ב.מ.וו S1000Rתערוכת האופנועים במילאנו (EICMA) היא תצוגת התכלית העיקרית והגדולה בתחום הדו-גלגלי, עם חשיבות רבה לשוק האירופאי בפרט והעולמי בכלל. נראה שהמצב הכלכלי ביבשת הישנה ומגמת הירידה במכירות שמאפיינת את השנים האחרונות, לא מונעים מהיצרניות להציג לא מעט דגמים חדשים ומעניינים בתערוכת מילאנו 2013.
ב.מ.וו S1000R האופנוע החדש של היצרנית הבווארית הוא גרסה עירומה ומעט מתונה יותר לסופרבייק של החברה – ה-S1000RR. מדובר באופנוע שכבר כמה שנים נחשב לסופרבייק החזק, המרשים והמהיר על הכביש הציבורי. המנוע של הגרסה העירומה מותן במעט (999 סמ"ק, 160 כ"ס ב-11,000 סל"ד) והמשקל העצמי הרטוב (כולל דלק) עומד על 207 ק"ג. כמו אצל האח הקיצוני יותר, יש כאן מלוא החופן מערכות אלקטרוניות – מבקרת משיכה ועד לאופציה למתלים אקטיביים, כפי שראינו ב-S1000RR HP4.
מילאנו 2013: הפגנת כוח
צילום: מנהל
דוקאטי מונסטר 1200 – האופנוע העירום של דוקאטי הוצג בשנת 1992 ובישר על זמנים חדשים עבור החברה וזכה להצלחה רבה. כעת, חושפת היצרנית מבולוניה גרסת 1200 חדשה לגמרי, דור שלישי למונסטר אם תרצו. האופנוע החדש מצויד במנוע הטסטה-סטרטה בנפח 1198 סמ"ק, המפיק 145 כ"ס ו-12.7 קג"מ. השינוי הויזואלי העיקרי הוא נטישת השלדה הקלאסית מסבך צינורות הכרומולי, ומעבר לתצורת שלדה הדומה לזו שראינו בפאניגלה, בה המנוע משמש כגורם נושא עומס עיקרי ומראשיו יוצאת תת-שלדה נאה אל ציר ההיגוי. כשהוצג המונסטר המקורי, הפך העיצוב של מיגל גלוצ'י לקלאסיקה מוטורית בין-רגע. העקרונות של אותו עיצוב נמשכו לאורך הדור השני, ועתה, הטכנולוגיה נגסה במשהו מאותו בסיס אלמותי. לא שאנחנו מתלוננים, כן? הוא עדיין נראה מעורר תאבון.
מילאנו 2013: הפגנת כוח
צילום: מנהל
הארלי דיווידסון סטריט 500/750 הארלי בנפח 500 סמ"ק? היהפוך אמריקאי עורו? מה השלב הבא, אופנוע היברידי? ורגע ברצינות, היצרנית האמריקנית מציגה אופנוע אורבאני חדש, המצויד במנוע V-טווין מקורר מים. עם משקל עצמי בסך 221 ק"ג (כולל דלק) מדובר באחד אופנועים הקלים ביותר שיצרה הארלי. החברה ממילווקי מקווה שהשימושיות העדיפה והממדים הקומפקטיים יותר של הסטריט, יעזרו לו למשוך קהל רוכבים מגוון יותר, כמו המגזר הנשי למשל. אנחנו מקווים שגם עם סדרת המנועים החדשה (הארלי לא ייצרה אופנוע בנפח נמוך מ-750 סמ"ק מאז תום מלחמת העולם השנייה בערך) ונוכח הרצון לפנות לקהל רחב יותר, אופנועיה לא יאבדו את אופיים הייחודי.
מילאנו 2013: הפגנת כוח
צילום: מנהל
הוסקוורנה 701 פרוטוטייפ לאחר שנרכשה ע"י ק.ט.מ, הוסקוורנה נותנת לנו כעת הצצה אל עתיד דגמי החברה, עם קונספט לאופנוע סופרמוטו חדש. ה-701 מצויד במנוע 4 פעימות בנפח 690 סמ"ק, המפיק 75 כ"ס. היצרנית מספרת על שלדת קלה מפלדת כרומולי, מתלים של WP ובלמים מבית ברמבו. אם זה נשמע לכם כמו מתכון מוכר למדי, אתם בחברה טובה. מדובר במכלולים, נקרא לזה דומים, לאלו שמופיעים באופנועים מקבילים של חברת האם החדשה. מה זה אומר לגבי הדור הבא של אופנועי הוסקוורנה, אנחנו עדיין לא יודעים.
מילאנו 2013: הפגנת כוח
צילום: מנהל
העתיד על פי הוסקוורנה
קייטרהאם אחרי שהודיעה על כוונתה להתחרות בקטגוריית המוטו2 ב-2014, יצרנית מכוניות הספורט הבריטית, משיקה את חטיבת האופנועים שלה בתערוכת מילאנו. בשלב הראשון, מדובר על שלושה דגמים שייצורם צפוי להתחיל בשנת 2014 – ברוטוס 750 ושני אופנועים חשמליים, שנקראים כרגע קלאסיק E-בייק וקרבון E-בייק. הברוטוס הוא אופנוע דו-שימושי, המציע תמסורת אוטומטית ומוגדר ע"י היצרנית כ-SUV של האופנועים (משעשע...). הקלאסיק הוא אופנוע חשמלי בעיצוב רטרו, עם טווח נסיעה של 40-80 ק"מ, שאינו מצריך רישיון נהיגה באירופה. הקרבון מוגדר ע"י קייטרהאם כאופנוע פרמיום, שלטענתה עושה שימוש בטכנולוגיות מעולם הפורמולה 1. אלו נשמעים כקוריוזים שמטרתם משיכת תשומת לב. מעניין לראות לאילו כיוונים תתפתח החברה הישנה בעולם חדש עבורה.
מילאנו 2013: הפגנת כוח
צילום: מנהל
קייטרהאם ברוטוס 750
MV אגוסטה טוריסמו ולוצ'ה 800 – האופנוע החדש של היצרנית האקזוטית מאיטליה מצויד במנוע (3 צילינדרים) המוכר לנו מדגמים נוספים של החברה, שמפיק 125 כ"ס. חידוש מעניין הוא מזוודות הצד בחלקו האחורי של הולוצ'ה, אשר מהוות חלק אינטגרלי מגוף האופנוע ובכך מקזזות מספר ס"מ מרוחבו. כמו כן, הוא מציע אפשרות לבחירת מפות מנוע שונות, בקרת אחיזה מרובת מצבים ומסך LCD בגודל 5 אינץ' המציג את המידע והנתונים הדרושים לרוכב.
מילאנו 2013: הפגנת כוח
צילום: מנהל