אומרים שלדברים טובים מתרגלים מהר. לקח לי משהו כמו שבוע להתחבר למשקל, לגודל ולמנגנון ההיגוי של ה-MP. ומרגע שהתרגלתי אליו, הבנתי שהוא פותח לי חלון לעולם חדש לגמרי. בלי שום קשר לתפקודה במבחן ארוך הטווח הזה, פלטפורמת השלושה גלגלים של פיאג'יו היא גאונית, לא פחות. מהרגע שבו הרוכב מבין איך זה עובד ואיך להפעיל את זה, הוא הופך לבלתי ניתן לעצירה. תוספת האחיזה שנותן הגלגל השלישי מלפנים פשוט משנה סדרי עולם. מנקה את ראש הרוכב ומשחררת אותו מדאגה למצבו של החלק הקדמי. זה אומר שעל כל אספלט, בכל מזג אוויר, יש המון מרווחי ביטחון, עם היגוי ובלימה ברמה שלא מוכרת באף כלי בקטגוריה הזו.

לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

אבל את עיקר העניין מושך במבחן ארוך טווח, מטבע הדברים, נושא האמינות. ה-MP3 עבר אצלנו חיים לא קלים - גז עד העצר רב הזמן ואפילו קצת שבילים פה ושם. התנהגנו אליו כמו לאחרון קטנועי השליחים. גם מבחינת טיפולים - לא התייצבנו לביקורת ב-5000 ק"מ (זה לא שאריאל מפוזר - הוא "עסוק". המערכת), ואת טיפול ה-10,000 ק"מ תכננו לבצע בעת החזרת הכלי, שהתעכבה קצת - וכך הגענו ל-12,000 ק"מ. אופס. ולמרות זאת - כלום לא שיהק, גיהק או גמגם, וכל מה שהכלי דרש הוא דלק (21.9 ק"מ לליטר. לא רע בתנאים המוזכרים).

פיאג'יו MP3 ארוך טווח: דיווח מסכם
צילום: מערכת אוטו
נפרדים מה-MP3

באריזות קטנות?
אומרים שדברים טובים באים באריזות קטנות. אבל ה-MP3 לא קטן. זה קטנוע פול-סייז. יש עליו מקום לרוכב, ענק. יחד עם מורכב גדול לא פחות. והוא נוח. זה מתחיל מהמושב, עובר לזוויות ידיים\רגליים וממשיך למיגון הרוח. מגן הרוח מלפנים מתכוונן באמצעות ברגים, אבל פעולת הכיוונון דורשת כלים והיא לא משהו שאפשר לעשות "על הדרך". אנחנו קבענו אותו המצב הגבוה ביותר וקבלנו הגנה מכל פגע. השילוב הזה גרר אותנו לטיולים ארוכים, במונחי קטנועים, לדרום הארץ וצפונה. גם בכל הקשור לאחסון התלת הזה נדיב למדי, עם תא גדול מתחת למושב. למשימות העמסה רציניות יותר היינו שמחים אם משטח הרגליים היה שטוח, וללא דוושת הבלם המיותרת (יש שני מנופים על הכידון, והדוושה שם רק בגלל תקנות אירופאיות). אז יכול להיות שדברים טובים באים גם באריזות גדולות.

פיאג'יו MP3 ארוך טווח: דיווח מסכם
צילום: מערכת אוטו
קטנוע "פול-סייז" גם בכל מה שקשור לאחסון

דברים רעים?
כח. השלדה ומערכת המתלים האלו יכולות לטפל בהרבה יותר כח. צריך עוד כח גם כדי להתמודד עם המשקל והגרר הנוסף של צמד הגלגלים מלפנים. המנוע ב-300LT MP3 מספק בעיר וגם במהירויות חוקיות מחוץ לעיר, אבל הוא לא הכי מהיר ברמזור (בגלל המשקל) או בכביש המהיר (בגלל יחסי העברה קצרים, מוכווני תאוצות עירוניות), אבל כאמור בשני המקרים הוא מספק, ואין בעיה לשמור על קצב התנועה, ואפילו עוד קצת, גם על כביש 1. אחת המסקנות שלנו היתה שמערכת בקרת החלקה (לימים רטובים) ו-ABS ישדרגו את בטיחות הכלי עוד יותר - ואכן, פיאג'יו ציידו את ה-MP3 החדש, ששיווקו החל בישראל בימים אלו, בשתי המערכות הללו.

פיאג'יו MP3 ארוך טווח: דיווח מסכם
צילום: מערכת אוטו
את מבחן הקניות השבועיות הוא עבר בהצלחה

אפשר להתחיל להתגעגע
בסיכום התקופה המשותפת עם ה-MP3 נותרנו מלאי הערכה. ועכשיו, אחרי שהחזרנו אותו, גם קצת מתגעגעים, למען האמת. זה לא כלי עתיר ביצועים וסקס-אפיל. אולי ההפך הוא הנכון. הוא כלי עבודה למי שרוכב כל יום, בכל מזג אוויר. כל אלו שעומדים שעות על גבי שעות בפקקים לכל כיוון יכולים לחסוך שעות, בלי הפחד הבסיסי מנפילה שמלווה כל רכיבה על דו"ג. הוא נוח, בטוח, אמין ונעים. במשך כל התקופה הוא פשוט עמד ברקע, נכון לכל משימה. וגם כשלקחנו אותו לקצוות לא הגיוניים לקטנוע, הוא המשיך לספוג בשקט ולבצע, מפגין את היכולת האדירה שנחה בין שלושת גלגליו. האמינות המוחלטת שהפגין אצלנו מתפקדת כבונוס ליכולת הזו. וזה מוביל אותנו לבעיה האמיתית היחידה של ה-MP3 – המחיר. זה קטנוע יקר. והמחיר הזה ימנע מרבים ליהנות מהיתרונות שיכולים להציע שלושה גלגלים שמסודרים נכון.
שימו לב! פעלולי הרכיבה בוצעו ע"י רוכב מקצועי בכביש סגור תוך נקיטת כל אמצעי הבטיחות. אנחנו בשום פנים ואופן לא ממליצים לכם לנסות את זה בבית, או בחנייה, או בכביש, או בשביל, או בשטח כורכר, או בכלל!