תם עידן. 27 שנים של שלטון קלרקסון בתכנית הרכב הנצפית בעולם הגיעו לסיומם. הנהלת ה-BBC הודיעה היום (יום ד', 25.3) שלא תחדש את חוזהו של ג'רמי קלרקסון, המגיש המוביל של 'טופ גיר' הבריטית ומי שהפך לדמות המזוהה ביותר עם התכנית הפופולרית, כך שהוא סיים למעשה את דרכו בתכנית. הסיבה, למי שבמקרה היה בקוטב הצפוני בשבועיים האחרונים, הוא ויכוח בינו ובין אחד ממפיקי התכנית, שהסתיים בכך שהמגיש הוותיק חבט במפיק בפניו.

האם ג'רמי קלרקסון יפוטר מטופ גיר?

בתום חקירה פנימית שניהלה הנהלת ה-BBC, הוחלט להפסיק לאלתר את הקשר עם האווזה שמטילה ביצי זהב – אבל גם לא מעט שערוריות – וזאת בשל "תקיפה ללא סיבה ממשית".

אממ... ביי! – ג'רמי קלרקסון הולך הביתה
צילום: מנהל

האירוע, בו נחבל קלות המפיק אחרי שהופל, היה הקש ששבר את גב הגמל (הבריטי), לאחר סדרה של התבטאויות בעייתיות של קלרקסון בתקופה האחרונה. לכן, למרות העצומה הגועשת ברשת להחזרתו של ג'רמי קלרקסון לתוכנית (למעלה ממיליון חתימות...), הודיעה הנהלת ה-BBC על סיום הקשר אתו.

מה בהמשך? לא ממש ברור. יתכן וימצא מחליף לקלרקסון, והעניינים יימשכו (כמעט) כרגיל. אפשרות סבירה אחרת היא כי שני המגישים האחרים של התוכנית, ג'יימס מיי וריצארד האמונד, יעזבו אף הם את התכנית כאות מחאה על הפסקת הקשר עם קלארקסון. צעד כזה עלול להעמיד את עתיד התכנית בסכנה, או לפחות לשנות את פניה מן הקצה אל הקצה. נחכה ונראה.

אממ... ביי! – ג'רמי קלרקסון הולך הביתה
צילום: מנהל