אודי A5 קופה. שדרוג של אמצע החיים
אודי A5, גרסת הקופה של ה-A4 שהושקה בשנת 2007, עוברת מתיחת פנים. ה-A5 הפכה למשפחה של דגמים בשנת 2009, לאחר שבאודי הציגו את ה-A5 ספורטבק בעלת מרכב הסדאן, שנה אחרי שלמבחר הצטרפה גם גרסת קבריולה.
מתיחת הפנים לא משנה באופן דרמטי את העיצוב, אך נגיעות קלות ליחידות התאורה, לפגוש ולסבכה הקדמית, מקנות ל-A5 עיצוב עדכני יותר המזכיר את ה-A6 החדשה במקום את ה-A4. המכונית המחודשת מצטיידת גם בחישוקים קלים בעיצוב חדש, ותוצע במבחר חדש של גוונים למרכב. מידותיהן של הגרסאות השונות לא השתנו. בתא הנוסעים בוצעו שינויים ברוח דומה, כאשר הגרמנים מבטיחים שמספר חלקים הוחלפו ושהנדסת האנוש שופרה. יש גם יותר אבזור, בין היתר אפשרות לגלוש באינטרנט מהמכונית באמצעות חיבור סלולרי.
אודי A5 עברה עדכון של אמצע החיים
צילום: מנהל

מתחת לעור, משפחת ה-A5 תציע מנועים משודרגים וחסכוניים מבעבר, כשבאודי מבטיחים שיפור ממוצע של 11% בתצרוכת הדלק. לכך מסייעת גם מערכת עצור-סע, שכלולה מעתה בכל הגרסאות. היצע המנועים יכלול שלוש יחידות בנזין: 1.8 ליטר טורבו עם 170 כ"ס (10 יותר מבעבר), 2.0 ליטר טורבו עם 211 כ"ס (ללא שינוי) ומנוע 3.0 ליטר חדש עם מגדש על, שמחליף מנוע 3.2 ליטר ומפיק 272 כ"ס לעומת 265 בעבר.
היצע מנועי הדיזל יכלול ארבע יחידות, מהן שלוש יהיו זמינות מיידית: 2.0 ליטר עם 177 כ"ס, שבעה יותר מבעבר, ו-V6 בנפח 3.0 ליטר עם 204 כ"ס (במקום 2.7 ליטר ו-190 כ"ס) או 245 כ"ס (חמישה יותר ממנוע 3.0 זהה בעבר). מנוע רביעי, שפרטים אודותיו לא פורסמו, יצטרף למבחר בהמשך וימוצב כגרסה ידידותית לסביבה.
אודי A5 עברה עדכון של אמצע החיים
צילום: מנהל

השינויים מתחת לעור נמשכים גם להיגוי ולכיול המתלים, כאן אודי מאמצת לראשונה ב-A5 מנגנון היגוי אלקטרו-מכני. הגרמנים מבטיחים גם שיפור לכיול המתלים, כאשר כמו בעבר תוצע גם גרסת S-ליין עם מרכב מונמך ב-10 מ"מ וגרסת S5 ספורטיבית (V8 בנפח 4.2 ליטר ו-354 כ"ס). היצע מערכות ההנעה ותיבות ההילוכים לא השתנה, ויכלול כמו בעבר תיבות ידניות ורציפות לדגמי ההנעה הקדמית, או תיבה רובוטית כפולת מצמד לגרסאות ההנעה הכפולה (קוואטרו).