ"ס, 4.1 שניות ל-100 קמ"ש ועד ל-200 קמ"ש, לסוללה 91.4 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 550 ק"מ.

  • עיצוב ונוכחות

    לטענת המעצבים ההשראה למראה החזית הגיע מפרצוף של רובוט. אולי יש בזה משהו, אבל לדעתנו ההשראה הכללית הגיעה ממקור אחר – טסלה מודל Y. התוצאה נאה, אך לא מספיק ייחודית.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מינימליסטית בעיצוב, אבל מרשימה למראה ומקרינה עושר בזכות החומרים, הגימור וההרכבה, וכמובן שגם בזכות ממשקי מערך המולטימדיה והמחוונים הגדושים בהמון מידע ואפשרויות. הממשקים מוצגים בעברית, וגם כאן התפיסה דומה לטסלה אך הביצוע פחות מוצלח.

    נתחיל מזה שמיקום מסך המולטימדיה לא טוב ומשתקף בשמש, הוא כולל המון תפריטים ואפשרויות, אבל הסידור לא תמיד אינטואיטיבי וחלק מהמידע המוצג קטן. לוח המחוונים ("10.25) משתלב יפה בסביבה, אבל גם שם חלק מהחיוויים קטנים, וחלק מהכפתורים שעל ההגה הם מהסוג הרב-תפקודי ולא נוחים לשימוש.

    הממדים הנדיבים מסייעים ל-G6 לספק מרחב הולם לנוסעים ולמטען, ולהציע המון תאי אחסון גדולים ושימושיים - אם כי אין תא כפפות וחסר תא סגור נוסף.

    מושב הנהג ארוך ונוח לאורך זמן. הראות לפנים טובה, כשזו שלאחור פחות.

    המרחב מאחור נדיב מאוד, הישיבה גבוהה ונוחה.

    חלון הגג הענק מושחר מאוד, ועל אף שנעדר כיסוי, מצליל היטב את האיזור גם בשמש הקופחת של הקיץ הישראלי. הבעיה בגג שכזה מתגלה בחניה כשהרכב חשוף לשמש היוקדת ואז חם מאוד בפנים.

    תא המטען גדול (571 ליטר) ושימושי, אבל אין גלגל חילופי ואין תא נוסף מלפנים.

  • מנוע וביצועים

    גרסת הטווח הארוך שנבחנה מייצרת 286 כ"ס ו-44.9 קג"מ. תפוקה מכובדת.

    אין לכך ביטוי בתחושה, מכיוון שהשקט של המנוע החשמלי והאופן הלינארי בו גדל ההספק מעמעמים את התחושה הכוחנית - אבל הביצועים מצוינים בכל מצב.

    בשיפוע הרכב עשוי להידרדר לאחור אם אינו נבלם.

    בגרסת פרפורמנס, בתחילת הנסיעה קשה לחשוד שתחת רגל ימין 476 כ"ס ו-67.3 קג"מ. כמו ברוב החשמליות הכוח מוגש במנות בהתאם למצב הנהיגה – מעט במצב נהיגה 'רגיל', הכל במצב 'ספורט', ואם רוצים עוד מעל-ומעבר יש גם לחצן 'שיגור'. בקונפיגורציה הכי ספורטיבית התאוצה הראשונית מאוד מהירה, בסביבות 75 קמ"ש הדחף נחלש, אבל התאוצה חזקה מאוד גם בהמשך.

    במצב הנהיגה ה'רגיל' התאוצה פחות דרמתית, אבל עדיין מהירה בטירוף, כי כוח לא חסר לגרסת פרפורמנס בכל תוואי, בכל מצב ובכל צורך.

  • נוחות והתנהגות

    בעיר נוחות הנסיעה טובה על כביש עם שיבושים קלים או טלאי אספלט. על שיבושים בינוניים וגדולים, גם פסי האטה, נוחות הנסיעה טובה פחות, בגלל כיול מעט נוקשה של המתלים.

    נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה יותר, אבל חסר ריסון בכביש גלי. רעשי הרוח, למרות השמשות הכפולות ואולי בגלל היעדר המסגרת, מורגשים למדי.

