בזמן שבעולם הרכב מחפשים פתרונות להנעה נקייה, מסתמנת האופציה ההיברידית כשלב ביניים פופולארי.
פולקסווגן - שבליין הדגמים שלה גם סדרת דגמים חסכונים ונקיים תחת השם bluemotion (בעיקר דיזלים למיניהם) - עושה צעדים ראשונים בתחום ההיברידי וחושפת את גרסת ההיבריד לטוארג שצפויה להגיע לשווקים בשנת 2010.
הפולקסווגן טוארג ההיברידי עושה שימוש במנוע 3.0TSI עם מגדש על המספק 333 כ"ס ב-5500 סל"ד ו-44.9 קג"מ ב-3000 סל"ד (מנוע זה נמצא גם באודי A6 בהספק נמוך יותר). בין המנוע לתיבת ההילוכים האוטומטית בעלת שמונת ההילוכים מצוי מנוע חשמלי בהספק של 52 כ"ס ו-30.6 קג"מ. ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 374 כ"ס ו-56.1 קג"מ. המנוע החשמלי מוזן מסוללות ניקל מטאל במשקל 67 ק"ג השוכנות מתחת לתא המטען. הכוח מועבר מתיבת ההילוכים האוטומטית לדיפרנציאל טורסן (שמחליף את הדיפרנציאל הננעל הרגיל, בדומה לאודי Q7) שמחלק את הכוח בין הסרנים. הפולקסווגן טוארג ההיברידי שונה מלקסוס RX400h (שהוחלף ב-RX450h), שנתפס כמתחרה העיקרי שלו על אף היותו רכב פנאי רך יותר, שכן בזה האחרון מנוע הבנזין מניע את הגלגלים הקדמיים ואילו האחוריים מונעים על ידי צמד מנועים חשמליים.
במצב רגיל מספק המנוע החשמלי של הטוארג ההיברידי את האנרגיה לתפעול המערכות החשמליות ברכב (בדומה לאלטרנטור). כאשר נדרש קיקדאון בתאוצה או במצב ספורט מתגבר המנוע החשמלי את מנוע הבנזין. בנוסף מסוגל הטוארג לנוע באמצעות המנוע החשמלי בלבד עד למהירות של 50 קמ"ש אך לא נמסר לאיזה טווח.
צריכת הדלק הממוצעת של הטוארג ההיברידי עומדת על 11 ק"מ לליטר. לטענת פולקסווגן צריכת הדלק של הטוארג, בהשוואה לרכב SUV בגודל דומה טובה ב-25% בנסיעה עירונית וב-17% בממוצע. הטוארג ההיברידי פולט 210 גרם CO2 לק"מ ועדיין מסוגל לזנק ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות. לשם ההשוואה, צריכת הדלק הממוצעת של טוארג בעל מנוע 4.2FSI V8 עומדת על 7.2 ק"מ לליטר והוא מזנק ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות ופולט 329 גרם CO2 לק"מ.