פרארי בחרה בשם "אמאלפי" כהוקרה לחוף אמאלפי באיטליה – יעד נופש פופולרי, המשלב - כמו המכונית יוקרה וסגנון חיים, בדיוק כמו המאפיינים שהיא רוצה להבליט. מנהל השיווק, אנריקו גליירה, הסביר שהשינוי בשם נועד לתת לרכב זה אישיות משלו: “כשקונים ציור – השם צריך להיות חדש. הוא ראוי לשמו” .
למרות שמידות הרכב דומות לאלו של רומא, העיצוב החיצוני עבר רענון מקיף. החזית חדה ואגרסיבית יותר, מאחור הותקן ספוילר פעיל, והפרופורציות הקלאסיות של קופה בתצורת 2+2 קיבלו מראה עדכני. תא הנוסעים חודש משמעותית, עם כפתור התנעה פיזי, מסך מולטימדיה רחב, תצוגה נפרדת גם לנוסע, וחומרי גימור מוקפדים.

אמאלפי מצוידת במנוע שמונה צילינדרים עם שני מגדשי טורבו, בנפח 3.85 ליטר, המפיק 640 כוחות סוס ומומנט של 77 קג"מ. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 3.3 שניות בלבד, והמהירות המרבית עומדת על 320 קמ"ש. מערכת הבלימה פועלת בטכנולוגיית בלימה אלקטרונית (Brake by Wire), ומערכת השליטה הדינמית כוללת את הדור השישי של בקרת היציבות SSC, שמבצעת התאמות אוטומטיות בהתאם לתנאי הדרך והנהיגה.
מחירה של אמאלפי באירופה יעמוד על 240 אלף יורו. המסירות הראשונות צפויות להתחיל ברבעון הראשון של שנת 2026. בצפון אמריקה הרכב יגיע מספר חודשים לאחר מכן.

לצד ההשקה החדשה, פרארי נערכת לחשיפת רכב חשמלי ראשון בתולדותיה, שצפוי להיחשף באוקטובר 2025, עם תחילת מכירות באביב 2026. דגם חשמלי נוסף, שיהיה נגיש יותר, צפוי להגיע רק בשנת 2028. נכון לעכשיו, הביקוש למכוניות יוקרה חשמליות עדיין מוגבל, אך בפרארי לא מתכוונים להישאר מאחור.
אמאלפי צפוי להיות הדגם האחרון של פרארי עם מנוע בעירה פנימית בלבד, רגע לפני שהמותג האיטלקי עושה את הצעד הגדול לעבר עתיד חשמלי מלא.
ג’יאנמאריה פולג’נצי, ראש פיתוח מוצר הוסיף: "רצינו ליצור רכב שמתאים לבעלי פרארי חדשים, אולי הפעם הראשונה שלהם עם פרארי. הוא צריך להיות קל לנהיגה, לא מפחיד, גם עם יותר מ-600 כוחות סוס. הרכב הזה נועד להיות נגיש לכולם ועדיין לאפשר לנהגים מנוסים למצות את מלוא הפוטנציאל שלו".
יבואנית פרארי לישראל סמלת מסרה ל'אוטו' כי הרכב ישווק בישראל במהלך 2026.