    אותה נוקשות של הבולמים מוצאת ביטוי גם בשבילים, שם שינויי גובה גורמים לרכב להתנדנד מעט. בנהיגה ממש איטית בשטח העברת הכוח אינה חלקה.

    בפיתולים, ההתנהגות תחת עומס אינה רהוטה ומעט פראית, גם כי תגובות הרכב לא תמיד צפויות ורצויות; הן גם מושפעות יותר מהמקובל מתוואי הכביש ומרמת האספלט.

    ההיגוי אינו מהסוג המחבר את הנהג לגלגלים ולכביש, ובעיקר הוא קל מדי במהירויות נמוכות.

    לבלמים עוצמה מספקת אך הפעולה אינה מדויקת, הם נוטים להינעל תחת עומס ולעיתים להפריז בהפעלת תאורת אזהרה. הבלימה הרגנרטיבית אינה מספיק מדויקת אף היא.

  • תמורה למחיר

    אקספנג G6 מוצע במחיר מאוד תחרותי ביחס למתחרים, ולכך צמודה למכונית אחריות מורחבת של 7 שנים. המשמעות היא שגם בגרסה פרפורמנס, כמו בגרסת הטווח הארוך, G6 מעניק תמורה מצוינת לכסף.

  • גרסאות ורמות גימור

    במפרט האבזור: תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית, להגה ולמושבים הקדמיים שיש להם חימום ואוורור, צג "14.9, בקרת אקלים דו-צדדית ופתחי מיזוג לאחור, 2 משטחי טעינה אלחוטיים ועוד.

    וו גרירה מוצע כסטנדרט בגרסת הביצועים, בתוספת תשלום בשאר הגרסאות.

  • בטיחות

    אקספנג G6 מוצע עם מפרט בטיחות מכובד ביותר, המבוסס על מערך עשיר של חיישנים למיניהם – 5 מכשירי רדאר, 12 חיישנים על-קוליים, 12 מצלמות – ובמערכות: בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, עקיפה אוטומטית, בלימה אוטונומית, התרעה אקטיבית על רכב בשטח מת ופתיחת דלת מסוכנת. בין השאר מוצע גם ניטור עירנות ונהיגה מוסחת באמצעות מצלמת פנים.

    אסקפנג G6 גרף חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של יורו NCAP ב-2024, והשיג ציון של 88% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל ו-75% על מערכות הגנה אקטיביות.

    במבחנים גילינו כי מערכות הבטיחות מתריעות ללא הרף על כל דבר, וזה יכול להציק. בנוסף, בקרת השיוט מתפקדת נהדר כשאין אף רכב אחר לפניה, אבל ברגע שיש, פעולת המערכת מלווה במיני האצות קטנות וקצרות, במקום עקיבה חלקה.

  • טווח נסיעה

    בגרסת הטווח הארוך שנבחנה, בקצב התנועה וביום המבחן הלוהט הטווח נע בין 445 ק"מ ל-475 ק"מ והצריכה הייתה בין 5.2 ל-5.4 ק"מ/קוט"ש – ואלו נתונים טובים מאוד.

    בגרסת פרפורמנס קטעי מבחן מהירים וארוכים הובילו לצריכה מוגברת של כ-3.6 ק"מ/קוט"ש ולטווח של סביבות 330 ק"מ. נהיגה מתונה בקצב העדר שיפרה את הצריכה והטווח הראלי עלה לסביבות 430 ק"מ.

  • מה חדש באקספנג G6 2025

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.

  • סיכום

    אקספנג הוא מותג צעיר שמתאמץ יתר על המידה להדמות לטסלה, ועושה זאת באופן פחות מהודק ומוקפד. כבר חווינו את זה בדגמים אחרים של אקספנג, וזה המצב גם ב-G6.

אקספנג G6 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג אקספנג G6
אקספנג G6 גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
435 ק"מ (WLTP)
258
החל מ- 1,578 ₪
201,990
570 ק"מ (WLTP)
286
החל מ- 1,781 ₪
227,990
550 ק"מ (WLTP)
476
החל מ- 2,008 ₪
256,990
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים אקספנג G6

ברשותך אקספנג G6?

ציון ותגובת גולשים

אקספנג G6 מתחרים

5
מתקדמים לרכב חדש? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.