ניסאן הולכת להציב בתערוכת ניו יורק את מכונית הפנאי הגדולה שלה, ניסאן מוראנו, בדורה השלישי והחדש. מדוע בתערוכת ניו יורק? מהסיבה הפשוטה שזהו קהל היעד העיקרי של רכב הפנאי הגדול, שם העיצוב הלא שגרתי, שרחוק מלהיות מאופק, נראה הגיוני יותר לנהגים האמריקאים, מאשר ללקוחות האירופאים המאופקים.
חשבתם שהעיצוב של הדור הקודם היה מוקצן? אז חשבתם. הדור החדש גורם לדור הנוכחי להיראות כאילו עוצב על ידי בית המלוכה הבריטי, ואנחנו לא מתכוונים לנסיך הארי השובב, אלא יותר לכיוון המלכה אליזבת'. יחידות התאורה הקדמיות משוכות לאחור, ומזכירות במעט את אלו הנמצאות ב-Z370, ויחד עם הסבכה הקדמית והפגוש המחודדים מעניקים מראה שאולי לא יעניק לו את פרס העיצוב לשנת 2014, אך לבטח יגרום לכולם לסובב את הראש.
צילום: מנהל
יחידות תאורה המזכירות את אלה של ה-Z370
פרופיל הצד דינאמי (לא מעט בזכות תפיחות הכנפיים מעל בתי הגלגלים), ונמוך יחסית, ומאחור תמצאו יחידות תאורה המזכירות גם הן את יחידות התאורה של ה-Z370. אם נעזוב לרגע את הטעם האינדיווידואלי והמיוחד של העיצוב, יש לציין שהדור החדש אווירודינאמי יותר.
צילום: מנהל
מנוע בנפח 3.5 ליטר, בתצורת V6 המפיק 260 כוחות סוס
תא הנוסעים מאידך פחות נועז, ומציג כיאה לשוק האמריקאי הרבה אבזור, ידית הילוכים פשוטה לתפעול, מושבים חשמליים, גלגל הגה מחומם, ואיך לא, מחזיקי כוסות. לוח המחוונים הפך דיגיטאלי, צג מגע גדול בקוטר 8 אינץ' במרכז הקונסולה הקדמית, והרבה כפתורים נעלמו מהדור הקודם, לטובת הנדסת אנוש יעילה וטובה יותר. ובכל הנוגע לבטיחות, ישנה מערכת חדשה שמתריעה על עצמים קרובים שלא בטווח ראיית הנהג.
צילום: מנהל
לא ברור מתי המוראנו תגיע ארצה
יחידת הכוח זהה לדור היוצא; מנוע בנפח 3.5 ליטר, בתצורת V6 המפיק 260 כוחות סוס. אין עדיין נתוני ביצועים רשמיים, אך בניסאן מספרים שהמוראנו החדשה חסכונית יותר תודות לאווירודינאמיות משופרת ולמשקל נמוך מהדור היוצא. רכב הפנאי הגדול יוצע עם הנעה כפולה או קדמית, וכמו כן, תהיינה אפשרויות בחירה בין חישוקים בקוטר 18 אינץ' לבין 20 אינץ'.

רכב הפנאי הגדול, ניסאן מוראנו, יוצג בתערוכת ניו יורק הקרובה, ולא ידוע עדיין אם ומתי יגיע אלינו לארץ הקודש, ומה יהיה מחירו.
סרטון הטיזר של ניסאן. מוראנו החדשה 2015