טויוטה פריוס Vבטויוטה עמלים על מערכת ניווט לרכב שתדע לזהות רמזורים אדומים, שלטי עצור ואף פקקי תנועה. מדובר בשלב ראשון בניסוי ביפן בלבד, ובצורך להתקין בצמתים ובשלטים למיניהם חיישנים, אך עיריית טוקיו יחד עם טויוטה פועלים במרץ לקראת הורדת עוד תלות ואחריות מהנהג לטובת מערכות מתקדמות ברכב.

מערכות הניווט החדשות ידעו לזהות רמזורים ואת מצב התאורה בהם, שלטים באמצעות החיישנים שיותקנו בהם, ובשלב מתקדם יותר אף להתחבר למרכזי המידע המשטרתיים והעירוניים בכדי לאפשר קבלת מידע רחב ומדויק ככל הניתן על מצב התנועה, הרמזור והשילוט. המטרה היא העלאת הבטיחות בצמתים, בעיה שמטרידה זה זמן רב את יצרניות הרכב ואת הרשויות הרלוונטיות. לצורך הניסוי, עיריית טוקיו סימנה בחלק מהעיר רמזורים ושלטים עם חיישנים מיוחדים, שמזוהים על-ידי המערכת של טויוטה.

המערכת תתריע בפני שלטי עצור, האט וכדומה, הדורשים התייחסות מהנהג, ועל מצב ומיקום הרמזורים שבדרך – על-פי הנתונים שהוכנסו על-ידי הנהג למערכת הניווט, או על-פי תנאי הדרך שהנהג בחר. המערכת גם תספור לאחור את הזמן שנותר לרמזור עד להחלפת התאורה. בשלב הבא המערכת תתחבר ליתר מערכות הרכב, ומעבר להתרעה תוכל גם לבצע פעולות חירום כמו בלימת הרכב לעצירה בהתאם לנדרש.
יש לציין כי מערכות המציגות שילוט דרך כבר קיימות במספר מכוניות ברחבי העולם, בין היתר בגרסאות מסוימות של אופל אינסיגניה. כמו כן, ב.מ.וו, וולוו ופולקסווגן עוסקות בכך זה זמן מה בנפרד ובמשותף אך ככל הנראה המערכת של טויוטה הבשילה מוקדם יותר למצב עבודה. בפרויקט הגרמני-שבדי נדרש גם כן תיאום ושיתוף פעולה בין הרשויות לבין יצרניות הרכב, שכן יש צורך כאמור בחיישנים, מצלמות וגלאים למיניהם שיותקנו על רמזורים ושלטים, בכדי שמערכות הרכב ידעו לזהות את מיקומם ומצבם, ולפעול בהתאם.