פרארי SP12 EC של אריק קלפטון
מר אריק קלפטון, המוזיקאי הבריטי המוערך, הינו חובב פרארי רציני למדי. עכשיו, זוכה היוצר הבריטי לכבוד מיוחד שמעט אנשים ברחבי העולם יכולים להתהדר בו – מכונית שעוצבה במיוחד בשבילו על ידי היצרנית האיטלקייה. כבסיס לפרויקט המיוחד נבחרה, מי אם לא, פרארי 458 איטליה, מכונית הספורט המוערכת כל כך של היצרנית. הפרויקט הוגדר על ידי פרארי כ"מחווה מיוחדת לקריירה של קלפטון והניסיון הארוך של היוצר כבעלים של מכוניות פרארי".
מסתבר שלמר קלפטון הנכבד הייתה אהבה מיוחדת לפרארי 512BB שיוצרה בין השנים 1976 ל-1981 כחלק מליין דגמים אשר הוצעו עם מנועי 12 צילינדרים בתצורת בוקסר: 512BB ,365GT4 BB ו-512i BB (כאשר צמד האותיות מייצגות את המילים ברלינטה בוקסר, Berlinetta Boxer). ואף החזיק ברשותו כשלושה מהדגמים הנ"ל לאורך השנים.

המכונית עוצבה מחדש על ידי מרכז העיצוב של פרארי בשיתוף סדנת העיצוב פינינפארינה, בהשראתה של אותה פרארי 512BB. זה אומר שעל הבסיס המרשים של ה-458 איטליה: מנוע בנפח 4.5 ליטר שמונה צילינדרים המספק 570 כ"ס שמאיצים את המכונה האיטלקית למאה קמ"ש בתוך 3.4 שניות (בדרך למהירות מרבית של כ-325 קמ"ש), הלבישו המעצבים אלמנטים עיצוביים מה-512BB. לדעת רבים עיצובה המקורי של ה-458 איטליה הינו אחד היפים בעולם הרכב כיום (ובכלל), אך אין ספק שה-SP12 EC נאה במיוחד בפני עצמה.
כמה עולה התענוג אתם שואלים? כמובן שלא פרארי ולא הלקוח המכובד באמת רוצים שתדעו. אך השמועות מדברות על משהו כמו 3 מיליון יורו פחות או יותר...
שווה או לא, המכונית קיבלה מן הסתם מעמד של דגם יחיד בעולם (באנגלית זה נשמע יותר טוב – One-off model), מה שמקנה לה כבר עכשיו מעמד של מכונית אספנות מבוקשת (או אם תרצו קלאסיקה מודרנית).