הפוזה המרשימה – גם אם מוכרת – יחד עם המחיר אמורים להבטיח הצלחה לארינרהבאמצע יוני כבר דיווחנו לכם על לידתה של ה'ארינרה', מכונית העל הראשונה מפולין. אז דובר רק בהצגה ראשונה ובמסירת פרטים חלקיים, כאשר עיקר "החדשות" היו בעיצוב – שדומה יתר על המידה ללמבורגיני – והטכנולוגיה, שעם מקור אמריקאי (קורבט) ברור היה שכוח לא יחסר לצד עלויות שככל הנראה תהיינה אטרקטיביות ביחס למקובל בז'אנר. מסתבר שמאחורי ה"גימיק" עומד היגיון עסקי מחושב ועם חשיפת פרטים נוספים נראה בהחלט כי מדובר במוצר עם לא מעט פוטנציאל, בעיקר במדינות הגוש המזרחי לשעבר, שם הוא מיועד להתחרות במותגים מוכרים אך יקרים בהרבה.

דברי ההלל והשבח הפולניים אודות "עיצוב עתידני הנובע ממיקום המנוע במרכז", "צינורות מפלט המזכירים מנועי סילון" ו"קווי עיצוב חדים ודינאמיים המדגישים את הגנים הספורטיביים של המכונית" מכסים אולי טפח, אך לא ממש מצליחים להסתיר את הטפחיים של חוסר המקוריות בעיצוב, בלשון המעטה. על המראה חתום המעצב הפולני פאבלו בורקאטסקי, שבאופן מביך הוציא תחת ידיו משהו שדומה יתר על המידה ללמבורגיני רוונטון.

אבל במבט מתחת לפח נגלה מקורות לאופטימיות. על השלדה והטכנולוגיה חתום לי נובל, בעליה של סדנת נובל הבריטית שגם שותף בחברה. על הביצועים אחראי מנוע הקורבט. ה-V8 האמריקאי המוכח בנפח 6.2 ליטר כויל מעדנות לכדי הספק של 650 כ"ס ומומנט מרבי של כמעט 84 קג"מ – מספיק להטיס את הפולנייה העצבנית מעמידה ל-100 תוך 3.2 שניות, אך עדיין רחוק מהפוטנציאל שלו. 200 קמ"ש תראה הארינרה הקלה (1,300 ק"ג) תוך 8.9 שניות והמהירות המרבית המוצהרת מבטיחה 340 קמ"ש. הממדים – 445 ס"מ אורך, 206 ס"מ רוחב 119 ס"מ גובה מתאימים למקובל בתחום וכך גם מכלולים נוספים, כמו הצמיגים (225/35-19 ו-335/30-20) והדיסקים הקראמיים האמונים על הבלימה (380 מ"מ מלפנים ו-350 מאחור).
ארינרה וונוקארה: מכונית העל הפולנית יוצאת לדרך
צילום: מנהל
אז מה, רק ללמבורגיני מותר לפתוח ככה דלתות?...
המחיר: החל בכ-115,000 יורו הם מציאה בליגה הזו. לשם ההשוואה נזכיר שהלמבורגיני ה"זולה" ביותר היא הגייארדו, ומחירה מתחיל בכ-185,000 יורו. הפרארי האטרקטיבית ביותר במחיר – הקליפורניה – נמכרת החל בכמעט 170,000 יורו, מק'לארן MP4 12C תתחיל בכ-195,000 יורו – מחיר דומה למה שיבקשו עבור מרצדס SLS ומכאן כבר השמיים הם הגבול. לי נובל, אגב, מציע את ה-M600 שלו החל בכ-230,000 יורו – בדיוק פי שניים מהבת-דודה הפולנייה. אני מכיר כמה משפחות שהרבה פחות מזה היה גורם ל'ברוגזים' של דורות...

אם לא יקרה משהו בלתי צפוי בדרך (למשל: תביעה מצד למבורגיני...) היינו מהמרים שהמיזם הפולני-אנגלי יכול להצליח (Arrinera SA ממוקמת בווארשה). כיום, בעידן של אינספור מכוניות על – רובן מן הסתם עם שמות חדשים ולא מוכרים – יתווסף ללא בעיות גם השם 'ארינרה' למשחק. ניתן גם להניח שבמצב תנועה יתקשו גם חובבי הז'אנר להחליט האם מדובר בלמבורגיני או במשהו אחר, כאשר הגנים הפולניים מוסתרים כאן היטב, מחופשים לקווים איטלקיים אופייניים.
בכל זאת, מכונית על ב-115,000 יורו יכולה להישמע אטרקטיבית מאוד ללא מעט מתעשרים חדשים במדינות מזרח אירופה – השוק הראשון אליו פונה ארינרה.